Katosi tyhjäkäynti lähes kokonaan, eli vaivoin käy n. 400 rpm tyhjäkäyntiä hyvin ontuen, tai sammuu kokonaan. Tyhjäkäynnin säätömoottorin(?) johdon irrottaminen ei vaikuta millään tapaa käyntiin, eikä tosin kaasuläppä anturin johdon irrottaminen. Aikaisemmin ilmastoinnin päälle kytkeminen nosti tyhjäkäyntiä n. 100 rpm, mutta nyt ei tapahdu sitäkään. Kaasuläppää kun hieman raottaa niin auto käy hyvin n. 800 rpm tyhjäkäyntiä ja ajossa toimii ihan moitteetta.
Mielessäni jo päädyin siihen, että tyhjäkäynnin säätömoottori on rikki, mutta hieman kaipailen vahvistusta vikadiagnoosiin. Onko tuo yleensäkään kuinka yleinen vika noissa?
Ja autohan on -90 325 iX
Mielessäni jo päädyin siihen, että tyhjäkäynnin säätömoottori on rikki, mutta hieman kaipailen vahvistusta vikadiagnoosiin. Onko tuo yleensäkään kuinka yleinen vika noissa?
Ja autohan on -90 325 iX
Comment