Announcement

Collapse
No announcement yet.

e21 etujarrusatula jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw18m40
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 85
    • Äänekoski

    e21 etujarrusatula jumissa

    On meinaan jämähtänyt kovaan toi e21:sen etujarrusatulan toinen sylinteri...
    Tossa yhden illan jo vietin sitä jumittunutta sylinteriä puristimella puristaen, sekä puristin myös sen toisen sylinterin pohjaan ja yritin saada jumittunutta ulos päin jarrupolinta polkemalla, mutta ei inahdakaan... Nyt meinasin siirtyä isompaan puristimeen, niin kannattaako sitä yrittää painaa väkipakolla sisään, vai hajoaako sylinteri/satula?

    Tietenkin jos joltain löytyy nurkista lojumasta ylimääräinen kuskin puolen e21:sen jarrusatula, niin saa tarjota privalla...
    Onko muuten satulat samat kaikissa e21:sissä, vai onko niissä eroja?
    Kyseessä e21 323i...
  • MasaTDS
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1606
    • Tampere

    #2
    jos on niin jumissa että ei tule mäntä enää polkimella ulos,niin turha sitä on sinne sisäänkään enää painaa,se on varma että jarruja siihen et sillä saa vaikka alkaisi hieman liikkuakin.
    Koita saada jotenkin mäntä sieltä pihalle rikkomatta sitä ja hae jostain varaosaliikkeestä uudet kumisarjat,hoonaa sylinteri tai kevyesti vaikka 600 hiomapaperilla,sama mäntään ja satula nippuun niin voipi jo toimiakin.

    Helpoin konsti kylläkin tuon männän ulos saamiseksi on polkea jorrupoljinta,mutta jos ei liiku..:think
    E24 635csi
    M-B W140
    Citroen c4 coupe
    H-D sportster chopper

    Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
    Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
    Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
    www.mpanet.fi

    Comment

    • Scitso
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 2816
      • Kuusankoski

      #3
      Jos jumittaa tosiaan noin paljon ni se on jo tiensä päässä.
      Toinen vaihtoehto männän irrotukseen, jos on jo irrottanu satula, laittaa rasvanipan putken reikään ja rasvarilla puristaa pihalle.
      E34 525i Touring -96 "Iris"
      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
      E61 530d Touring -04

      ex. E39 520ia Touring -98
      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
      ex. E28 520i -82

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16296
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by Scitso View Post
        Jos jumittaa tosiaan noin paljon ni se on jo tiensä päässä.
        Toinen vaihtoehto männän irrotukseen, jos on jo irrottanu satula, laittaa rasvanipan putken reikään ja rasvarilla puristaa pihalle.
        Tosiaan jos ei tule jarrunesteen paineella ulos niin tuleeko millään muullakaan, putken reiän kierre on kyllä sama M10x1 kuin rasvanipassakin.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Tuolla prässillä sitten semmonen huomio: varo mihin mäntä lentää jos on kovasti ensin kiinni, lähtee joskus jonkin verran lujaa.

          Comment

          • Bmw18m40
            Bimmer Rookie
            • Oct 2003
            • 85
            • Äänekoski

            #6
            ...

            Kokeilen varmaan vielä "varovasti" järeämmällä puristimella...
            Edellinen puristin antoi hiukan lenkkiin, kun jumitin toisen sylinterin pohjaan, siis jarrupoljinta poljettaessa...
            Jos ei auta, niin sitten täytyy kokeilla rasvaprässiä tai jotain.
            Prässillä on varmaan vaan suht rasvasta hommaa...

            Kiitoksia jo tähän mennessä tulleista nopeista vinkeistä!

            Comment

            • MasaTDS
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1606
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Tuolla prässillä sitten semmonen huomio: varo mihin mäntä lentää jos on kovasti ensin kiinni, lähtee joskus jonkin verran lujaa.
              joku kumi tai puukapula tukevasti ensin jarrupalojen tilalle,sitten vasta ottaa pois kun mäntä sen verran ulkona että tulee jo pienellä paineella pois
              E24 635csi
              M-B W140
              Citroen c4 coupe
              H-D sportster chopper

              Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
              Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
              Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
              www.mpanet.fi

              Comment

              • kuukankorpi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 634

                #8
                Paineilmalla ja välillä putkipihdeillä varovasti pyöritellen.Lähti jopa vanhan patrollin juminut mäntä pihalle.Tosin oltava varovainen ettei saa mäntää naamaansa.

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Sen paineilman kanssa kannattaa olla sitten tosi varovainen, se mäntä nimittäin lähtee sitten tosi kovaa. Itellä meni e21:n satula rikki kun rasvaprässillä sitä mäntää irroitin.
                  Niitähän on sitten 1,5 satulaa myytävänä...
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎