Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 lämmöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3831
    • Nokia

    E30 lämmöt

    Auto on E30 316 '88 eli M10B18 koneella. Ennen lämmöt pysyivät keskimmäisellä viivalla, sitten eräänä päivänä nousivat nopeudesta riippuen seuraavalle viivalle asti. Tilasin sitten KL-varaosista uuden vesipumpun ja termostaatin (85 asteinen), ajattelin että vaihtaa ne molemmat samalla kun en tiedä että niitä olisi tuohon koskaan vaihdettu (ajettu 188tkm).

    Tänään kävin vaihdattamassa nuo osat, ja lämmöt pysyvät edelleen sen seuraavan viivan tuntumassa. Missä mahtaa olla vika? Ei kai tämä sentään mittariston PATTEREISTA voi johtua?

    Ei tuo varmaan fataalia ole vaikka ovatkin seuraavalla viivalla, mutta ajamisen ilosta ei ole tietoakaan kun joutuu kulmat kurtussa katselemaan lämpömittaria :(
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

    ex. 53*BMW
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 788
    • Suodenniemi

    #2
    Onkos tuossa visko tuulettimessa vai onko mekaaninen tai sähköinen?
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86

    Comment

    • Tomi T
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 3831
      • Nokia

      #3
      Hihna sitä ainakin pyörittää, mutta mistä tietää onko visko? :oops:
      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
      BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

      ex. 53*BMW

      Comment

      • Dr_ink
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 402
        • Vantaa

        #4
        siitä tietää...

        ..onko visko ku otat siitä kiinni sen pyöriessä ja jos saat sen pysähtymään niin on visko. ei vaan kyllä siinä on visko mutta jos flekti vaan pyörii niin tuskin vika siinä on...ootko kokeillut tuleeko lämppäristä lämmintä/kuumaa ilmaa ku auto on tyhjäkäynnillä ja paikallaan vai alkaako kuumaa/lämmintä tulemaan vasta kun kierrokset nousee. Tietysti eihän ne mittaritkaan ikuisia ole.
        - Trying is the first step towards Failure -

        Comment

        • Tomi T
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 3831
          • Nokia

          #5
          Flekti kyllä pyörii. Kyllä sieltä lämmintä ilmaa tulee. Tuolla varmaan viittaat kannentiivisteen kuntoon? Öljyt ja jäähdytysnesteet on omissa putkistoissaan, eli öljykorkissa ei ollut mitään vaahtoa tms.
          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

          ex. 53*BMW

          Comment

          • Tomi T
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 3831
            • Nokia

            #6
            Sellainen tuli mieleen että samana päivänä kun lämmöt nousi ekan kerran, niin mittari nyki muutamaan otteeseen. Että olisikohan lämpötila-anturissa jotain häikkää? :?

            Hyvä nyt miettiä tuota kun vesipumppu ja termari vaihdettu No, nesteet olisi kuitenkin pitänyt vaihtaa niin eipä tuo suurta kulua aiheuttanut..
            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
            BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

            ex. 53*BMW

            Comment

            • Pluto
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1860
              • Raisio

              #7
              Lämpömittarin nykiminen on ominaisuus.. kunnon isku kojelautaan kun lämmöt on "korkeella" niin itellä ainakin se viisari värähtää siihen oikeaan paikkaansa.
              BMW F32 435d

              Comment

              • Tomi T
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 3831
                • Nokia

                #8
                Koitin sitä koputella tuossa, mutta se vaan ihmetyttää kun viime viikolla yhtäkkiä lämmöt nousivat tuolle tasolle. Ja ovat pysyneet aivan loogisesti tuolla tasolla, hieman muuttuvat nopeuden mukaan.
                ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                ex. 53*BMW

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎