Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 318 ja huonosti käy..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MiiQ
    Newbiemmer
    • Oct 2009
    • 2
    • Suomi

    E30 318 ja huonosti käy..

    Terve.. Mahtasko kukaan tietää mikä mahtas olla vikana kun bemari 318i käy todella huonosti ? Kun ilmanmäärämittari on paikoillaan niin ensin heittää tosi koville kierroksille ja sitten meinaa sammua ja sitten heittää taas tosi koville kierroksille ja sama jatkuu ? :| Kun ilmanpaine mittarin ottaa irti käy melkein normaalisti joskin hitusen korkealla... joten mikähän bemarilla on vikana ? Joo ja se oli e30 vm.90
    Last edited by Leka; 01-11-2009, 11:48. Reason: Otsikko
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    #2
    Kori/moottorimalli ja vm ois kiva?
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • veteraaniseppo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2008
      • 1283
      • Hla-Sjk.

      #3
      Itellä vähän samaa vikaa. Varsinkin kylmänä kone tekee tätä: Käynnistyy hyvin, toimii ajossa niin kuin pitääkin. Mutta annas olla kun pysähtyy valoihin ja vaihde vapaalle ja auto käy tyhjäkäyntiä niin kierrokset tippuu ja tippuu. Siis selvästi alle normaalin tyhjäkäynnin lukemista. Välillä auto kuitenkin pysyy käynnissä, välillä se kiusallisesti sammuu ja välillä kerkiää hieman polkaisemaan kaasua että saa koneen pidettyä käynnissä. Koneen lämmittyä vika häviää.

      Ja auto on E36 320i coupe, 1992, manuaali.

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #4
        Originally posted by veteraaniseppo View Post
        Itellä vähän samaa vikaa. Varsinkin kylmänä kone tekee tätä: Käynnistyy hyvin, toimii ajossa niin kuin pitääkin. Mutta annas olla kun pysähtyy valoihin ja vaihde vapaalle ja auto käy tyhjäkäyntiä niin kierrokset tippuu ja tippuu. Siis selvästi alle normaalin tyhjäkäynnin lukemista. Välillä auto kuitenkin pysyy käynnissä, välillä se kiusallisesti sammuu ja välillä kerkiää hieman polkaisemaan kaasua että saa koneen pidettyä käynnissä. Koneen lämmittyä vika häviää.

        Ja auto on E36 320i coupe, 1992, manuaali.
        Imuvuotoja tai tyhjäkäynninsäädin :think
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • veteraaniseppo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2008
          • 1283
          • Hla-Sjk.

          #5
          Originally posted by _nixu_ View Post
          Imuvuotoja tai tyhjäkäynninsäädin :think
          Missäs se tyhjäkäynnin säädin on? Se haitariputki joka on imusarjan ja ilmamassamittarin välissä on kyllä aika hapero enkä ihmettelis jos olis vaikka halkeama jossain siinä..

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #6
            Originally posted by veteraaniseppo View Post
            Missäs se tyhjäkäynnin säädin on? Se haitariputki joka on imusarjan ja ilmamassamittarin välissä on kyllä aika hapero enkä ihmettelis jos olis vaikka halkeama jossain siinä..
            Nappaa irti eka se haitariputki ja tarkasta. Monesti on sieltä alta halki. Uusi maksaa luokkaa 20-30€ tms :think
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • M.Kytölä
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2008
              • 226
              • Lehtimäki/Seinäjoki

              #7
              ei ei ei.. lambdassa vika! itella oli sama hommaja ja vein huoltoon yhelle ääliölle niin se vaihto kaiken maailman osat siihen ja ei vieläkään, lopulta prkl huomasin kotosalla ku auto oli nosturilla että lambda osunu maahan ja menny hajalle, ja uuden vaihettua auto toimi taas kuin ennen..
              e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
              e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
              e21 315i

              ex:
              e36 318is -94
              / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

              Comment

              • veteraaniseppo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2008
                • 1283
                • Hla-Sjk.

                #8
                Originally posted by _-Mika-_ View Post
                ei ei ei.. lambdassa vika! itella oli sama hommaja ja vein huoltoon yhelle ääliölle niin se vaihto kaiken maailman osat siihen ja ei vieläkään, lopulta prkl huomasin kotosalla ku auto oli nosturilla että lambda osunu maahan ja menny hajalle, ja uuden vaihettua auto toimi taas kuin ennen..
                Voi vinetto jos se on lambda. Viime kesänä siihen just vaihdettiin uus. Eikä toi nyt niin matala auto pitäs olla, että lambda ois ottanu osumaa.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  #9
                  Originally posted by veteraaniseppo View Post
                  Voi vinetto jos se on lambda. Viime kesänä siihen just vaihdettiin uus. Eikä toi nyt niin matala auto pitäs olla, että lambda ois ottanu osumaa.
                  Voi olla että viittaisi tuon topicin aloittajan tapaukseen, mene ja tiedä?

                  Mutta tarkista se haitariputki ensin, parin minuutin homma
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Bemu500
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 2992
                    • INvaLA

                    #10
                    Originally posted by veteraaniseppo View Post
                    Missäs se tyhjäkäynnin säädin on? Se haitariputki joka on imusarjan ja ilmamassamittarin välissä on kyllä aika hapero enkä ihmettelis jos olis vaikka halkeama jossain siinä..
                    Tyhjäkäynnin säädin on vähä vittumaisessa paikassa imusarjan alla. Irrotat ilmamassamittarin, ilmansuodattimen ja tuon haitariputken niin siitä pääsee jotenkin käsiksi. Ja se löytyy kun seuraat toista niistä putkista jotka lähtee siitä haitariputkesta, toinen on huohotusputki ja toinen menee siihen tyhjäkäyntiventtiiliin. Tyhjäkäyntiventtiili on kiinni sellasessa kumisessa telineessä imusarjan alla. Lähtee nätisti irti kun vähän pääsee lampulla tutkiin ja katteleen sitä kiinnitystä tarkemmin

                    Ja itse vikaan veikkaan että tuo korjaantuu kun uusit tuon haitariputken ja puhdistat sen venttiilin
                    -Official member of BTCF-Sauna team-


                    e91 325i -06

                    Comment

                    • veteraaniseppo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2008
                      • 1283
                      • Hla-Sjk.

                      #11
                      Mun auto ainakin sammuu välittömästi jos ilmamassamittarin ottaa pois. Kesällä oli jäänyt yksi imm:n klemmari auki ja mittari oli tipahtanut paikoiltaan ni kone käynnisty, mutta sammu samantien.

                      Voisikohan vika olla jossain tyhjäkäynnin anturissa? Taiii sitten se haitariputki on sökönä.

                      Comment

                      • Bemu500
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 2992
                        • INvaLA

                        #12
                        Originally posted by veteraaniseppo View Post
                        Mun auto ainakin sammuu välittömästi jos ilmamassamittarin ottaa pois. Kesällä oli jäänyt yksi imm:n klemmari auki ja mittari oli tipahtanut paikoiltaan ni kone käynnisty, mutta sammu samantien.

                        Voisikohan vika olla jossain tyhjäkäynnin anturissa? Taiii sitten se haitariputki on sökönä.
                        Teet kuten edellä kirjoitin niin 99% varmuudella tuo sun vika lähtee pois Ja veikkaan että tuolla tyhjäkäynnin"anturilla" tarkoitetaan juurikin tuota tyhjäkäyntiventtiiliä.
                        -Official member of BTCF-Sauna team-


                        e91 325i -06

                        Comment

                        • veteraaniseppo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2008
                          • 1283
                          • Hla-Sjk.

                          #13
                          Originally posted by Bemu500 View Post
                          Teet kuten edellä kirjoitin niin 99% varmuudella tuo sun vika lähtee pois Ja veikkaan että tuolla tyhjäkäynnin"anturilla" tarkoitetaan juurikin tuota tyhjäkäyntiventtiiliä.
                          Nonni, haitariputkessa ihan selkeä repeämä ja haitariputkesta lähtee ne kaks letkua niin siinä ohuemmassa myös pieni reikä. Mutta miten ihmeessä pääsen sitä tyhjäkäyntisäädintä räpelöimää. Ei mahtunu kädet mitenkään päin

                          Comment

                          • Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

                            #14
                            Originally posted by veteraaniseppo View Post
                            Nonni, haitariputkessa ihan selkeä repeämä ja haitariputkesta lähtee ne kaks letkua niin siinä ohuemmassa myös pieni reikä. Mutta miten ihmeessä pääsen sitä tyhjäkäyntisäädintä räpelöimää. Ei mahtunu kädet mitenkään päin
                            ilmanputsari, haitariputki ja laturin tuuletuskanava pois niin tulee hiukan tilaa räpylöille...ei se silti kauhean tilava paikka ole.
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎