Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 316 ei lähe käyntii!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alaska
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 595
    • PKS

    E30 316 ei lähe käyntii!

    jees eli vaihdoin nokan + venttiilivarren kumit + kansipahvin = räkii ja paukkuu
    ei lähe käyntii eikä ees lupaa! kaasarista tulee bensapöllähdys vähän välii kun sytkän kanssa pelaa tai sitten paukkuu putkessa mut ei pienintäkää lupausta.. välillä antaa kaasarista ihan kunnon liekin! kyseessä e30 316 1.8 kaasari samanlaisesta pulkasta otin nokan joten ei pitäis olla eroja.. nyt kun jälkeenpäin tuli tutkittua niin tässä autossa mistä otin sen nokan sattu lukemaan tyyppikilvessä "alpina" vertasin nokkii tottakai ennen vaihtoo eikä näkyny mitään hurjia eroja ? samanlaisii ongelmii jollain muullakin?
    Last edited by Leka; 30-10-2009, 20:50. Reason: Katellaas niitä otsikoita vähän...
    Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by alaska View Post
    jees eli vaihdoin nokan + venttiilivarren kumit + kansipahvin = räkii ja paukkuu
    ei lähe käyntii eikä ees lupaa! kaasarista tulee bensapöllähdys vähän välii kun sytkän kanssa pelaa tai sitten paukkuu putkessa mut ei pienintäkää lupausta.. välillä antaa kaasarista ihan kunnon liekin! kyseessä e30 316 1.8 kaasari samanlaisesta pulkasta otin nokan joten ei pitäis olla eroja.. nyt kun jälkeenpäin tuli tutkittua niin tässä autossa mistä otin sen nokan sattu lukemaan tyyppikilvessä "alpina" vertasin nokkii tottakai ennen vaihtoo eikä näkyny mitään hurjia eroja ? samanlaisii ongelmii jollain muullakin?
    jako sekasin.. todennäköisesti nokka pari hammasta edellä
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • alaska
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 595
      • PKS

      #3
      ei pysty ymmärtää.. kun ratasta ei oo otettu ketjulta pois ollenkaan.. + kone oli yläkuolo kohassa koko ajan.. ja ratas ei mee kun yhessä asennossa nokalle? :think
      Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        #4
        Ja venttiilin välykset on varmasti kohdallaan? Miltä tulpat näyttää?

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          #5
          Oothan kattonu että tulpanjohdot on oikeilla paikoillaan. Joskus niinkin yksinkertainen asia kun sytytysjärjestys voi kokeneeltakin mennä sekaisin. Nimim. "vikaa etsinyt"
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            #6
            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
            Oothan kattonu että tulpanjohdot on oikeilla paikoillaan. Joskus niinkin yksinkertainen asia kun sytytysjärjestys voi kokeneeltakin mennä sekaisin. Nimim. "vikaa etsinyt"
            +1.... Ja tarkista että KUMMASTAKIN päästä tulpanjohdot on oikeassa järjestyksessä.
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8257
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              Originally posted by alaska View Post
              ei pysty ymmärtää.. kun ratasta ei oo otettu ketjulta pois ollenkaan.. + kone oli yläkuolo kohassa koko ajan.. ja ratas ei mee kun yhessä asennossa nokalle? :think
              jakopää on rakenteeltaan sellainen että vaikka ketju olisi nippusiteellä kiinni nokkapyörässä mutta muuten löysänä niin kampuran rattaalta hyppää äärettömän helposti.. kokemusta on m30 kohdalta juuri samasta asiasta, ketju oli sidottu nokkapyörään mutta silti meni jako pieleen.. aivan sama reaktio, ampu putkeen ja imusarjaan mutta ei käynyt lainkaan..
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • alaska
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2009
                • 595
                • PKS

                #8
                Originally posted by peto2 View Post
                jakopää on rakenteeltaan sellainen että vaikka ketju olisi nippusiteellä kiinni nokkapyörässä mutta muuten löysänä niin kampuran rattaalta hyppää äärettömän helposti.. kokemusta on m30 kohdalta juuri samasta asiasta, ketju oli sidottu nokkapyörään mutta silti meni jako pieleen.. aivan sama reaktio, ampu putkeen ja imusarjaan mutta ei käynyt lainkaan..
                en pysty ymmärtää kun konetta ei oo pyöritetty yhtään.. ??? ja kun yläkuolo merkki oli varmasti oikein sillon kun kasasin värkin.. ja ratas kun ei mee kun yhessä asennossa siihen nokkaan?
                Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                Comment

                • alaska
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 595
                  • PKS

                  #9
                  uppia
                  Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #10
                    Sytty siellä päinkään? m10 saa tuon jakajan vaikka miten päin sinne.
                    Laita nyt ne ykk merkit kohdalleen, ja kato osoittaako pyöriä jakajan rungossa kannen alla olevaan merkkiin? Tuosta pitäis lähtee 1 pytyn tulpan johto ja siitä eteenpäin kiertosuuntaan -3-4-2-
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • jokinen
                      Newbiemmer
                      • Aug 2009
                      • 5
                      • Virrat

                      #11
                      varmasti ketju hypänny sieltä alapäästä. se kyllä hyppää niin helposti että ei ees huomaa.

                      Comment

                      • alaska
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2009
                        • 595
                        • PKS

                        #12
                        ongelma selvitetty!

                        yksin kun yritin virranjakajaa pyöritellä ja startata eihän siitä tullu kun sanomista tunnin verran pyörittelin eikä mitään elon merkkejä! Otin yhen tytön mukaan kun tiesin et sille sopii toi kapula kätee ja pistin sen pyörittelee jakajaa ite menin starttaa nii kaboom! Se toimi
                        Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13
                          Ihan uteliaisuudestani kysyn että miten oikeasti olette saaneet m10/m30 ketjun hyppäämään, omista romuista on vähän väliä ollut kannet pois ja joka kerta on nokkapyörä+hihna nykästy kasaan nipparilla ja sivulle makoilemaan, ja kertakaan ei ole ollut ongelmia. En siis epäile, vaan ihmettelen.

                          Comment

                          • Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

                            #14
                            Originally posted by alaska View Post
                            Otin yhen tytön mukaan kun tiesin et sille sopii toi kapula kätee ja pistin sen pyörittelee jakajaa
                            :think
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                            Comment

                            • Oldshoes
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2009
                              • 70
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by alaska View Post
                              yksin kun yritin virranjakajaa pyöritellä ja startata eihän siitä tullu kun sanomista tunnin verran pyörittelin eikä mitään elon merkkejä! Otin yhen tytön mukaan kun tiesin et sille sopii toi kapula kätee ja pistin sen pyörittelee jakajaa ite menin starttaa nii kaboom! Se toimi

                              Mopolla on halvempi ajaa.

                              Das Plastikwerk e36 316i -92

                              ex. Muutama e30, e28 ja e34

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎