Tuli katsastuksesta hylsy, kuskinpuolelta alapallo väljä. Koko tukivarsi uusittu viime katsastukseen ja nyt jo alapallo pskana n.20tkm ajettuna! No joka tapauksessa uusiks menee taas koko tukivarsi joten kumpi on tuo kuskin puoleinen, vasen vai oikea? Ja tarvitaanko erikoistyökaluja vaihtoon? Pallonivelien ulosvetäjä löytyy samoin pulttikoneet yms "normaalit" vermeet.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 alatukivarsi
Collapse
X
-
Sitten jos ostat halvan tarviketukivarren niin kannattaa katella nivelet onko niissä rasvaa ja lisätä jos tarvii. Voi kestää vähän kauemmin.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Yleisesti käytetty tapa on istua autoon kuljettajan paikalle ja sitten nimetä oikea ja vasen.
Kuten liikenteessäkin, oikeanpuoleinen liikennehän meillä on, vaikka vastaantulijat ajavatkin vasenta kaistaa, eiks ookkin outoa?
Puhumattakaan siitä, että pyörivätkö auton renkaat myötä- vai vastapäivään jos ajetaan eteenpäin?Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View Post
Puhumattakaan siitä, että pyörivätkö auton renkaat myötä- vai vastapäivään jos ajetaan eteenpäin?
Comment
-
-
just omaan e30:n vaihdoin pelkän pallon ja oli sit hieman tiukassa... ekaks 2 tuntia koitin hakata kaikenlaisilla vasaroilla,moskilla,nuijilla jne eikä hievahtanutkaan, crc + kaikenlaisia muita irrotus öljyjä käytin mut ei mitään tehoa, no sit vaa rälläkällä pallonivelestä tappiosa irti ni pääs lyömään paremmin, mut ei apua, seuraavaksi porasin pallon reunaan 13mm läpireiän + lisää lekaa ni itse pallo tipahti lattialle, mut holkki jäi vielä tukivarteen, holkin hakkaamista + crc:tä , mut ei irtoa , no puukkosahalla sit holkki halki jonka jälkeen irtosi... uuskaan ei paikalleen ihan itsestään mennyt. Ei se ikinä ennen näin vaikeaa oo ollut ,mut nyt oli
Nii ja jos sulla on älyttömän matala auto ni se syö kyllä just noita palloniveliä.
Tappi katkaistu + reikä porattu
Reikä
Pallo irti
Puukkosahaa...
Vanha pallonivel
Last edited by marko84; 29-12-2009, 21:44.E34 535 twincharged 709hv & 851Nm
Comment
-
-
Originally posted by marko84 View Postjust omaan e30:n vaihdoin pelkän pallon ja oli sit hieman tiukassa... ekaks 2 tuntia koitin hakata kaikenlaisilla vasaroilla,moskilla,nuijilla jne eikä hievahtanutkaan, crc + kaikenlaisia muita irrotus öljyjä käytin mut ei mitään tehoa, no sit vaa rälläkällä pallonivelestä tappiosa irti ni pääs lyömään paremmin, mut ei apua, seuraavaksi porasin pallon reunaan 13mm läpireiän + lisää lekaa ni itse pallo tipahti lattialle, mut holkki jäi vielä tukivarteen, holkin hakkaamista + crc:tä , mut ei irtoa , no puukkosahalla sit holkki halki jonka jälkeen irtosi... uuskaan ei paikalleen ihan itsestään mennyt. Ei se ikinä ennen näin vaikeaa ollut mut nyt oliEi oo pemaria enää...
Comment
-
-
Originally posted by marko84 View Postjust omaan e30:n vaihdoin pelkän pallon ja oli sit hieman tiukassa... ekaks 2 tuntia koitin hakata kaikenlaisilla vasaroilla,moskilla,nuijilla jne eikä hievahtanutkaan, crc + kaikenlaisia muita irrotus öljyjä käytin mut ei mitään tehoa, no sit vaa rälläkällä pallonivelestä tappiosa irti ni pääs lyömään paremmin, mut ei apua, seuraavaksi porasin pallon reunaan 13mm läpireiän + lisää lekaa ni itse pallo tipahti lattialle, mut holkki jäi vielä tukivarteen, holkin hakkaamista + crc:tä , mut ei irtoa , no puukkosahalla sit holkki halki jonka jälkeen irtosi... uuskaan ei paikalleen ihan itsestään mennyt. Ei se ikinä ennen näin vaikeaa oo ollut ,mut nyt oli
Nii ja jos sulla on älyttömän matala auto ni se syö kyllä just noita palloniveliä.
Tappi katkaistu + reikä porattu
Tuossa nyt ei kyllä ole enää minkäänlaista järkeä mielestäni
Kunnon prässillä irto tukivarteen muutaman minuutin homma. Olen vaihtanut noita useita kappaleita. Ei kannata oikein kauaa nähdä vaivaa kun noita prässejä löytyy joka konepajasta/korjaamosta.
On myös olemassa paineilmalla toimivia jolla saa autoon päin vaihdettua.
Ostakaa saksalaisia moog/trw palloniveliä,ei italialaiset kestä. Ei ole merkittävästi kalliimpia nuo kunnollisetkaan jos ei malta marmorilta ostaa uutta tukivartta.
Huomatkaa myös kun vaihdatte palloniveliä niissä on asennolla merkitystä kuinka asennetaan tukivarteen.Last edited by M325i; 30-12-2009, 01:04.E30 ja E46 ///M
Comment
-
-
Originally posted by M325i View PostTuossa nyt ei kyllä ole enää minkäänlaista järkeä mielestäni
Kunnon prässillä irto tukivarteen muutaman minuutin homma. Olen vaihtanut noita useita kappaleita. Ei kannata oikein kauaa nähdä vaivaa kun noita prässejä löytyy joka konepajasta/korjaamosta.
On myös olemassa paineilmalla toimivia jolla saa autoon päin vaihdettua.
Ostakaa saksalaisia moog/trw palloniveliä,ei italialaiset kestä. Ei ole merkittävästi kalliimpia nuo kunnollisetkaan jos ei malta marmorilta ostaa uutta tukivartta.
Huomatkaa myös kun vaihdatte palloniveliä niissä on asennolla merkitystä kuinka asennetaan tukivarteen.. Tukivartta en ottanut irti ku olis tarvinut pakosarjat irroittaa et olis saanu sen 22mm hylsyn/avaimen siihe sisemmän pallonovelen mutteriin, ja toiseksi luultavasti sisempi pusla olisi kärsinyt irrotuksessa niin et sen olis sit saanu vaihtaa samalla,niinpä päätin sit irroittaa paikanpäällä. olen kyllä itsekin vaihtanut useita kappaleita, mut jotku ny vaa on pirun piukassa...
E34 535 twincharged 709hv & 851Nm
Comment
-
-
itelle tein tommosen prässin 5 tonnin tunkilla. hintaa tulee kaikkiaan jotain 30e. tollahan saa ulommaisen nivelen vaihdettua vaikka tukivarsi on autossa paikallaan mutta ainahan se on helpompi kun se olisi irti kokonaan. hylsyt toimivat hyvin prässäys holkkeina ja ainahan jostain romu kasoista löytyy sopivaa paksu seinämäistä putkea ja muuta vastaavaa...Last edited by GOOFY; 28-02-2011, 20:17.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Comment