Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihdevälinlyhennin e30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #31
    Originally posted by Ha2
    Kiitos! Jos lähtis nuilla tiedoilla ja kuvilla koittamaan mutta mitä mää pyydän varaosatiskillä? Vaihekepin puslta ja joku klipsi vai hä?

    edit: vai muistanko oikeen että möit Leka jossain vaiheessa jotain omatekemiä "paljoparemmatkualakuperäset" -puslia, joilla tuo mun ongelma poistus?


    Tossa on ainakin 325:n ja eiköne oo samat hilut kaikissa e36:sissa?

    \\EDIT... Vuosimalli vaikuttaa kepin pituuteen ja joidenkin nippeleiden kokoon, joten tarkkana!
    ...

    Comment

    • f1zz
      GTi:stä tuttu
      • Sep 2003
      • 1469
      • Veikkola

      #32
      Originally posted by Pluto
      Miksette itse hitsaa keppiinne jatkoa?
      Itse hitsasin ja hyvin pelittää.. Tosin olis saanut olla vielläkin pidempi tanko.
      Onko tuo kepin alaosa alumiinia vai? kun en saa kuvasta selvää.

      Comment

      • Pluto
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1860
        • Raisio

        #33
        Originally posted by f1zz
        Onko tuo kepin alaosa alumiinia vai? kun en saa kuvasta selvää.
        Jotain rautaa se on.
        BMW F32 435d

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #34
          Originally posted by Ha2
          Kiitos! Jos lähtis nuilla tiedoilla ja kuvilla koittamaan mutta mitä mää pyydän varaosatiskillä? Vaihekepin puslta ja joku klipsi vai hä?

          edit: vai muistanko oikeen että möit Leka jossain vaiheessa jotain omatekemiä "paljoparemmatkualakuperäset" -puslia, joilla tuo mun ongelma poistus?
          Joo kyllä noita puslia tuli tehtyä ja niitä löytyy, laita privaa jos on tarvetta.

          Edit: Jos ei joku tiedä mihin nuo käy niin:

          Application: All '86-'02 BMWs except 328, 330, '95+ M3, '95+ M5 and 5-series, Z3, 8-series
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #35
            Onkos E30 316 ja 323i sama keppi?
            Jos on niin tänään työstämään :P
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • Tapani K.
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 423
              • Tampere

              #36
              Mulla on tossa omassa sellainen vanhanmallin "peltilevy" mallinen systeemi.Petteriu sellaisesta tuolla jo jotain mainitsikin.

              Mites tollaisen vanhan systeemin saa jälleen tiukaksi?Mitä osia tarvisee vaihtaa?

              Tuossa autossa kuuluisi kyllä vuosimallin perusteella olla toi uudempi alumiinivalu siirtäjä,mutta siihen on vaihdettu kerran laatikko ja ilmeisesti sinne laitetussa laatikossa on ollut toi vanha systeemi.

              Comment

              • tihuovin
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1422
                • Oulu

                #37
                Siihen "peltilevyyn" pitää uusia/voi joutua uusimaan puslat. Löytyy kaksi kappaletta sieltä levyn molemmilta puolilta, laatikon päästä. Se "levy" kiinnitetään laatikkoon niiden avulla. Eli tarkista missä kunnossa ne on.

                Sen "levyn" takapäässä on sellainen osin kuminen "laakeri". Vaihda sekin, se ei kovin kallis ole. Mutta yleensä sen vaikutus ei ole suuren suuri.

                Lisäksi, uusi se reaktiotangon liitosmurikka, esimerkki vaikka täältä (osa 25 ekassa kuvassa, osa 13 tokassa kuvassa). Sillä on suurikin merkitys. Niitä on kadenlaisia, eli tarkista ensin auton alapuolelta sen leveys. Kaikki riippuu reaktiotangon tapin pituudesta. Eli löytyy pitempää ja lyhyempää. Lyhyempi on samanlevyinen kuin vaihdekepin päässä. Pitempi on n. 1-2cm... no, pitempi.

                Tarkista myös missä kunnossa se vaihdekepin pusla on. Se nimittäin on yleensä kaikkein kulunein.

                t: Timo

                Comment

                • Tapani K.
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 423
                  • Tampere

                  #38
                  Originally posted by tihuovin
                  Tarkista myös missä kunnossa se vaihdekepin pusla on. Se nimittäin on yleensä kaikkein kulunein.

                  t: Timo
                  Kiitos neuvoista!
                  Jäi vähän epäselväksi,että mitä tarkoitat tolla puslalla?Sitä muovista mikä tulee sen kepin kuulaosan ympärille,vai jotain muuta?

                  Comment

                  • f1zz
                    GTi:stä tuttu
                    • Sep 2003
                    • 1469
                    • Veikkola

                    #39
                    Originally posted by Pluto
                    Originally posted by f1zz
                    Onko tuo kepin alaosa alumiinia vai? kun en saa kuvasta selvää.
                    Jotain rautaa se on.
                    Juu toi olikin se minkä halusin kuulla. tuppaa olemaan nui alumiinin hitsikoneet vähän kiven alla.. (ja taidot)

                    Comment

                    • tihuovin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1422
                      • Oulu

                      #40
                      Originally posted by Tapani K.
                      Originally posted by tihuovin
                      Tarkista myös missä kunnossa se vaihdekepin pusla on. Se nimittäin on yleensä kaikkein kulunein.

                      t: Timo
                      Kiitos neuvoista!
                      Jäi vähän epäselväksi,että mitä tarkoitat tolla puslalla?Sitä muovista mikä tulee sen kepin kuulaosan ympärille,vai jotain muuta?
                      Ei kun sitä johon reaktiotangon toinenpää kiinnitetään, sen "kuulan" alapuolella.

                      t: Timo

                      Comment

                      • Tapani K.
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 423
                        • Tampere

                        #41
                        Originally posted by tihuovin
                        Originally posted by Tapani K.
                        Originally posted by tihuovin
                        Tarkista myös missä kunnossa se vaihdekepin pusla on. Se nimittäin on yleensä kaikkein kulunein.

                        t: Timo
                        Kiitos neuvoista!
                        Jäi vähän epäselväksi,että mitä tarkoitat tolla puslalla?Sitä muovista mikä tulee sen kepin kuulaosan ympärille,vai jotain muuta?
                        Ei kun sitä johon reaktiotangon toinenpää kiinnitetään, sen "kuulan" alapuolella.

                        t: Timo
                        Ok,nyt selkis!

                        Comment

                        • M_Power
                          Moderator
                          • Jul 2003
                          • 2766
                          • Espoo, HML

                          #42
                          BMW Z3 Shift lever, osanumero 25 11 2 228 384, hinta 55€
                          (tehtaalta alunperin BMW Z3 M Coupe/Roadster)
                          Last edited by M_Power; 15-06-2005, 23:20.
                          BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                          BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                          Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                          Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                          Team vier Zylinder!

                          Comment

                          • VNT
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1410
                            • Tuusula

                            #43
                            Meneekö tuo BMW Z3 M:n vaihdekeppi e34 525tds:aan ?
                            Vai onko tuo alaosa liian pitkä tuossa z3 m mallissa ?
                            -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                            Comment

                            • Leba
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 2101
                              • Espoo

                              #44
                              saanx mä keppii "lyhennettyy" e36:seen? :roll: :juo :juo (siis ihan aikuisten oikeesti? Meneekö tollanen z3:sen keppi paikoilleen?) :oops: :juo
                              Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎