Announcement

Collapse
No announcement yet.

e21 320/6 ruisku käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #16
    Voit suihkia koneelle (esimerkiksi) a) vettä pumppupullosta (hienona sumuna sellaisesta kukkien sumutuspullosta), b) "starttipilotilla" (eetteriä, ainetta joilla mm. diesel käyttöisiä työkoneita käynnistellään, reagoi herkimmin, c) CRC:llä (sotkuisinta) tai d) jarrukliinerillä. Eli konstit on monet.

    Itse käytän "starttipilottia" kun metsästelen vuotoja, se ei suttaa eikä sottaa. Eli homma käy seuraavasti:
    - Tarkista kaikki letkut ja liitokset, imusarja, alipainejarrutehostaja yms.
    - Suihkauta jokaiseen liitoksen ja letkuun ko. tavaraa.
    - Toista sama myös imusarjalle, kaikkille sinne tuleville letkuille ja imusarjan tiivisteille. Unohtamatta imusarjan alapuolta, sinnekin tulee useampi ohut letku
    - Ilmavirtamittarilta lähtevä haitariputki
    - yms.yms.yms.

    Jos jossain kohtaa kierrokset nousee ja laskevat taas oikealle tasolle, olet paikallistanut vuodon. Joskus sen täsmällisen paikan löytäminen on vaikeaa, jos ko. kohdan lähisöllä on monta letkua/liitosta tms.

    Eli kun suhautat vaikka polttoaineen paineentasaajan alipaineliitokseen => kierrokset nousee => se ei välttämättä tarkoita että ko. liitos vuotaa, se voi olla myös imusarjan tiiviste.

    t: Timo

    Comment

    • mick
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 63
      • Pyhäjärvi

      #17
      Noniin!

      Nyt kone käy ja kukkuu!
      Perhana, mikä on sen jarrutehostajan putkessa olevan muovisen möhkäleen tarkoitus? Eli näyttäs jatkopalalta, mutta siinä on paksu kohta keskellä. Onko se jokin takaiskuventtiili tms?
      -Vuoti ku seula!

      Otin letkun irti siitä, ja ensimmäinen tulppa mikä sattui käteen (oli muuten sytytystulppa :P ) siihen letkunpäähän tukkeeksi, ja alkoi toimimaan! No, nyt ei ole sitten jarrutehostin käytössä. Eiköhän tuolla kerran töihin aja, huomenna kattelee siihen jotain. voiko tuon möhkäleen ohittaa? Eli jättää pois kokonaan?

      Samalla kun yritin säädellä käyntiä ja muutenkin kaasuttelin, niin huomasin että syyläri oli yläpäästä kostea. Ja kun sain koneen toimimaan, niin ajoin testiajolenkin, ja kun pellin aukas niin höyrypilvihän sieltä tuli. Elikkäs kannattaako tuo syyläri paikkauttaa, vai onko jotain tyyppivikaa jota ei kannata korjauttaa?

      Nyt kun tuon kaaran sai pelittämään noinkin hyvin, niin kohta alan metsästämään yhtä jos toista puuttuvaa/rikki olevaa osaa...

      ps. T3: Kiitokset toimivasta ruiskusysteemistä! Kyseessä oli siis ilmavuoto (niinkuin epäilinkin... :? )

      Comment

      • mick
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 63
        • Pyhäjärvi

        #18
        Joo, eli kone toimii jo jotakuinkin hyvin. Nyt testiajoissa ilmenee sellainen juttu, että 4000 kierroksen jälkeen loppuu veto, täysin. Tuohon 4000 astí toimii erittäin hyvin. Voiko kone saada edelleen ilmaa jostain?

        Voisko ongelmani johtua vuotavasta venttiilistä? Laitan kuvan, josta näkee venttiilin.

        Comment

        • TheLoial
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 1109
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by mick
          Noniin!

          Nyt kone käy ja kukkuu!
          Perhana, mikä on sen jarrutehostajan putkessa olevan muovisen möhkäleen tarkoitus? Eli näyttäs jatkopalalta, mutta siinä on paksu kohta keskellä. Onko se jokin takaiskuventtiili tms?
          -Vuoti ku seula!

          Otin letkun irti siitä, ja ensimmäinen tulppa mikä sattui käteen (oli muuten sytytystulppa :P ) siihen letkunpäähän tukkeeksi, ja alkoi toimimaan! No, nyt ei ole sitten jarrutehostin käytössä. Eiköhän tuolla kerran töihin aja, huomenna kattelee siihen jotain. voiko tuon möhkäleen ohittaa? Eli jättää pois kokonaan?

          Samalla kun yritin säädellä käyntiä ja muutenkin kaasuttelin, niin huomasin että syyläri oli yläpäästä kostea. Ja kun sain koneen toimimaan, niin ajoin testiajolenkin, ja kun pellin aukas niin höyrypilvihän sieltä tuli. Elikkäs kannattaako tuo syyläri paikkauttaa, vai onko jotain tyyppivikaa jota ei kannata korjauttaa?

          Nyt kun tuon kaaran sai pelittämään noinkin hyvin, niin kohta alan metsästämään yhtä jos toista puuttuvaa/rikki olevaa osaa...

          ps. T3: Kiitokset toimivasta ruiskusysteemistä! Kyseessä oli siis ilmavuoto (niinkuin epäilinkin... :? )
          Siinä putkessa on takaiskuventtiili. Sillä pidetään jarrutehostajassa alipaine. Vuotava venttiili imee lisäilmaa koneeseen ja sekoittaa sitä.

          Comment

          • TheLoial
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 1109
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by mick
            Noniin!

            Nyt kone käy ja kukkuu!
            Perhana, mikä on sen jarrutehostajan putkessa olevan muovisen möhkäleen tarkoitus? Eli näyttäs jatkopalalta, mutta siinä on paksu kohta keskellä. Onko se jokin takaiskuventtiili tms?
            -Vuoti ku seula!

            Otin letkun irti siitä, ja ensimmäinen tulppa mikä sattui käteen (oli muuten sytytystulppa :P ) siihen letkunpäähän tukkeeksi, ja alkoi toimimaan! No, nyt ei ole sitten jarrutehostin käytössä. Eiköhän tuolla kerran töihin aja, huomenna kattelee siihen jotain. voiko tuon möhkäleen ohittaa? Eli jättää pois kokonaan?

            Samalla kun yritin säädellä käyntiä ja muutenkin kaasuttelin, niin huomasin että syyläri oli yläpäästä kostea. Ja kun sain koneen toimimaan, niin ajoin testiajolenkin, ja kun pellin aukas niin höyrypilvihän sieltä tuli. Elikkäs kannattaako tuo syyläri paikkauttaa, vai onko jotain tyyppivikaa jota ei kannata korjauttaa?

            Nyt kun tuon kaaran sai pelittämään noinkin hyvin, niin kohta alan metsästämään yhtä jos toista puuttuvaa/rikki olevaa osaa...

            ps. T3: Kiitokset toimivasta ruiskusysteemistä! Kyseessä oli siis ilmavuoto (niinkuin epäilinkin... :? )
            Siinä putkessa on takaiskuventtiili. Sillä pidetään jarrutehostajassa alipaine. Vuotava venttiili imee lisäilmaa koneeseen ja sekoittaa sitä.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎