Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Getrag 242 Pakki Jumissa!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ahmantassu
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 38
    • Helsinki

    E21 Getrag 242 Pakki Jumissa!!!

    Siis outo ongelma, alkoi vuodenvaihteessa kun oli kova pakkanen yöllä ja olin jättänyt 1. vaihteen silmään. Ruksutti oudosti, sellainen sivuääni kierrosten mukana, ihan kuin olisi jäänyt vaihde osittain päälle, laahaamaan, ei meinannu päästää vapaalle kokonaan vaikka kytkintä polki. Sitten kun pääsi äänestä eroon kytkintä polkemalla, huomasin että peruutusvaihde on koko ajan päällä.

    En saa kytkettyä muita kuin 3. ja 4. vaihteen, jolloin pakki ilmeisesti silti on samaan aikaan kytkettynä. Jos päästän kytkintä, kone vaan laskee kierroksia ja ne jotenkin kumoaa toisensa ne vaihteet. Pakkia, 1. tai 2. vaihdetta ei saa silmään ollenkaan. Olen kokeillut tänään juuri luistatella, päästää nopeasti, ihan mitä vaan, mutta pakki vain on ja pysyy päällä.

    Apua, en tiedä mitä tehdä ja auto seisoo ulkona vaikka olis 15km päässä lämmin tallikin. Vaihteisto on 320/6:sen Getrag 242 vm 1979, ei ole pahemmin ikinä temppuillu paitsi mitä nyt huomasin näillä kovilla pakkasilla tuon ihme sivuäänen käynnistäessä, jonka sai kytkintä pumppaamalla häviämään hetkessä. Onko mulla joku osa kulunu lopullisesti loppuun vai onko tähän joku kikka millä peruutusvaihteen ja muut kaksi pienempää vaihdetta saisi vapautettua?

    Olen tietoinen että loota on tosi vanha ja ok, kyllä mielellään ottaisinkin joskus vielä 5-lovisen, mutta en ajatellut vielä vaihtaa kun on 8 vuotta moitteitta toimin ut.

    Please help!?!

    BMW E21 320/6 + K-Jet
    Rock hard, ride free... JUDAS PRIEST
  • Ahmantassu
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 38
    • Helsinki

    #2
    Helppiä

    Ei tullut ainoatakaan vastausta tähän...

    Auttaakohan itse vastata?

    Katsotaan..
    Rock hard, ride free... JUDAS PRIEST

    Comment

    • marko84
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2008
      • 1489
      • Pori

      #3
      No itsellä viime kesänä 325 e30:n jätti parkkipaikalla pakin päälle, keppi meni kyllä joidenki vaihteiden kohdalle, mut pakki oli edelleen päällä ja on vielä tänäpäivänäkin. eli ei auttanut muu kuin hinata auto kotiin kytkin pohjassa ja vaihtaa vaihdelaatikko. noi on niin halpoja et ei kannata korjailla, kyllä sulta luultavasti sisältä jotain on hajalla,valitettasti.
      E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎