Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 m20b23 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leba
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2101
    • Espoo

    e30 m20b23 ei käynnisty

    Eli toi käyttis katiska ei meinaa millään lähteä käyntiin. Saa sahata akun tyhjäksi, pari kertaa voi "hörähtää" mutta sammuu samantien, aamulla sain boosterin avustuksella käyntiin kun kaasupohjassa starttasin 30 sekunttia putkeen. Silloinkin lähti vaivalloisesti, mutta kun pääsi käyntiin niin kävi normaalisti. Työpaikan pihalta ei enää inahtanutkaan edes boosterin avustuksella, työntämällä lähti laakista(?)

    Sitten vielä ei meinaa jaksaa kiertää yli 4000 kierrosta vaan meno loppuu kuin seinään ja rötäys alkaa. Searchillä koitin metsästellä jotain, mutta ei sieltä ongelmienviidakosta meinannu mitään järkevää löytyä.

    Ideoita kenelläkään?
    Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #2
    Originally posted by Leba View Post
    Eli toi käyttis katiska ei meinaa millään lähteä käyntiin. Saa sahata akun tyhjäksi, pari kertaa voi "hörähtää" mutta sammuu samantien, aamulla sain boosterin avustuksella käyntiin kun kaasupohjassa starttasin 30 sekunttia putkeen. Silloinkin lähti vaivalloisesti, mutta kun pääsi käyntiin niin kävi normaalisti. Työpaikan pihalta ei enää inahtanutkaan edes boosterin avustuksella, työntämällä lähti laakista(?)
    itellä olin "samanlainen" vika omassa B20, sahata kyl pystyi mutta ei käynnistynyt, boosterilla heti käyntiin. akku vaihtoon ja sen jälkeen toimi!

    Originally posted by Leba View Post
    Sitten vielä ei meinaa jaksaa kiertää yli 4000 kierrosta vaan meno loppuu kuin seinään ja rötäys alkaa.
    Sytkä kohdallaan?
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • Leba
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 2101
      • Espoo

      #3
      Originally posted by Eepo View Post
      itellä olin "samanlainen" vika omassa B20, sahata kyl pystyi mutta ei käynnistynyt, boosterilla heti käyntiin. akku vaihtoon ja sen jälkeen toimi!


      Sytkä kohdallaan?
      En ole sytkää räplänny ja kyllä se on ennen ihan hyvin kiertäny. Akussa en usko olevan vikaa, kun ei tänään lähtenyt edes boosterin avituksella käyntiin työpaikan pihasta.
      Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

      Comment

      • Leba
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2101
        • Espoo

        #4
        Siihen sitte jäi, ei jaksanu buusterilla eikä millään vippaskonstilla enää käyntiin, ei edes yrittänyt. Pyörittää kyllä.
        Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

        Comment

        • Eepo
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 5388
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Leba View Post
          Siihen sitte jäi, ei jaksanu buusterilla eikä millään vippaskonstilla enää käyntiin, ei edes yrittänyt. Pyörittää kyllä.
          pumppu pyörii? kipinä tulee? bensa lentää kaaressa? nämä perusasiat olet jo kaiketi kattonut?
          -Harley Davidson Sportster - 89-
          -Harley Davidson softail -89-
          -Suzuki PV50 -86-

          Comment

          • Leba
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 2101
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Eepo View Post
            pumppu pyörii? kipinä tulee? bensa lentää kaaressa? nämä perusasiat olet jo kaiketi kattonut?
            Pumppu pyörii, kipinää ei ilmeisesti tule, v*ttuko ei ole työkaluja täällä kotona, niin ei pääse noita perusasioita ihmetteleen sen paremmin. Bensaa tulee.
            Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

            Comment

            • Eepo
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 5388
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Leba View Post
              kipinää ei ilmeisesti tule
              Tulpan johto irti, sinne vaikka meiseli jos ei ylimääräistä tulppaa ole ja venakopan päälle lepää, ja kaveri kattoo tuleeko kipinä ku nopeesti starttaa
              -Harley Davidson Sportster - 89-
              -Harley Davidson softail -89-
              -Suzuki PV50 -86-

              Comment

              • Kalju
                BTCF Member
                • May 2005
                • 30
                • Lahti

                #8
                Tuli ekana mielee olisko vauhtipyörältä anturin nasta irronnut... Mun vanhasta m20b25 nasta irti, lähti työntämällä heti käyntii mut avaimesta ei sitte millää. Eli asentotunnistin laatikosta irti ja taskulampulla tihrustamaa näkyykö nastaa, tarviit kaverin avuks joka pyörittää konetta samalla.
                BMW E30 Cabriolet HX35
                BMW E36 325i talvilintta
                Datsun 100A 150Kw 4x4 Turbo (projekti)

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #9
                  Originally posted by Kalju View Post
                  Tuli ekana mielee olisko vauhtipyörältä anturin nasta irronnut... Mun vanhasta m20b25 nasta irti, lähti työntämällä heti käyntii mut avaimesta ei sitte millää. Eli asentotunnistin laatikosta irti ja taskulampulla tihrustamaa näkyykö nastaa, tarviit kaverin avuks joka pyörittää konetta samalla.
                  Taitaa tää M20B23 olla kuitenkin L-Jetronicilla, joten ei varmaan löydy tunnistimia laatikolta.

                  Bensapumpun rele vaihtoon. Sama rele hoitelee näissä muutakin, kuin pelkkää pumppua. Eikä olis ensimmäinen rele, joka on L-jetistä mennyt.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Leba
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 2101
                    • Espoo

                    #10
                    Missäköhän tuossa mahtaa se rele sijaita? Kanta-auto on m20b20 mikäli sillä on mitään merkitystä? Kuuluko bensapumpun aloittaa surina kun virrat kääntää päälle, eikä yritä startata?
                    Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Originally posted by Leba View Post
                      Missäköhän tuossa mahtaa se rele sijaita? Kanta-auto on m20b20 mikäli sillä on mitään merkitystä? Kuuluko bensapumpun aloittaa surina kun virrat kääntää päälle, eikä yritä startata?
                      Kuskinpuolen iskaritolpan vieressä pitäisi olla semmonen musta muovikotelo, jonka alta rele löytyy. Kuva on toki 318i:stä, mutta 323i:ssä pitäis olla ihan samassa paikassa, missä tuo punaisella ympyröity kotelo näkyy.
                      Last edited by T3; 21-08-2009, 18:26.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • bmwe30turbo
                        BTCF Member
                        • May 2008
                        • 204
                        • espoo

                        #12
                        moikka

                        mulla oli vähän saman tapasta onkelmaa tuon m20b25 kanssa kun oli yks ilmamäärä anturin johdoista poikki lykkäs nii paljon bensaa et tulpat kastu ja ei jaksanu ees hörähtää kurkkaas sökin sinne ilmamassaanturin tai ilmamäärä mikä lie onkaan siit ihan pistokkeesta oli katkennu
                        E39 530DA - 00
                        E39 530DA-01
                        E34 "520i" s38+hx60 - 91
                        E34 m5 -91 projekti
                        E34 m5 -88 turboprojekti
                        MAN 12.224 isompi huoltoauto

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎