Eli Otsikon autossa tyhjäkäynti kylmä todella heikkoa..soutaa 1000rpm +- 500rmp ja sitten sammuu.Kaasulla pysyy käynnissä ja kuumana käy ihan normaalia tyhjäkäyntiä.Myös vettä oli mystisesti kadonnu sinä aikana kun auto seisoi,ei tiputa alle ja epäilin kansipahvia mutta puristusmittaus osoitti sen ehjäksi.Mietin että voisiko noilla kahdella olla kenties jokin yhteys?Ja onko tuosta autosta jo mahdollista selvittää vikakoodeja koneella? Auto oli siis 90 mallinen ja m42 koneella.
e30 318is käyntiongelmat
Collapse
X
-
Imuvuoto, B-paineensäädin jumissa tms. Kauankin seissyt? Jos ei vuoda ulospäin ja eikä vellit mee sekasin niin kato lämppärin kenno.
Niin ja ei oo vikakoodi mahdollisuutta.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
-
Tsekkaa onko apparinpuolen jalkotilassa mattojen alla kovinkin kosteaa verhoilu/matto. Ainakin Opelissa pystyi toteamaan tuolla tavoin..Originally posted by late^^^ View PostMeinaatko et jos kenno vuotaa esim.sisälle vettä?
Comment
-
Omassa oli imuvuotovikaa mutta ne on nyt korjattu,tällaista jäljellä, mistä mahtais vikaa löytyä ?
Oliskos heittää jotain veikkausta missä vika kun ajon jälkeen painettaessa kytkin pohjaan jää tyhjäkäynti vähäksi aikaa vaeltamaan ,lähes sammuu,sit taas nostaa kierroksia,taas laskee, muutama kerta tuota ennenku käynti tasaantuu normaaliksi.
Missä lienee vikaa ? Auto siis -89 318is
Ja tyhjäkäynniltä reagoi kaasun polkaisuun aika hitaasti,ikään kuin laskee kierroksia jos oikein nopeasti käyttää kaasupoljinta pohjassa
Comment
-
m20 koneisessa oli samaa, säädettävä b-paineen säädin ja ajan kanssa säätöruuvi hieman pyöri tärinästä--->tarpeeks rikkaalle seos niin juuri tuollaiset oireet oli. Vaikuttaako tyhjäkäynnillä öljykorkin irrotus miten käyntiin?Originally posted by jiikoo-74 View PostOmassa oli imuvuotovikaa mutta ne on nyt korjattu,tällaista jäljellä, mistä mahtais vikaa löytyä ?
Oliskos heittää jotain veikkausta missä vika kun ajon jälkeen painettaessa kytkin pohjaan jää tyhjäkäynti vähäksi aikaa vaeltamaan ,lähes sammuu,sit taas nostaa kierroksia,taas laskee, muutama kerta tuota ennenku käynti tasaantuu normaaliksi.
Missä lienee vikaa ? Auto siis -89 318is
Ja tyhjäkäynniltä reagoi kaasun polkaisuun aika hitaasti,ikään kuin laskee kierroksia jos oikein nopeasti käyttää kaasupoljinta pohjassaMyyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
No tuota öljykorkkihommaa ei oo vielä ehtiny kokeilemaan enkä varmaan nyt enää testaakaan mut huomenna vois jossain välissä kokeilla,pitäis aika aamusta lähteä ajelemaan tuonne alastarolle.Originally posted by JJT View Postm20 koneisessa oli samaa, säädettävä b-paineen säädin ja ajan kanssa säätöruuvi hieman pyöri tärinästä--->tarpeeks rikkaalle seos niin juuri tuollaiset oireet oli. Vaikuttaako tyhjäkäynnillä öljykorkin irrotus miten käyntiin?
Comment
-
Niin sen pitääki.Originally posted by late^^^ View Postmeikäisen autossa ainakin korkin irrotuksen jälkeen kone käy selvästi huonommin...on tosin tainnut aina käydäMyyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Itselläni teki välillä samaa ja korjaantui tyhjäkäyntimoottorin puhdistuksella. Imusarjan ja tulipellin välissä on sellainen mötikkä johon mennee kaksi letkua ja johdot. Sitä kun liottaa esim bensassa vaikka yön yli ja putsaa huolellisesti ja suihkuttaa siihen crc, niin ei pitäis enää tyhjäkäynnin härvätä. http://www.esatclear.ie/~bpurcell/318isfaults.html#idlecontrolvalveOriginally posted by jiikoo-74 View PostOmassa oli imuvuotovikaa mutta ne on nyt korjattu,tällaista jäljellä, mistä mahtais vikaa löytyä ?
Oliskos heittää jotain veikkausta missä vika kun ajon jälkeen painettaessa kytkin pohjaan jää tyhjäkäynti vähäksi aikaa vaeltamaan ,lähes sammuu,sit taas nostaa kierroksia,taas laskee, muutama kerta tuota ennenku käynti tasaantuu normaaliksi.
Missä lienee vikaa ? Auto siis -89 318is
Ja tyhjäkäynniltä reagoi kaasun polkaisuun aika hitaasti,ikään kuin laskee kierroksia jos oikein nopeasti käyttää kaasupoljinta pohjassa
Comment
-
Originally posted by JaRb1 View PostItselläni teki välillä samaa ja korjaantui tyhjäkäyntimoottorin puhdistuksella. Imusarjan ja tulipellin välissä on sellainen mötikkä johon mennee kaksi letkua ja johdot. Sitä kun liottaa esim bensassa vaikka yön yli ja putsaa huolellisesti ja suihkuttaa siihen crc, niin ei pitäis enää tyhjäkäynnin härvätä. http://www.esatclear.ie/~bpurcell/318isfaults.html#idlecontrolvalve
Kyllähän nuo oireet tuolla aika tutuilta vaikuttaa,täytyy kattoa jos olis ens viikonloppuna aikaa irrotella.
Kiitokset veikkauksesta/ tiedosta
Comment
-
Bmw e30 318IS -90
Morjesta. Kävin tossa viikko takaperin leimaamassa oman 318IS bemarin. Tiesin että päästöt olisivat päin pers* koska tyhjäkäynti seilailee ja muutenkaan auto ei käy niinkuin pitäisi. Noh, lukemat oli sellaisia että auto olisi pitänyt laittaa ajokieltoon, mutta oli kuulemma muuten siisti niin katsoi asiaa vähän sormien läpi..
Ongelmahan nyt on että tyhjäkäynti seilailee 600-1500rpm välillä aika reilusti, auto käy rikkaalla reilusti, tulpat lähes mustat yms.. Vahdoin jo yhden jarrutehostimelta menevän letkun jossa on myös takaiskuventtiili(?), jolla asia korjaantui jo hieman..
Olen huomannut että jos jarrua pumppaa nopeasti niin käynti tasaantuu. Eli jotain imuvuotoa jossain? mutta missä? Pakokaasutestin mukaan ei pitäisi vissiin hirveästi olla imuvuotoa, ja veikkaisin lambda-anturia.. Mutta millaisia vikoja tuo aiheuttaa?
Eli tiivistettynä; tyhjäkäynti seilaa 600-1500rpm, jjarrua pumpatessa käynti tasaantuu n. 1100rpm, tulpat mustat.. Taitaapi olla melkein kaikki Issät käyntivammaisia, mutta mikä näissä mättää? :think
Kiitos jo etukäteen!
Comment
-
Useamman kerran postannut saman asian foorumille... Kun auto on jo vähintään 20-vuotias ja ne kaikki alipaineletkut haitarikumin/kaasuläpän/venttiilikopan/lisäilmaluistin jne välillä ovat todennäköisesti alkuperäisiä, niin niissä ON HALKEAMIA takuuvarmasti ja sieltä se imuvuoto tms ongelma löytyy. Vaihtamalla kaikki uusiin ja mahdollisesti myös lambda ja puhdistamalla lisäilmaluisti kunnolla, käyntiongelmat poistuvat varmasti. Itsellä on 3kpl M42-moottorisia autoja ja kaikki käyvät kauniisti, eikä päästöjen kanssa ole ongelmia.Originally posted by MAKELA View PostMorjesta. Kävin tossa viikko takaperin leimaamassa oman 318IS bemarin. Tiesin että päästöt olisivat päin pers* koska tyhjäkäynti seilailee ja muutenkaan auto ei käy niinkuin pitäisi. Noh, lukemat oli sellaisia että auto olisi pitänyt laittaa ajokieltoon, mutta oli kuulemma muuten siisti niin katsoi asiaa vähän sormien läpi..
Ongelmahan nyt on että tyhjäkäynti seilailee 600-1500rpm välillä aika reilusti, auto käy rikkaalla reilusti, tulpat lähes mustat yms.. Vahdoin jo yhden jarrutehostimelta menevän letkun jossa on myös takaiskuventtiili(?), jolla asia korjaantui jo hieman..
Olen huomannut että jos jarrua pumppaa nopeasti niin käynti tasaantuu. Eli jotain imuvuotoa jossain? mutta missä? Pakokaasutestin mukaan ei pitäisi vissiin hirveästi olla imuvuotoa, ja veikkaisin lambda-anturia.. Mutta millaisia vikoja tuo aiheuttaa?
Eli tiivistettynä; tyhjäkäynti seilaa 600-1500rpm, jjarrua pumpatessa käynti tasaantuu n. 1100rpm, tulpat mustat.. Taitaapi olla melkein kaikki Issät käyntivammaisia, mutta mikä näissä mättää? :think
Kiitos jo etukäteen!.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Moikka taas.. Sori t3, hain lähinnä jos muilla ois kans ollu kokemuksia kun ei tunnu niissä letkuissa olevan mitään..
Mikäs toi letku on joka menee venttiilinkopasta johonkin imusarjan alle? Joku huohotus vai? Koneen tyhjäkäynti tasaantui heti kun letkun irroitti, ja kun laittoi takasin ni rupes taas humppaamaan, onko se tukossa vai? Mikä koko homman tarkoitus? Anteeksi tietämättömyys.. 
Kiitos taas etukäteen!
Comment
-
Oletko varmasti irrottanut kaikki ne letkut sieltä imusarjan alta ja tutkinut niiden kunnon? Uskallan väittää, että niistä halkinaisista letkuista se syyllinen löytyy. Ei se riitä, että vähän raottaa konepeltiä ja silmämääräisesti päältäpäin katselee. Ne letkut ovat siellä imusarjan alla ja risteilevät venttiilikopalta kaasuläpän alle. Sieltä sitten haarautuu lisäilmaluistille ja haitarikumille.Originally posted by MAKELA View Postkun ei tunnu niissä letkuissa olevan mitään..
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
Comment