Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Jäähdytin ongelma (M20B27tic)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwtbo
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 268
    • Suonenjoki

    E30 Jäähdytin ongelma (M20B27tic)

    Elikkäs tuo farkun orggis syyläri (320i) rupes vuotamaan vasemmasta yläkulmasta, ja ei oikein muutenkaan meinaa jäähdytys teho riitä tuohon kokoonpanoon...

    Mistäs autosta/mallista tuohon sopisi isompi syyläri keulalle, löytyykö bemarin malleista vaihtoehtoja, onko muilla tullut vastaavia lämpöongelmia turbo vehkeissä ja miten ratkaistu??
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    #2
    Vaikka KL-varaosasta 324:sen syyläri. 180e

    Kuva

    Kennon koko 550x440x33
    Last edited by Jasu; 16-10-2009, 23:40.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • Mynttinen
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 83
      • suonenjoki

      #3
      Mulla on aina ollu 520 e34:sen syyläri eikä oo ollu ongelmia. Kiinnikkeet jouvut tekemään
      E30 320i cabrio -91

      Ex:
      E30 325i -87 2.7 TIC
      Fiat 133 -76
      E34 ///M5 3.8 -92
      E30 325i -87
      E34 520TIC -89 2.7 325 hv/591nm
      E30 316 -84
      E30 316/320 -87
      + Muutamia jokkis fiatteja

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        #4
        Originally posted by Jasu View Post
        Vaikka KL-varaosasta 324:sen syyläri. 180e

        Kuva

        Kennon koko 550x440x33
        Onko tossa myös se pikkuletkun paikka oikeassa yläkulmassa?
        Ja käy alkuperäisille paikoille ilmeisesti ?
        Kuvasta näkee huonosti nuo kiinnikkeet mutta oletettavasti tuo taitaa käydä.

        Tohon touringiin pitäis saada isompikennoinen syyläri ens kesäksi niin tuo voisi olla hyvä
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          #5
          Se on tuossa vasemmalla ylhäällä. Käsittääkseni pitäisi mennä suoraan uudemman mallin kiinnikkeisiin.
          toinen kuva
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • metake
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 331
            • Janakkala

            #6
            Näkyy olevan sama syyläri kuin bensakutoskoneisten E30:ten tropical syyläri, ja samankokoinen on myös ilastoiduissa, mutta ilmastoiduissa lienee jotain lisäkiinnikkeitä etupuolella? Omaan iX:ään tarviin uuden syylärin, joten tuo on hyvä ratkaisu siihen (jos en sitten asenna vielä suurempaa), joten kiitos vinkistä.

            Comment

            • S4Driver
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 572
              • Kaukana

              #7
              Olis jouten käyttämätön Griffin kilpajäähdytin. Passeli tiukkaan turbo peliin.

              Comment

              • 525 TD
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 281
                • IISALMI

                #8
                Jäähdytysongelmia voisi korjata tukkimalla keulan siten että konetilaan ei pääse ilmaa kuin syylärin lävitse

                Ja koteloimalla moottorin ilmansuodatin siten että se se ottaa imuilman keulasta eikä konetilasta

                Lieneekö autossa öljynjäähdytintä?

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1227
                  • LAHTI

                  #9
                  Voin kokemuksella sanoa..

                  Originally posted by bmwtbo View Post
                  Elikkäs tuo farkun orggis syyläri (320i) rupes vuotamaan vasemmasta yläkulmasta, ja ei oikein muutenkaan meinaa jäähdytys teho riitä tuohon kokoonpanoon...

                  Mistäs autosta/mallista tuohon sopisi isompi syyläri keulalle, löytyykö bemarin malleista vaihtoehtoja, onko muilla tullut vastaavia lämpöongelmia turbo vehkeissä ja miten ratkaistu??
                  Voin kokemuksella sanoa että, paras ja sopivin on hankkia
                  sinne 325E orginal mallinen jäähdytin se on "suurin" mitä sinne mahtuu ja kiinnitykset ovat reunoilla valmiit tulee pelti klipsit ja niihin ns. täkkipultit 10mm kannalla.

                  Comment

                  • metake
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2008
                    • 331
                    • Janakkala

                    #10
                    Originally posted by 325E View Post
                    325E orginal mallinen jäähdytin se on "suurin" mitä sinne mahtuu.
                    BMWFANS sivuston mukaan sama syyläri kaikissa kutoskoneisissa: http://bmwfans.info/parts/catalog/17111176900/

                    Jos se on erilainen niin mistäs noita saa? Ja olisko sulla kuvaa E:n syyläristä paikallaan että vosi omin silmin arvioida kokoa?

                    Comment

                    • juhomo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 637
                      • Kempele

                      #11
                      Originally posted by metake View Post
                      BMWFANS sivuston mukaan sama syyläri kaikissa kutoskoneisissa: http://bmwfans.info/parts/catalog/17111176900/

                      Jos se on erilainen niin mistäs noita saa? Ja olisko sulla kuvaa E:n syyläristä paikallaan että vosi omin silmin arvioida kokoa?

                      Itse olen omistanut molemmat e30 320 ja e30 325 ja kyllä niissä oli erilaiset syylärit. 320 syyläri oli paksumpi kuin 325
                      Automyynti, Korjaamo, Rengasmyynti, Hinaus yms:

                      www.jsautomoto.fi

                      Comment

                      • Jonsku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 4645
                        • Tuusula

                        #12
                        E28 535 syyläri on myös iso kuin mikä sekä menee bolt-on paikoilleen ainakin pre-facelift E30:hin.. Lähdöt vasemmassa yläkulmassa sekä oikeassa alakulmassa.
                        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                        ex. Alpina D10 Touring #33/94
                        ... and many more

                        Comment

                        • bmwtbo
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 268
                          • Suonenjoki

                          #13
                          Kiitos vastauksista, mulla ei ole öljynjäähdytinta pitäs varmaan sekin jossain vaiheessa hommata.

                          Tuo kiisselin jäähdytin pitää melkein ens kesälle hommata (uutena), talven varmaan pärjää pienemmälläkin, täytyy katella myynti osiosta käypäsiä nyt tähän hätään.

                          Ja tuo avittas varmaan tosi paljon jos alumiinipellistä räpeltäs tuonne syylärin ympärille ns. ilman ohjaimia, kun penkitys reissulla huomas hyvin miten paljon puhaltaa ilmaa ohi tuosta jäähdyttimestä.

                          Comment

                          • metake
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2008
                            • 331
                            • Janakkala

                            #14
                            Originally posted by juhomo View Post
                            Itse olen omistanut molemmat e30 320 ja e30 325 ja kyllä niissä oli erilaiset syylärit. 320 syyläri oli paksumpi kuin 325
                            Oliko nää molemmat samanikäisiä, vai facelift/pre-facelift? Molemmissa orkkis ja alkuperäinen syyläri vai tarvikkeita? Mistähän noita paksumpia syyläreitä sitten mahtais saada, kun ei tuo BMW sitä tunne?

                            Comment

                            • M325i
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 1529
                              • Etelä-pohjanmaa

                              #15
                              Originally posted by juhomo View Post
                              Itse olen omistanut molemmat e30 320 ja e30 325 ja kyllä niissä oli erilaiset syylärit. 320 syyläri oli paksumpi kuin 325
                              320i ja 325i on samat syylärit,vuosimallissa ero <- 87 ja 88-> ,Koko järjestelmät lähes kokonaan erilaisia keskenään letkuilta,putkilta,pumpulta,paisarilta jne.

                              Etanassa ja dieselissä taitanee olla isompi.
                              E30 ja E46 ///M

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎