memebuy23buy

E30 Takapyörän napa ei irtoo..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S.Kaulaote
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1579
    • Woikkaalla

    E30 Takapyörän napa ei irtoo..

    Joo tässä katsastusremonttia ja jarrukilpi pitää vaihtaa ni ton takanavan kanssa taistellu. Eikös sen pitäs sieltä ulos tulla ku vetarin mutteri irti? Bilteman ulosvetäjä antautu kyllä jo... Sen laakerin lukkosokan oon ottannu irti mut ei. Onks mul liian ujot työkalut vai joku juttu nyt mitä en tajuu?
    Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

    -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
    -Mitsubishi "runkkari"
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16576
    • Asikkala

    #2
    Vetari pois ja sopivalla putkenpätkällä lyöt varovasti takakautta navan irti laakerista, laakeri jää napaan eli lukkorengas takaisin paikalleen.

    Comment

    • Kimmo_M
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 507
      • Suomi

      #3
      Originally posted by S.Kaulaote View Post
      Joo tässä katsastusremonttia ja jarrukilpi pitää vaihtaa ni ton takanavan kanssa taistellu. Eikös sen pitäs sieltä ulos tulla ku vetarin mutteri irti? Bilteman ulosvetäjä antautu kyllä jo... Sen laakerin lukkosokan oon ottannu irti mut ei. Onks mul liian ujot työkalut vai joku juttu nyt mitä en tajuu?
      Vaihdatko laakerin samalla? Itse irroitin napaa just sunnuntaina ja kyllä oli tiukassa. Annoin lämpöä ja vasaraa, niin irtosi lopulta.
      Eli kyllä sulla taitaa olla liian ujot työkalut

      Comment

      • Kimmo_M
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 507
        • Suomi

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        Vetari pois ja sopivalla putkenpätkällä lyöt varovasti takakautta navan irti laakerista, laakeri jää napaan eli lukkorengas takaisin paikalleen.
        Mulla taas laakeri oli tosi lujassa napaan. Laakeri lähti kokonaisena navan mukana irti. laikalla sen sitten halkaisin, kun ei muuten antautunut.

        Comment

        • S.Kaulaote
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1579
          • Woikkaalla

          #5
          Joo en oikee viittinny lämpöä antaa ku laakeri on ainaki vielä hyvässä kunnossa... Kyllä se aika tiukassa on ku tost ulosvetäjäst pamahti ne pienet pultit poikki! En oikee usko että ihan naputtelemalla takapuoleltakaan lähtee.
          Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

          -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
          -Mitsubishi "runkkari"

          Comment

          • Nakke
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 523

            #6
            Originally posted by S.Kaulaote View Post
            Joo en oikee viittinny lämpöä antaa ku laakeri on ainaki vielä hyvässä kunnossa... Kyllä se aika tiukassa on ku tost ulosvetäjäst pamahti ne pienet pultit poikki! En oikee usko että ihan naputtelemalla takapuoleltakaan lähtee.
            Ei kukaan naputtelusta puhunut. Siihen pitää LYÖDÄ ihan oikeasti. Ja vaihda hyvä mies se laakeri samalla. uusi laakeri ei ole, kun ihan muutaman ympin. motonet varmaa 30eur. Eli ei kannata vanhalla koota.
            BMW E30 325i Touring -90(telakalla), BMW E30 320i -89, Kawasaki ZZR600 -93
            Ilo ilman E30 on teeskentelyä.

            EX: BMW E30 316i 2d -89, RIP. Ford escort 1,6 kent -77

            Comment

            • S.Kaulaote
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1579
              • Woikkaalla

              #7
              Vetari pois ja sopivalla putkenpätkällä lyöt varovasti takakautta navan irti laakerista, laakeri jää napaan eli lukkorengas takaisin paikalleen.
              Ehkä ymmärsin ton tekstin sit väärin...
              Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

              -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
              -Mitsubishi "runkkari"

              Comment

              • Delphin
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 231
                • Nurmijärvi

                #8
                Kannattaa ottaa järeimmät työkalut käyttöön. Normaalisti olen ottanu ISOLLA ulos vetäjällä. Kaasulla lämmittää, jos ei ala antautumaan. Laakeri samalla vaihtoon.
                Vanhoja katiskoja.

                Comment

                • Flart
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 433
                  • Pilkanmaa

                  #9
                  otat 12 kaljaa pohjille ja sit kokeilet. jos ei lähe, niin kuset sen päälle ja toteat, että olkoot siinä sitte... No ei kai Hakkaat sen muroiksi ja haet meijän pajalta ehjän koska juomaa?? Huomeen?
                  Last edited by Flart; 29-05-2009, 22:41.
                  Nykyiset.
                  Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

                  Entiset.
                  Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

                  Comment

                  • S.Kaulaote
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1579
                    • Woikkaalla

                    #10
                    Joo lähtipäs se kivuttomasti.....
                    Ei puhettakaa että auton alla olis saanu irti! No ei muutaku tukivarsi alas ja tietenki kaikki jarruputket niin ruostees että ne poikki tai nylppäänty kannat jotta JOUTU katkasemaa. Käsijarruvaijeri niin ruosteessa ja jumissa tukivarressa että se kanssa poikki... No nyt kissa pöyäl ni sai "naputettua" pyörän navan irti.
                    Seuraavaks sitte kosanilla tukivarsi kuumaks ni just sai lekalla ja sopival putkella laakerin irti pesästä!!! Upeeta saatana...
                    Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                    -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                    -Mitsubishi "runkkari"

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      #11
                      Ei tainnu ehjänä lähteä :think
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • S.Kaulaote
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1579
                        • Woikkaalla

                        #12
                        Originally posted by Jürgen_ View Post
                        Ei tainnu ehjänä lähteä :think
                        Tukivarsi ja pyörän napa jäi ehjäks...ei oikeestaa mikää muu!!
                        Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                        -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                        -Mitsubishi "runkkari"

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          #13
                          Originally posted by S.Kaulaote View Post
                          Tukivarsi ja pyörän napa jäi ehjäks...ei oikeestaa mikää muu!!
                          Ne vanhat jarruputket yleensä hajoaakin mutta on onneks helpot ja halvat tehdä uudet.
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • S.Kaulaote
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1579
                            • Woikkaalla

                            #14
                            Originally posted by Jürgen_ View Post
                            Ne vanhat jarruputket yleensä hajoaakin mutta on onneks helpot ja halvat tehdä uudet.
                            Jep kotonna on putkea ja kone millä saa päät. Auto on takas tassuillaa ja entistä hiljasempana. Pakari ja raidetangonpää tuli fiksattua samalla..
                            Nyt saa ottaa vähä mallasta!!
                            Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                            -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                            -Mitsubishi "runkkari"

                            Comment

                            • smpovers
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2371
                              • Tammela

                              #15
                              Perkele mä en oo vielä saano tota napaa irti. Millaista ulosvetäjää siihen vois käyttää? aion tehdä sen sillain että se on autossa paikallaan..
                              Hakannu olen vaikka kuinka ja ujosti lämmitelly
                              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                              BMW 330d touring e46 -05
                              Ford Cortina Mk2 1600 -70
                              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                              Comment

                              Working...
                              X