Announcement

Collapse
No announcement yet.

e21 315 moottorin vaihto m20b20?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kapanos
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1394
    • Kirkkonummen Westend

    e21 315 moottorin vaihto m20b20?

    Eli autona e21 315 -83 ja koneena m10b18 tällähetkellä..

    Joten kysymys kuuluukin mitä kaikkea pitää vaihtaa ja mistä, että saa leimattua kyseisellä tekniikalla?

    m20b20 kone nyt varmasti käy e30:pisestä? koneen korvat eri luultavasti. Mitenkäs sähköjen laita? koneen sähköt tuskin menevät korin sähköihin suoraan?

    Etupalkki pitää vaihtaa?

    Tähän kysymykseen jos saisi vastauksia, ennen kuin alan bmw fansista selailemaan kaikki alustan eroavaisuuksia läpi..
    E30 M50tic -90
    E34 M5 -90
    E91 325d M-sport -07
    Ford F100 -53 LS edition
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    OT : Miksi ihmeessä tekisit sellaista?
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Kapanos
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1394
      • Kirkkonummen Westend

      #3
      Lisäpiristyksen toivosta ja tallissa pyörii nurkassa parikin m20b20 konetta.. Onko se muka "huono" idea?

      Edit:

      Ja miksi ei? kuitenkin kyseisiä koneen vaihtoja tehty + ei mitenkään mahdoton
      Last edited by Kapanos; 01-01-2010, 19:11.
      E30 M50tic -90
      E34 M5 -90
      E91 325d M-sport -07
      Ford F100 -53 LS edition

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        Etupalkin lisäksi menee vaihtoon, koneenkorvat (pitää olla E21:n 6-koneisen korvat), vaihdelaatikko, takavakaaja pitää asentaa, bensan paluulinja pitää asentaa, tankinanturin vaihto ruiskumalliseen, ruiskumallin bensapumppu pitää asentaa. Koneen sähköt on aika helppo nakki osaavalle. Jos oikein tarkkoja ollaan, niin myös etutolpat pitäisi vaihtaa, sillä 320/6:ssa on pikku tolppa, mutta iso laakeri, kun taas 315:ssa on pieni tolppa ja pieni laakeri. Jarrut on samat, eli ne ei vaadi muutoksia.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • basso72
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 1837
          • Ylä-Pinsiö

          #5
          Originally posted by T3 View Post
          Etupalkin lisäksi menee vaihtoon, koneenkorvat (pitää olla E21:n 6-koneisen korvat), vaihdelaatikko, takavakaaja pitää asentaa, bensan paluulinja pitää asentaa, tankinanturin vaihto ruiskumalliseen, ruiskumallin bensapumppu pitää asentaa. Koneen sähköt on aika helppo nakki osaavalle. Jos oikein tarkkoja ollaan, niin myös etutolpat pitäisi vaihtaa, sillä 320/6:ssa on pikku tolppa, mutta iso laakeri, kun taas 315:ssa on pieni tolppa ja pieni laakeri. Jarrut on samat, eli ne ei vaadi muutoksia.
          Ei riitä,jos kone on e30:stä. 320/6 alustalla tehoraja 122 hv.
          sigpic
          Kaikissa meissä asuu pieni M115.
          320i -77

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            Originally posted by basso72 View Post
            Ei riitä,jos kone on e30:stä. 320/6 alustalla tehoraja 122 hv.
            Tottahan tuo. Jos vaihdettava moottori on vanhempi 125hv L-jet, niin vaatisi E21 320i:n alustan. Jos taas uudempi 129hv L-jet, tai motronic-kone, niin vaatisi 323i:n alustan.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Kapanos
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1394
              • Kirkkonummen Westend

              #7
              shelvä, mitenkäs ulkoisesti vanhempi ja uudempi L-jetti eroaa toisistaan? Tallissa makaa uudempia L-jettejä 2kpl :think
              Ja vaihdelaatikko? eli 240 getrakki varmaan menee, mutta ei löydy mittarin vaijerille vain paikkaa?
              E30 M50tic -90
              E34 M5 -90
              E91 325d M-sport -07
              Ford F100 -53 LS edition

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                Originally posted by Kapanos View Post
                Lisäpiristyksen toivosta ja tallissa pyörii nurkassa parikin m20b20 konetta.. Onko se muka "huono" idea?

                Edit:

                Ja miksi ei? kuitenkin kyseisiä koneen vaihtoja tehty + ei mitenkään mahdoton
                Juu juu.
                Jos on tallin nurkassa niin eikun vaan. Aattelin että jos "tyhjältä pöydältä" lähtee miettimään kattilaa e21:en niin silloin ykkosvaihtoehto olisi mielestäni m10b20 , silloin muutoskatsasuskin on käytännössä vapaaehtoista ja varmasti saa työmäärään nähden yhtä ripeän kuin m20b20:llä..
                Ei mulla muuta
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Kapanos
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1394
                  • Kirkkonummen Westend

                  #9
                  Originally posted by T3 View Post
                  Etupalkin lisäksi menee vaihtoon, koneenkorvat (pitää olla E21:n 6-koneisen korvat), vaihdelaatikko, takavakaaja pitää asentaa, bensan paluulinja pitää asentaa, tankinanturin vaihto ruiskumalliseen, ruiskumallin bensapumppu pitää asentaa. Koneen sähköt on aika helppo nakki osaavalle. Jos oikein tarkkoja ollaan, niin myös etutolpat pitäisi vaihtaa, sillä 320/6:ssa on pikku tolppa, mutta iso laakeri, kun taas 315:ssa on pieni tolppa ja pieni laakeri. Jarrut on samat, eli ne ei vaadi muutoksia.
                  Mites kardaani? alkupätkä?

                  Laatikosta pitää ilmeisesti löytyä vaijerille paikka, m10 koneen perästä ei laatikko ilmeisesti käy ?
                  E30 M50tic -90
                  E34 M5 -90
                  E91 325d M-sport -07
                  Ford F100 -53 LS edition

                  Comment

                  • Kapanos
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1394
                    • Kirkkonummen Westend

                    #10
                    320i 6-cyl e21 autosta ottaa koneen johtosarjan niin luultavasti menee plug and play toiseen e21 koriin kiinni?
                    E30 M50tic -90
                    E34 M5 -90
                    E91 325d M-sport -07
                    Ford F100 -53 LS edition

                    Comment

                    • basso72
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 1837
                      • Ylä-Pinsiö

                      #11
                      Originally posted by Kapanos View Post
                      320i 6-cyl e21 autosta ottaa koneen johtosarjan niin luultavasti menee plug and play toiseen e21 koriin kiinni?
                      Mistäs ajattelit tuollaisen auton löytää? Ainakaan Bmw ei ole sellaista tehnyt.
                      sigpic
                      Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                      320i -77

                      Comment

                      • Kapanos
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1394
                        • Kirkkonummen Westend

                        #12
                        Originally posted by basso72 View Post
                        Mistäs ajattelit tuollaisen auton löytää? Ainakaan Bmw ei ole sellaista tehnyt.
                        Jätetään se i pois
                        E30 M50tic -90
                        E34 M5 -90
                        E91 325d M-sport -07
                        Ford F100 -53 LS edition

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎