Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 käynti ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nipa
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 82
    • Espoo

    e30 käynti ongelma

    325i vm-86
    missä vika? kuutos sylinteri ei käy.:think

    kaikki sytkän osat uudet,kipinää tulee(testattu) bensaa tulee, suuttimet raksuttaa kaikki samanlaisella äänellä eli varmasti ok ja ventiilit säädetty kahteen kertaan. tulppa märkä bensasta ja öljystä...hajos aivan yht´äkkiä.

    kertokaa joku joka tietää..onko hajonnut männän renkaan, mäntä,ventiili,seeti,jousi poikennut tai jotain muuta..
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Puristukset mittaukseen ekana...
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • nipa
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 82
      • Espoo

      #3
      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Puristukset mittaukseen ekana...
      Puristuksia todennäköisesti ei ole kun ei käy onkohan näistä pakoventtiileitä palanut? pitäisi päästä jonnekin ohivuotomittaukseen sillähän voisi selvitä vikakin.

      mutta jos jollain on kokemusta samanlaisesta viasta kertokaa ihmeessä.:think

      Comment

      • Jahed
        Bimmer Rookie
        • Jun 2007
        • 60
        • Sumiainen

        #4
        Minkälaisessa tilanteessa lakkasi käymästä kaikilla? Jos tulppa on reilusti märkä öljystä, niin äkkiseltään vois veikata aika vahvasti, että mäntä on ottanu damagea. Puristusmittaus...ja jos ei paineita, ni innolla kannen irroitukseen

        Edit: puristuspaine mittari ei paljoa tarvike liikkeessä maksa.

        Comment

        • nipa
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 82
          • Espoo

          #5
          Originally posted by Jahed View Post
          Minkälaisessa tilanteessa lakkasi käymästä kaikilla? Jos tulppa on reilusti märkä öljystä, niin äkkiseltään vois veikata aika vahvasti, että mäntä on ottanu damagea. Puristusmittaus...ja jos ei paineita, ni innolla kannen irroitukseen

          Edit: puristuspaine mittari ei paljoa tarvike liikkeessä maksa.
          seuraavalla starttauksella vaan ilman mitään kolinoita tai muita oireita...myös sellainen vika että pitkään pyörittää ennen kun lähtee käyntiin...

          Comment

          • Ziggis
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2008
            • 454
            • Melbourne (Mellilä)

            #6
            mäntään palanu reikä:think
            villi veikkaus...
            Ex. e39 540i -97
            Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
            Ex. e36 325iA -92
            Ex. e34 540iA -94
            Ex. e30 325 2.7 eta -86
            Ex. e34 540iA -93 touring
            Ex. e32 730i -89

            Tällä mennään

            Comment

            • nipa
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 82
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Ziggis View Post
              mäntään palanu reikä:think
              villi veikkaus...
              Öljyä ei ole kulunut yhtään 800km aikana kun vika ilmeni bimmerbartyillä. moottori ei myöskään savuta yhtään, eikä huohota.

              joten en usko vian olevan männässä. itse epäilen että olisi korkeintaan pakoventtiili palanut tai pala irronnut. mutta tämäkin on vain veikkaus.

              sitten tuli mieleen tuommonenkin vikamahdollisuus.
              eli jos otan irti 6 sylinterin tulpanjohdon kun kone käy virranjakajan päästä eikös koneen pitäisi mennä vikatilaan?? mutta käyntihän ei muutu millään tavalla kun 6 sylinteri ei käy muutenkaan joten olisko mahdollista että "Induktiivi"anturi olisi rikki jo??

              voisiko olla mahdollista semmoinen oire jos "induktiivi" anturi on rikki ja kone käy vika tilassa suihkuttaen 3+3 polttoainetta sylinteriin. että 6 sylinteriin polttoaine meneekin jo valumalla sisään kun ventiili aukeaa?:think
              kuuluuko moottorin käynin muuttua jos "induktiivi" anturin töpseli otetaan irti?
              koska nythän ei tapahdu mitään.

              koitan käydä huomenna ohivuotomittauksessa jos jotain sillä selviäisi.

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by nipa View Post
                kun 6 sylinteri ei käy muutenkaan joten olisko mahdollista että "Induktiivi"anturi olisi rikki jo??

                voisiko olla mahdollista semmoinen oire jos "induktiivi" anturi on rikki ja kone käy vika tilassa suihkuttaen 3+3 polttoainetta sylinteriin. että 6 sylinteriin polttoaine meneekin jo valumalla sisään kun ventiili aukeaa?:think
                kuuluuko moottorin käynin muuttua jos "induktiivi" anturin töpseli otetaan irti?
                koska nythän ei tapahdu mitään.
                Kyllähän sen käynnin pitäisi aavistuksen verran muuttua, kun johtoanturi napataan pois, muttei paljoa.

                Vaikka tuo anturi ei ole käynnissä, niin kyllä m20 käy ihan ok. ei huomaa isosti mistään, ettei tuo toimi, ehkä hivenen alavääntö on vahvempi (LOL m20+alavääntö) ja polttoaineen kulutus kohoaa, muttei radikaalisiti.

                Vielä minä mekaanista vikaa tässä vaiheessa veikkaan.
                Olli.

                Comment

                • nipa
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 82
                  • Espoo

                  #9
                  No täytyy sitä kävästä ohivuoto mittauksessa jos selvisi missä vika on.

                  osaako joku kertoa kuinka säädän sytyksen tuosta mootorista?

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #10
                    Motronic koneesta, kotikonstein et mitenkään. Ajoitushan ei muutu koskaan, eli vakio moottorissa ei ole säätötarvettakaan.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • nipa
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 82
                      • Espoo

                      #11
                      áuto kunnossa, käyty ohivuoto mittauksessa ja kaikki ok

                      venttiilit säädetty uudestaan, 6 sylinterin imuventiili kantoi, ja 3 sylinterin imuventiili liian iso välys...
                      ventiilien säädössä ollut huolimattomuutta

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎