Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmöt nousee e30 325

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • talmis
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 25
    • Iisalmi

    Lämmöt nousee e30 325

    ongelmana on että e30 325 bmw nostaa lämpöjä kaupunki ajossa/tyhjä käynnillä ja keittää, mutta matka ajussa ei.. mikä ongelmana ? En jaksanu rueta 500sivua selaamaan kun tuo haku ei toimi, niin jos voisitte auttaa, kiitos!
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14311
    • Oulu

    #2
    Vesipumppu kunnossa? Visko kunnossa? Termostaatti kunnossa?

    Noista varmaan kannattas lähtee aluksi.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8091
      • Willähde

      #3
      Päivänselvästi se on se ropelli siellä keulilla mikä kettuilee. Ei saa paikallaan ollessa viilennystä koska ropeli ei pyöri jostain syystä mutta ajossa ilmaviima jäähdyttää.
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16364
        • Asikkala

        #4
        Ei keitä kauaa jos et korjaa vikaa.

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11675
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by peltone View Post
          Päivänselvästi se on se ropelli siellä keulilla mikä kettuilee. Ei saa paikallaan ollessa viilennystä koska ropeli ei pyöri jostain syystä mutta ajossa ilmaviima jäähdyttää.
          Kyllä se siellä pyörii vaikka visko olisikin rikki. Melkein helpoin on kun työntää vaikka lehden väliin, jos tuuletin pysähtyy niin visko on rikki. Tyypillisesti taajamanopeuksissa ja paikallaan alkaa hiljalleen nostaa lämpöjä.

          Toki vika voi olla myös termostaatissa tai vesipumpussa, mutta toi maantieajossa toimiminen melkeimpä sulkee ne vaihtoehdot pois.

          Comment

          • tuumas
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2564
            • Lapland, Finland

            #6
            Kaikki mitä yllä sanottu sekä helpoin ja halvin, koska vaihdettu jäähdytysnesteet?

            Comment

            • talmis
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 25
              • Iisalmi

              #7
              Vaihoin flektin, termaria on kokeiltu aukinaista ja sitten sitä kokonaista ei rikottua termaria, silti nousee lämmöt parkissa :S Oisko sitten vesipumpussa vika? tuntuu että muutama vesiputki on vaan lämmin ja loput kylmiä.
              Ja visko oli paskana. Mutta ei vaihtaminen hyödyttäny :s

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6693
                • .......

                #8
                Ja ilmattu kunnolla?
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • talmis
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2009
                  • 25
                  • Iisalmi

                  #9
                  Kyllä ainakin yritetty. Tyhmä kysymys mutta mitenkäs se ilmaus oikeaoppisesti tapahtuu? Letkuja puristelemalla ja vettä lisäämällä?

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #10
                    Originally posted by JJT View Post
                    Ja ilmattu kunnolla?
                    M20:nen taitaa ilmaantua ihan tosta noin vaan senkun kippaa liemet sisään :think

                    Eihän vaan tässä autossa ole M50 konetta jonka ilmaus onkin sitten vähän työläämpi toimenpide.
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6693
                      • .......

                      #11
                      Originally posted by Jürgen_ View Post
                      M20:nen taitaa ilmaantua ihan tosta noin vaan senkun kippaa liemet sisään :think

                      Eihän vaan tässä autossa ole M50 konetta jonka ilmaus onkin sitten vähän työläämpi toimenpide.
                      No ei kyllä aina kaikilla taida onnistua m20:n ilmauskaan ihan heittämällä vedet sisään. m50/52 oma lukunsa joo.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • Grov3
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 55
                        • Övitsböle

                        #12
                        Vaihdoin omaan m20b27 termostaatin m20b25:sta
                        (yksi vesiletkun kaula murtui) niin jouduin nostamaan ketjutaljalla keulan korkeuksiin ja runkkaamaan kennoille menevää letkua varmaan 20min mut alko sit kyllä kierrätään nesteitä ja lämmintä tuli koppiin. Eli nesteen pinta oli korkeammalla kuin lämppärinkenno.

                        Vanhalla eli omallaan termostaatilla ilmasi itsensä eikä tarvinnut tehdä kuin lisäillä nestettä
                        Mistähän lie johtuu:think Muistaakseni ei muuta rakeentelista eroa ollut kuin siinä ilmausruuvin kohdassa.

                        vähän ot mut toivottavasti vika löytyy
                        Ex-jatkeet

                        E3 2500 -74
                        e30 318 -87
                        e30 320 cabriolet -87
                        nykyinen projekti e30 325e

                        +lukematon määrä muita romuja

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          #13
                          Originally posted by Grov3 View Post
                          Vanhalla eli omallaan termostaatilla ilmasi itsensä eikä tarvinnut tehdä kuin lisäillä nestettä
                          Mistähän lie johtuu:think Muistaakseni ei muuta rakeentelista eroa ollut kuin siinä ilmausruuvin kohdassa.

                          vähän ot mut toivottavasti vika löytyy
                          Juuri noin mullakin meni eikä ees sitä ilmausruuvia tarvinu aukaista, tai siis sitä ei saa auki
                          Mutta konehan onkin m60b20
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • Nuke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1266
                            • Janakkala

                            #14
                            Jos ilmaa jää jonnekkin, niin:

                            - Paisarin/syylärin korkki pois, 1,5L limupullon kaula menee sopivasti paisarin kaulaan.
                            - Jesarilla tiiviiksi ja pullo täyteen jäähdytinnestettä... (leikattu pohja pois tietysti)
                            - Termostaattikotelon ilmausruuvia auki ja lämppärin hana täysin auki.
                            - Kone tulille ja lisäämään nestettä tarpeenmukaan... sitten lutkuttaa vesiletkuja että ilmakuplat lähtee liikkeelle.
                            - Koneelle kierroksia että ilmausruuvista tulee tasainen vesisuihku, ruuvi kiinni kun ei tule ilmaa enään.

                            Noin sen pitäisi onnistua, jos ei meinaa onnistua niin keulaa vaan ylöspäin, pukeille tai ajaa tarpeeksi jyrkkään ylämäkeen ja em. homma.

                            Huom!
                            Kokoajan pidettävä huoli ettei nestepinta leikatussa limupullossa pääse laskemaan liikaa. Ja paikoillaan ei kannata käyttää nesteitä kiehumispisteeseen.

                            Viisaammat korjatkoon tai lisätköön.

                            ps. tästäkin aiheesta löytyy haulla / googlella lisää... ja paljon!
                            E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎