Voit suihkia koneelle (esimerkiksi) a) vettä pumppupullosta (hienona sumuna sellaisesta kukkien sumutuspullosta), b) "starttipilotilla" (eetteriä, ainetta joilla mm. diesel käyttöisiä työkoneita käynnistellään, reagoi herkimmin, c) CRC:llä (sotkuisinta) tai d) jarrukliinerillä. Eli konstit on monet.
Itse käytän "starttipilottia" kun metsästelen vuotoja, se ei suttaa eikä sottaa. Eli homma käy seuraavasti:
- Tarkista kaikki letkut ja liitokset, imusarja, alipainejarrutehostaja yms.
- Suihkauta jokaiseen liitoksen ja letkuun ko. tavaraa.
- Toista sama myös imusarjalle, kaikkille sinne tuleville letkuille ja imusarjan tiivisteille. Unohtamatta imusarjan alapuolta, sinnekin tulee useampi ohut letku
- Ilmavirtamittarilta lähtevä haitariputki
- yms.yms.yms.
Jos jossain kohtaa kierrokset nousee ja laskevat taas oikealle tasolle, olet paikallistanut vuodon. Joskus sen täsmällisen paikan löytäminen on vaikeaa, jos ko. kohdan lähisöllä on monta letkua/liitosta tms.
Eli kun suhautat vaikka polttoaineen paineentasaajan alipaineliitokseen => kierrokset nousee => se ei välttämättä tarkoita että ko. liitos vuotaa, se voi olla myös imusarjan tiiviste.
t: Timo
Itse käytän "starttipilottia" kun metsästelen vuotoja, se ei suttaa eikä sottaa. Eli homma käy seuraavasti:
- Tarkista kaikki letkut ja liitokset, imusarja, alipainejarrutehostaja yms.
- Suihkauta jokaiseen liitoksen ja letkuun ko. tavaraa.
- Toista sama myös imusarjalle, kaikkille sinne tuleville letkuille ja imusarjan tiivisteille. Unohtamatta imusarjan alapuolta, sinnekin tulee useampi ohut letku
- Ilmavirtamittarilta lähtevä haitariputki
- yms.yms.yms.
Jos jossain kohtaa kierrokset nousee ja laskevat taas oikealle tasolle, olet paikallistanut vuodon. Joskus sen täsmällisen paikan löytäminen on vaikeaa, jos ko. kohdan lähisöllä on monta letkua/liitosta tms.
Eli kun suhautat vaikka polttoaineen paineentasaajan alipaineliitokseen => kierrokset nousee => se ei välttämättä tarkoita että ko. liitos vuotaa, se voi olla myös imusarjan tiiviste.
t: Timo
Comment