Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 318is käyntiongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • late^^^
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 58

    e30 318is käyntiongelmat

    Eli Otsikon autossa tyhjäkäynti kylmä todella heikkoa..soutaa 1000rpm +- 500rmp ja sitten sammuu.Kaasulla pysyy käynnissä ja kuumana käy ihan normaalia tyhjäkäyntiä.Myös vettä oli mystisesti kadonnu sinä aikana kun auto seisoi,ei tiputa alle ja epäilin kansipahvia mutta puristusmittaus osoitti sen ehjäksi.Mietin että voisiko noilla kahdella olla kenties jokin yhteys?Ja onko tuosta autosta jo mahdollista selvittää vikakoodeja koneella? Auto oli siis 90 mallinen ja m42 koneella.
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Imuvuoto, B-paineensäädin jumissa tms. Kauankin seissyt? Jos ei vuoda ulospäin ja eikä vellit mee sekasin niin kato lämppärin kenno.
    Niin ja ei oo vikakoodi mahdollisuutta.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • late^^^
      Bimmer Rookie
      • Mar 2008
      • 58

      #3
      Tainnu jonkun 3kk seistä..Mutta eikös sen pitäs nostaa kierroksia jos imuvuoto? Meinaatko et jos kenno vuotaa esim.sisälle vettä?

      Comment

      • K2Ri
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1829
        • London, UK & Germany

        #4
        Originally posted by late^^^ View Post
        Meinaatko et jos kenno vuotaa esim.sisälle vettä?
        Tsekkaa onko apparinpuolen jalkotilassa mattojen alla kovinkin kosteaa verhoilu/matto. Ainakin Opelissa pystyi toteamaan tuolla tavoin..
        sigpic
        BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

        Comment

        • jiikoo-74
          Bimmer Rookie
          • Jul 2009
          • 44
          • hausjärvi

          #5
          Omassa oli imuvuotovikaa mutta ne on nyt korjattu,tällaista jäljellä, mistä mahtais vikaa löytyä ?

          Oliskos heittää jotain veikkausta missä vika kun ajon jälkeen painettaessa kytkin pohjaan jää tyhjäkäynti vähäksi aikaa vaeltamaan ,lähes sammuu,sit taas nostaa kierroksia,taas laskee, muutama kerta tuota ennenku käynti tasaantuu normaaliksi.

          Missä lienee vikaa ? Auto siis -89 318is

          Ja tyhjäkäynniltä reagoi kaasun polkaisuun aika hitaasti,ikään kuin laskee kierroksia jos oikein nopeasti käyttää kaasupoljinta pohjassa
          http://www.youtube.com/watch?v=imGveIBzezI

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            Originally posted by jiikoo-74 View Post
            Omassa oli imuvuotovikaa mutta ne on nyt korjattu,tällaista jäljellä, mistä mahtais vikaa löytyä ?

            Oliskos heittää jotain veikkausta missä vika kun ajon jälkeen painettaessa kytkin pohjaan jää tyhjäkäynti vähäksi aikaa vaeltamaan ,lähes sammuu,sit taas nostaa kierroksia,taas laskee, muutama kerta tuota ennenku käynti tasaantuu normaaliksi.

            Missä lienee vikaa ? Auto siis -89 318is

            Ja tyhjäkäynniltä reagoi kaasun polkaisuun aika hitaasti,ikään kuin laskee kierroksia jos oikein nopeasti käyttää kaasupoljinta pohjassa
            m20 koneisessa oli samaa, säädettävä b-paineen säädin ja ajan kanssa säätöruuvi hieman pyöri tärinästä--->tarpeeks rikkaalle seos niin juuri tuollaiset oireet oli. Vaikuttaako tyhjäkäynnillä öljykorkin irrotus miten käyntiin?
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • jiikoo-74
              Bimmer Rookie
              • Jul 2009
              • 44
              • hausjärvi

              #7
              Originally posted by JJT View Post
              m20 koneisessa oli samaa, säädettävä b-paineen säädin ja ajan kanssa säätöruuvi hieman pyöri tärinästä--->tarpeeks rikkaalle seos niin juuri tuollaiset oireet oli. Vaikuttaako tyhjäkäynnillä öljykorkin irrotus miten käyntiin?
              No tuota öljykorkkihommaa ei oo vielä ehtiny kokeilemaan enkä varmaan nyt enää testaakaan mut huomenna vois jossain välissä kokeilla,pitäis aika aamusta lähteä ajelemaan tuonne alastarolle.
              http://www.youtube.com/watch?v=imGveIBzezI

              Comment

              • late^^^
                Bimmer Rookie
                • Mar 2008
                • 58

                #8
                meikäisen autossa ainakin korkin irrotuksen jälkeen kone käy selvästi huonommin...on tosin tainnut aina käydä

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #9
                  Originally posted by late^^^ View Post
                  meikäisen autossa ainakin korkin irrotuksen jälkeen kone käy selvästi huonommin...on tosin tainnut aina käydä
                  Niin sen pitääki.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Räsis
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2008
                    • 420
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by jiikoo-74 View Post
                    Omassa oli imuvuotovikaa mutta ne on nyt korjattu,tällaista jäljellä, mistä mahtais vikaa löytyä ?

                    Oliskos heittää jotain veikkausta missä vika kun ajon jälkeen painettaessa kytkin pohjaan jää tyhjäkäynti vähäksi aikaa vaeltamaan ,lähes sammuu,sit taas nostaa kierroksia,taas laskee, muutama kerta tuota ennenku käynti tasaantuu normaaliksi.

                    Missä lienee vikaa ? Auto siis -89 318is

                    Ja tyhjäkäynniltä reagoi kaasun polkaisuun aika hitaasti,ikään kuin laskee kierroksia jos oikein nopeasti käyttää kaasupoljinta pohjassa
                    Itselläni teki välillä samaa ja korjaantui tyhjäkäyntimoottorin puhdistuksella. Imusarjan ja tulipellin välissä on sellainen mötikkä johon mennee kaksi letkua ja johdot. Sitä kun liottaa esim bensassa vaikka yön yli ja putsaa huolellisesti ja suihkuttaa siihen crc, niin ei pitäis enää tyhjäkäynnin härvätä. http://www.esatclear.ie/~bpurcell/318isfaults.html#idlecontrolvalve

                    Comment

                    • jiikoo-74
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2009
                      • 44
                      • hausjärvi

                      #11
                      Originally posted by JaRb1 View Post
                      Itselläni teki välillä samaa ja korjaantui tyhjäkäyntimoottorin puhdistuksella. Imusarjan ja tulipellin välissä on sellainen mötikkä johon mennee kaksi letkua ja johdot. Sitä kun liottaa esim bensassa vaikka yön yli ja putsaa huolellisesti ja suihkuttaa siihen crc, niin ei pitäis enää tyhjäkäynnin härvätä. http://www.esatclear.ie/~bpurcell/318isfaults.html#idlecontrolvalve
                      Kyllähän nuo oireet tuolla aika tutuilta vaikuttaa,täytyy kattoa jos olis ens viikonloppuna aikaa irrotella.

                      Kiitokset veikkauksesta/ tiedosta
                      http://www.youtube.com/watch?v=imGveIBzezI

                      Comment

                      • MAKELA
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2011
                        • 497
                        • Kymenlaakso

                        #12
                        Bmw e30 318IS -90

                        Morjesta. Kävin tossa viikko takaperin leimaamassa oman 318IS bemarin. Tiesin että päästöt olisivat päin pers* koska tyhjäkäynti seilailee ja muutenkaan auto ei käy niinkuin pitäisi. Noh, lukemat oli sellaisia että auto olisi pitänyt laittaa ajokieltoon, mutta oli kuulemma muuten siisti niin katsoi asiaa vähän sormien läpi..

                        Ongelmahan nyt on että tyhjäkäynti seilailee 600-1500rpm välillä aika reilusti, auto käy rikkaalla reilusti, tulpat lähes mustat yms.. Vahdoin jo yhden jarrutehostimelta menevän letkun jossa on myös takaiskuventtiili(?), jolla asia korjaantui jo hieman..

                        Olen huomannut että jos jarrua pumppaa nopeasti niin käynti tasaantuu. Eli jotain imuvuotoa jossain? mutta missä? Pakokaasutestin mukaan ei pitäisi vissiin hirveästi olla imuvuotoa, ja veikkaisin lambda-anturia.. Mutta millaisia vikoja tuo aiheuttaa?

                        Eli tiivistettynä; tyhjäkäynti seilaa 600-1500rpm, jjarrua pumpatessa käynti tasaantuu n. 1100rpm, tulpat mustat.. Taitaapi olla melkein kaikki Issät käyntivammaisia, mutta mikä näissä mättää? :think

                        Kiitos jo etukäteen!

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          #13
                          Originally posted by MAKELA View Post
                          Morjesta. Kävin tossa viikko takaperin leimaamassa oman 318IS bemarin. Tiesin että päästöt olisivat päin pers* koska tyhjäkäynti seilailee ja muutenkaan auto ei käy niinkuin pitäisi. Noh, lukemat oli sellaisia että auto olisi pitänyt laittaa ajokieltoon, mutta oli kuulemma muuten siisti niin katsoi asiaa vähän sormien läpi..

                          Ongelmahan nyt on että tyhjäkäynti seilailee 600-1500rpm välillä aika reilusti, auto käy rikkaalla reilusti, tulpat lähes mustat yms.. Vahdoin jo yhden jarrutehostimelta menevän letkun jossa on myös takaiskuventtiili(?), jolla asia korjaantui jo hieman..

                          Olen huomannut että jos jarrua pumppaa nopeasti niin käynti tasaantuu. Eli jotain imuvuotoa jossain? mutta missä? Pakokaasutestin mukaan ei pitäisi vissiin hirveästi olla imuvuotoa, ja veikkaisin lambda-anturia.. Mutta millaisia vikoja tuo aiheuttaa?

                          Eli tiivistettynä; tyhjäkäynti seilaa 600-1500rpm, jjarrua pumpatessa käynti tasaantuu n. 1100rpm, tulpat mustat.. Taitaapi olla melkein kaikki Issät käyntivammaisia, mutta mikä näissä mättää? :think

                          Kiitos jo etukäteen!
                          Useamman kerran postannut saman asian foorumille... Kun auto on jo vähintään 20-vuotias ja ne kaikki alipaineletkut haitarikumin/kaasuläpän/venttiilikopan/lisäilmaluistin jne välillä ovat todennäköisesti alkuperäisiä, niin niissä ON HALKEAMIA takuuvarmasti ja sieltä se imuvuoto tms ongelma löytyy. Vaihtamalla kaikki uusiin ja mahdollisesti myös lambda ja puhdistamalla lisäilmaluisti kunnolla, käyntiongelmat poistuvat varmasti. Itsellä on 3kpl M42-moottorisia autoja ja kaikki käyvät kauniisti, eikä päästöjen kanssa ole ongelmia.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • MAKELA
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2011
                            • 497
                            • Kymenlaakso

                            #14
                            Moikka taas.. Sori t3, hain lähinnä jos muilla ois kans ollu kokemuksia kun ei tunnu niissä letkuissa olevan mitään.. Mikäs toi letku on joka menee venttiilinkopasta johonkin imusarjan alle? Joku huohotus vai? Koneen tyhjäkäynti tasaantui heti kun letkun irroitti, ja kun laittoi takasin ni rupes taas humppaamaan, onko se tukossa vai? Mikä koko homman tarkoitus? Anteeksi tietämättömyys..

                            Kiitos taas etukäteen!

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #15
                              Originally posted by MAKELA View Post
                              kun ei tunnu niissä letkuissa olevan mitään..
                              Oletko varmasti irrottanut kaikki ne letkut sieltä imusarjan alta ja tutkinut niiden kunnon? Uskallan väittää, että niistä halkinaisista letkuista se syyllinen löytyy. Ei se riitä, että vähän raottaa konepeltiä ja silmämääräisesti päältäpäin katselee. Ne letkut ovat siellä imusarjan alla ja risteilevät venttiilikopalta kaasuläpän alle. Sieltä sitten haarautuu lisäilmaluistille ja haitarikumille.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎