Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 M20B20 Kone Kolisee! Apuja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dew
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 272
    • Jyväskylä

    e30 M20B20 Kone Kolisee! Apuja

    Näin ikävästi pääsi käymään Eli homma alkoi siitä kun suoralla tiellä polkasin reippaalla lumella ykkösellä U-käännöksen. Kierrokset kävivät lähellä punarajaa silmänräpäyksen verran, mutta ei mennyt rajottimelle asti.

    Sen jälkee perinteisen säksätyksen ääni tuntui jotenki vähä kovenevan ja kaasua painettaessa tehot olivat hiukan hukassa ja kone ikäänkuin tärisi enemmän.

    Päätin sitten ajella nopeasti kotia. Moottoritiellä koitin ajaa mahdollisimman rauhassa n 70km/h vauhtia, mutta 5 vaihteella ei ollu potkua viedä autoa eteenpäin joten täytyi ajaa 4 vaihteella. Yht äkkiä kone rupesi kilkattaa ja tehot laski vielä enemmän. Kilkatus oli tosi terävän ja kovan kuuloista.

    Siinä vaiheessa oli matkaa kotia niin vähä että päätin nitkutella pihaan asti. Matkan ajan kone kilkatti varsin ikävästi, mutta ei siitä enään muuttunut.

    Eli kone käy siis melko hyvin, tyhjäkäynti tuntui vähä laskevan ja tärisytti autoa, auto liikkuu yms. nesteet ovat tallella eikä mistää tullut mitään käryä.

    Onkohan tässä kansiremppa edessa

    Kilsoja mittarin mukaan 290tkm eikä käsittääkseni kone remppaa ole tehty aikaisempien omistajien toimesta.

    EDIT: Mainitaan vielä, että kone oli lämmin U-käännöstä tehdessä eli en ole polettanut kylmää konetta.
    BMW 325i Cabriolet -90
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Veikataan keinu poikki? Venttiilikoppa auki ja katselemaan.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Luntti
      2Wheel Driver
      • Jul 2003
      • 5021
      • Yka

      #3
      Minä veikkaan viitos pytyn imuventtiilin keinuvipua.

      Comment

      • Dew
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 272
        • Jyväskylä

        #4
        Nyt kun on pimeetä niin en tuota tarkkaan pääse tutkimaan niin kysytäänpä, että jos siellä on joku keinu poikki niin varmaan kannattaa kaikki keinut vaihtaa ja mitä muuta? Paljonkohan lystille kaikenkaikkiaan tulee hintaa osinaan ja töineen? Omat auton räpläys tilat ovat kerrostalon parkkipaikka niin voi olla vähän hiljasta itse tekemisessä :/ eikä luultavastti taitokaan tässä vaiheessa riitä. Painajaisia odotellessa opiskelijan 80e/kk tuloilla.
        BMW 325i Cabriolet -90

        Comment

        • Luntti
          2Wheel Driver
          • Jul 2003
          • 5021
          • Yka

          #5
          Kulunut nokka-akseli tahtoo särkiä keinun.
          Tosin kyllä keinut ovat jo hieman väsyneetkin.
          On noita yksitäisiäkin keinuja vaihdettu. Joten menee niinkin ja jos on tiukkaa rahasta nyt.
          Paremman remontin kun tekee niin kannattaa monesti uusia nokkakin.

          Mutta katso nyt ensin mikä siinä on.
          Kannattaa aloittaa venttiili kopan irroituksella niin näkee onko tosiaan keinu poikki.

          Tässä nyt oletetaan, että kolina kuuluu yläkerrasta ja auto käy viidellä.

          Toivottavasti ei ole alakerran laakerit. Tai männät, tai tai.
          Last edited by Luntti; 21-12-2009, 18:44.

          Comment

          • Dew
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 272
            • Jyväskylä

            #6
            Jep, täytyy palata astialle huomenissa valosan aikaan.
            BMW 325i Cabriolet -90

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #7
              Jos siellä tosiaan on keinut kappaleina ja loppuun kuluneet, niin multa vois löytyä asevelihintaan ok kuntoiset tilalle. Tosin silloin nokkakin on jo melko varmasti loppu. Katon löytyykö noita, jos löytyy niin rahtikuluilla lähtee.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Zetz
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 3232
                • Joensuu

                #8
                postataas samaan, mulla kannesta kuuluu kova "rolina" ei ole keinuja poikki, juuri katois, eli kun käynnistää auton, niin kuuluu normaali säksätys, mutta hetken käynnissä ollessa ääni kovenee ja rolisee todella kovaa, kaikki siis kunnossa itselläniki, mutta tuo ääni on kova. onko mahdollista että kun säädin venttiilit, oli lämpöä +10c, ja nyt auto seisonut vajaan kuukauden että ei ole edes käynnistetty ja -20c pakkasta, niin venttiilien välykset olisi kasvaneet niin että aiheuttaa tuon ääne. en uskaltanut lämpöiseksi käyttää.
                puh/txt/whatsapp: 0452673541
                näillä mennään talvella:
                e39 523ia arctic silver
                e87 116i Japanrot
                ja näillä kesällä:
                e30 328i *Rot m50b28

                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                Comment

                • mulletti
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2587
                  • Jyväskylä - Bra | bar base beach

                  #9
                  Originally posted by Dew View Post
                  Jep, täytyy palata astialle huomenissa valosan aikaan.
                  Katteles mitä sieltä koneesta särky, tod.näk. just Luntin veikkaama vitospytyn imupuolen keinu (joskus saattanu omastakin kosahtaa ). Mulla on jotain koneen osia jääny ylimääräseks ja sopuhintaan sais. Ja kaljapalkalla lähen mielellään aina auttelee...
                  E28 - E30

                  HUNAJATA HUNAJATA

                  Comment

                  • Dew
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 272
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by JJT View Post
                    Jos siellä tosiaan on keinut kappaleina ja loppuun kuluneet, niin multa vois löytyä asevelihintaan ok kuntoiset tilalle. Tosin silloin nokkakin on jo melko varmasti loppu. Katon löytyykö noita, jos löytyy niin rahtikuluilla lähtee.
                    Originally posted by mulletti View Post
                    Katteles mitä sieltä koneesta särky, tod.näk. just Luntin veikkaama vitospytyn imupuolen keinu (joskus saattanu omastakin kosahtaa ). Mulla on jotain koneen osia jääny ylimääräseks ja sopuhintaan sais. Ja kaljapalkalla lähen mielellään aina auttelee...
                    Hyvä että auttajia löytyy! Kiitti! Itse kun en niin paljoa noita vielä ole kerennyt roplaamaan. Ilmottelen huomenna lisää kun saan tuon kopan auki.
                    BMW 325i Cabriolet -90

                    Comment

                    • ChilileipÄ
                      BTCF Member
                      • Mar 2007
                      • 2013
                      • jyväskylä

                      #11
                      myy mulle koko kosla ni ei tarvii miettii et mikä on rikki
                      F11 530D M-Sport ’11
                      E39 525iA touring M-Sport '02
                      ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                      Comment

                      • Dew
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2009
                        • 272
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by ChilileipÄ View Post
                        myy mulle koko kosla ni ei tarvii miettii et mikä on rikki
                        Ei hätäillä vielä niin mukava auto, että ois kiva saada kuntoon.
                        BMW 325i Cabriolet -90

                        Comment

                        • Dew
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2009
                          • 272
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Noniin venttiilikoppa avattu ja käsittääkseni kolmos ja kutos pytyn pakopuolen keinut poikki? (pakosarjanpuolella venttiilikoppaa). Eli ainakin 2 keinua pitäisi uusia. Voikos tuossa olla jotakin muuta mennyt rikki kun pari km jouduin ajaa kun kone kilkatti?
                          BMW 325i Cabriolet -90

                          Comment

                          • -Jarno-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1140
                            • Salo

                            #14
                            Ei välttämättä. Mäkin ajoin melkein 40km kun 5pytyn imupuolen keinuvipu nasahti poikki
                            Mullakin on 2kpl m20 nokka-akseleita nurkissa sekä 23½ keinuvipua, eli jos muilta ei löydy niin multakin saa ilmatteeks kyllä.

                            Comment

                            • Dew
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2009
                              • 272
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by -Jarno- View Post
                              Ei välttämättä. Mäkin ajoin melkein 40km kun 5pytyn imupuolen keinuvipu nasahti poikki
                              Mullakin on 2kpl m20 nokka-akseleita nurkissa sekä 23½ keinuvipua, eli jos muilta ei löydy niin multakin saa ilmatteeks kyllä.
                              Hyvä homma! Pitää viel Mulletilta kysellä kun asuisi samalla paikkakunnallakin.
                              BMW 325i Cabriolet -90

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎