ongelmana on että e30 325 bmw nostaa lämpöjä kaupunki ajossa/tyhjä käynnillä ja keittää, mutta matka ajussa ei.. mikä ongelmana ?
En jaksanu rueta 500sivua selaamaan kun tuo haku ei toimi, niin jos voisitte auttaa, kiitos!
Lämmöt nousee e30 325
Collapse
X
-
-
Päivänselvästi se on se ropelli siellä keulilla mikä kettuilee. Ei saa paikallaan ollessa viilennystä koska ropeli ei pyöri jostain syystä mutta ajossa ilmaviima jäähdyttää.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
Kyllä se siellä pyörii vaikka visko olisikin rikki. Melkein helpoin on kun työntää vaikka lehden väliin, jos tuuletin pysähtyy niin visko on rikki. Tyypillisesti taajamanopeuksissa ja paikallaan alkaa hiljalleen nostaa lämpöjä.Originally posted by peltone View PostPäivänselvästi se on se ropelli siellä keulilla mikä kettuilee. Ei saa paikallaan ollessa viilennystä koska ropeli ei pyöri jostain syystä mutta ajossa ilmaviima jäähdyttää.
Toki vika voi olla myös termostaatissa tai vesipumpussa, mutta toi maantieajossa toimiminen melkeimpä sulkee ne vaihtoehdot pois.
Comment
-
Vaihoin flektin, termaria on kokeiltu aukinaista ja sitten sitä kokonaista ei rikottua termaria, silti nousee lämmöt parkissa :S Oisko sitten vesipumpussa vika? tuntuu että muutama vesiputki on vaan lämmin ja loput kylmiä.
Ja visko oli paskana. Mutta ei vaihtaminen hyödyttäny :s
Comment
-
-
-
No ei kyllä aina kaikilla taida onnistua m20:n ilmauskaan ihan heittämällä vedet sisään. m50/52 oma lukunsa joo.Originally posted by Jürgen_ View PostM20:nen taitaa ilmaantua ihan tosta noin vaan senkun kippaa liemet sisään :think
Eihän vaan tässä autossa ole M50 konetta jonka ilmaus onkin sitten vähän työläämpi toimenpide.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Vaihdoin omaan m20b27 termostaatin m20b25:sta
(yksi vesiletkun kaula murtui) niin jouduin nostamaan ketjutaljalla keulan korkeuksiin ja runkkaamaan kennoille menevää letkua varmaan 20min mut alko sit kyllä kierrätään nesteitä ja lämmintä tuli koppiin. Eli nesteen pinta oli korkeammalla kuin lämppärinkenno.
Vanhalla eli omallaan termostaatilla ilmasi itsensä eikä tarvinnut tehdä kuin lisäillä nestettä
Mistähän lie johtuu:think Muistaakseni ei muuta rakeentelista eroa ollut kuin siinä ilmausruuvin kohdassa.
vähän ot mut toivottavasti vika löytyy
Ex-jatkeet
E3 2500 -74
e30 318 -87
e30 320 cabriolet -87
nykyinen projekti e30 325e
+lukematon määrä muita romuja
Comment
-
Juuri noin mullakin meni eikä ees sitä ilmausruuvia tarvinu aukaista, tai siis sitä ei saa aukiOriginally posted by Grov3 View PostVanhalla eli omallaan termostaatilla ilmasi itsensä eikä tarvinnut tehdä kuin lisäillä nestettä
Mistähän lie johtuu:think Muistaakseni ei muuta rakeentelista eroa ollut kuin siinä ilmausruuvin kohdassa.
vähän ot mut toivottavasti vika löytyy

Mutta konehan onkin m60b20
Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
Jos ilmaa jää jonnekkin, niin:
- Paisarin/syylärin korkki pois, 1,5L limupullon kaula menee sopivasti paisarin kaulaan.
- Jesarilla tiiviiksi ja pullo täyteen jäähdytinnestettä... (leikattu pohja pois tietysti)
- Termostaattikotelon ilmausruuvia auki ja lämppärin hana täysin auki.
- Kone tulille ja lisäämään nestettä tarpeenmukaan... sitten lutkuttaa vesiletkuja että ilmakuplat lähtee liikkeelle.
- Koneelle kierroksia että ilmausruuvista tulee tasainen vesisuihku, ruuvi kiinni kun ei tule ilmaa enään.
Noin sen pitäisi onnistua, jos ei meinaa onnistua niin keulaa vaan ylöspäin, pukeille tai ajaa tarpeeksi jyrkkään ylämäkeen ja em. homma.
Huom!
Kokoajan pidettävä huoli ettei nestepinta leikatussa limupullossa pääse laskemaan liikaa. Ja paikoillaan ei kannata käyttää nesteitä kiehumispisteeseen.
Viisaammat korjatkoon tai lisätköön.
ps. tästäkin aiheesta löytyy haulla / googlella lisää... ja paljon!
Comment
Comment