Elikkäs nyt kävi sellane haaveri et on e30 käyny katto edellä penkkaa tervehtimässä ni miettisin että millanen työ on katto vaihtaa? Onko vaikee saada tuulilasi sopimaan? Veteleekö se katto pelti ihan kamalasti kun hitsaa? Ei raaski suoraan paaliin viedä kun on niin timantissa kunnossa ja kaikki pelittää ni aattelin koittaa Tietty vois osina myydä mutta mahtaakohan tollasesta kukaan mitään maksaa..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia katon vaihdosta?
Collapse
X
-
Kromit pois, lasit pois, sisusta pois. Autolle jämpti alusta vankasta rautaputkesta ettei uudenveroiset helmakotelot nitkahda. Sitten rälläkällä tai puukkosahalla tolpat poikki. Kannattaa aloittaa varaosa-autosta ja katkaista tolpat niin että jää säätövaraa. Ihan helppo homma kun vähän jaksaa järkeillä.
Kokeneelle tekijälle toi on päivän homma mutta sanoisin että harjoittelijalle menee viikko jos toinenkin. Siin on kuitenkin jonkunverran kittausta ja maalausta ja sitten tuota verhoilun kanssa näpertelyä.
Comment
-
-
Originally posted by Ekape View PostKromit pois, lasit pois, sisusta pois. Autolle jämpti alusta vankasta rautaputkesta ettei uudenveroiset helmakotelot nitkahda. Sitten rälläkällä tai puukkosahalla tolpat poikki. Kannattaa aloittaa varaosa-autosta ja katkaista tolpat niin että jää säätövaraa. Ihan helppo homma kun vähän jaksaa järkeillä.
Tolppia EI katkaista+liitetä pintaosaa samalta kohdin kuin sisäosaa, vaan pistehitsit porataan irti vähintään 10cm:n limitykseltä ja liitetään vähintään tuolla 10cm:n limityksellä. Samalla mikäli kyseessä on kolminkertainen pilarirakenne, otetaan pintaosaa vähintään 20cm:n osuus sauma-alueelta kokonaan irti jotta päästään hitsaamaan kiinni myös tolpan sisärakenteet.
Comment
-
-
ja kannattaa pilarit katkoo siten, että pintapelti eri kohdasta kun sisäpuoli, poratsa våliltä pisteet auki, ja hitsatessa sisäpeltiin luukku että saa vahvikkeen hitsattua kiinni. jos katkee vahvikkeen kohdalta. ja ehdottomasti pilareista katki katto, kattopelliä turha alkaa koittaan hitsata.
Comment
-
Comment