Rakentelen sitä Endurance bemua, ja nyt alkaa olla vuorossa moottorin suunnittelu. Visioin takomäntiä jotka pitäisi luonnollisesti teettää mittatilauksena Wisecolla tms. valmistajalla. Nyt tarvitsisin kokemusperäistä fakta tietoa muutamista mitoista. Oma kone on vielä kokonainen enkä tässä vaiheessa haluaisi purkaa.
- paljonko sylinteriputkessa on porausvaraa? Miten isoja porauksia käytetty ilman ongelmia?
- vakiokannentiivisteen reikä?
- paljonko mäntä alle lohkon tason vakiona?
- vakiokannentiivisteen paksuus puristettuna (myös hyvien tarviketiivisteiden ko. paksuus kiinnostaa)
- männän puristuskorkeus vakiona (tapin keskeltä männän lakeen)
- paljonko lohkon tasosta on voinut ottaa ilman ongelmia (pultit eivät vielä pohjaa yms.)
Tarkoitus olisi käyttää suht matalaa mäntää n. 1,0mm ylikoossa, mutta riippuen ym. tiedoista.
BTW, http://www.131abarth.com/projekti.htm päivitin sivun aamulla.
- paljonko sylinteriputkessa on porausvaraa? Miten isoja porauksia käytetty ilman ongelmia?
- vakiokannentiivisteen reikä?
- paljonko mäntä alle lohkon tason vakiona?
- vakiokannentiivisteen paksuus puristettuna (myös hyvien tarviketiivisteiden ko. paksuus kiinnostaa)
- männän puristuskorkeus vakiona (tapin keskeltä männän lakeen)
- paljonko lohkon tasosta on voinut ottaa ilman ongelmia (pultit eivät vielä pohjaa yms.)
Tarkoitus olisi käyttää suht matalaa mäntää n. 1,0mm ylikoossa, mutta riippuen ym. tiedoista.
BTW, http://www.131abarth.com/projekti.htm päivitin sivun aamulla.
Comment