Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325i lisää vääntöä??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    #16
    Buahahahahah!!!!!

    Jenkeistä löytyy myös paljon forumeille kirjoittelevia ihmisiä, jotka uskovat bensalinjan varressa olevan magneetin oikovan molekyylejä sillä saavutettavan litrojen säästön sadalle kilometrille

    Tuo "ihmelitku"(RVS) on tullut ihan omakohtaisesti testattua laboratoriossamme, jossa sen piti myyjän mukaan parantaa hydraulimoottorin hyötysuhdetta.. Lopulta kumpikin osapuoli luovutti kun ainoa mitattu tulos oli suodattimien nopeampi tukkeutuminen, myyjä halusi kuitenkin referenssiä mutta kieltäydyimme.

    Olisi meidänkin testipenkeissä ollut mahdollista saada hyötysuhteen "parannusta" mutta kun tarkoituksena oli etsiä oikeasti jotakin positiivista eikä edistää vain myyntiä.
    ---

    Comment

    • TONI_VAAN
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 210

      #17
      turbo kylkeen vaan

      olin lukevani spinnerilehden websivujen viesti osioista ettei turbon asennusta rinnasteta koneenvaihtoo joten siinnä ei sittenkään päde se 20% sääntö tehonlisäyksen suhteen :lol: joten ei muuta ku garrettia kylkeen

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5175
        • Kuopio

        #18
        jos olet suunnitelemassa 2.7 konetta, ehdottomasti kampura dieselistä eikä etasta
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #19
          Originally posted by jani
          jos olet suunnitelemassa 2.7 konetta, ehdottomasti kampura dieselistä eikä etasta
          Mitä eroa noilla muka on?
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • Suutari
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 3064
            • Suomi

            #20
            Originally posted by Wittu_joo
            Originally posted by jani
            jos olet suunnitelemassa 2.7 konetta, ehdottomasti kampura dieselistä eikä etasta
            Mitä eroa noilla muka on?
            Dieselissä takokompura ja etassa valukompura jonka maksimi kierrokset on mitotettu paljon alemmas. Dieselinkin kompura kannattaa kuitenkin tasapainottaaa yllätyksien välttämiseksi. On noita tehty molemmilla kuitenkin, mutta uskaltaisin väittää että dieselin kampiakseli olisi helpompi löytääkkin ja miksei suoraan laita kestävämpää palikkaa kun semmonen löytyy.
            Turbossa ja normi dieselissa sama kampi ainakin ETK:n mukaan.
            Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
            -Official BTCF-Sauna Team-
            -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
            -Team BTCF Top Alcohol-
            -Team Pimp My Bride-
            TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
            R.I.P. 1K MOTORSPORTS
            R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
            526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

            Comment

            • jani
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 5175
              • Kuopio

              #21
              suutarin kertoma pitää kutinsa...

              etahan on suunniteltu kiertämään noin 3000rpm suurimmas osan ajastaan.. sillä ei paljoa kannata vinguttaa 6800rpm
              F33 435d Mineral-grau metallic
              K40 K1200s sondermodell

              Comment

              • Cee.Koo
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 354
                • Twilight zone

                #22
                Katukäytössä pärjää kyllä hyvin etan kampurallakin, kun ei noi bemun akselit mitään purukumia ole.
                Tasapainotus valmistusmenetelmää tärkeämpi.
                With jap crap, life sucks and then you die

                Comment

                • Venttiili
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2003
                  • 38
                  • Piikkiö

                  #23
                  Alpina:kin käyttänyt diisseli kampuraa.
                  E39 530d touring
                  E28 520i ikuisuus projekti...

                  Comment

                  • L.H
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2481
                    • Lohja

                    #24
                    Paljos tommonen kampuran tasapainotus maksaa?

                    Ja vielä kerran.. :oops: Mitä kaikkea pitikään vaihtaa jos semmosen m20b25 koneeseen sovittaa? :roll:
                    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                    Comment

                    • jvakeva
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2433
                      • Kouvola

                      #25
                      ja kannattaa myös huomioida, että nuo bemun mahtavat alumiini-keinut eivät ole kestävimmästä päästä.. joten sitä kierrättämistä kannattaa miettiä, vaikka ois mikä diesel-turbo-hyper kampura..

                      vaihtolistalla: kampura, männät, ja kiertokanget.. ellei halua sorvata 2,5 mäntiä.. mikä ei ole kyllä ollenkaan huono vaihtoehto, koska sylinteri ja mäntä olisi edelleen samaa "paria" mihin se on vuosien saatossa kulunut
                      B10 V8 # 108
                      saab r560 8X4

                      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #26
                        Originally posted by jani
                        suutarin kertoma pitää kutinsa...

                        etahan on suunniteltu kiertämään noin 3000rpm suurimmas osan ajastaan.. sillä ei paljoa kannata vinguttaa 6800rpm
                        Jaa... No onkos diesel sitten suunniteltu kiertämään kokoajan tuo 6800rpm? :roll:
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • jvakeva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2433
                          • Kouvola

                          #27
                          Originally posted by T3
                          Originally posted by jani
                          suutarin kertoma pitää kutinsa...

                          etahan on suunniteltu kiertämään noin 3000rpm suurimmas osan ajastaan.. sillä ei paljoa kannata vinguttaa 6800rpm
                          Jaa... No onkos diesel sitten suunniteltu kiertämään kokoajan tuo 6800rpm? :roll:
                          joo! noi bemun vanhat m21 diisselit kiertää ajossa helposti 12000 kiekkaa minuutissa. suuniteltu kestämään jatkuvasti 10kkierrosta minuutissa jatkuvasti.

                          :lol: kyl vois ihmiset vähän perustellakkin näitä tarinoitaan.

                          essonbaari jutut on jo kuultu,

                          ps. enkä oo kyllä kuullu et bemusta ois ikinä menny kampura paskaksi, vaikka ois kierrätetty mitä.. mut ei kai se sit kestä, kun "JOKU" niin väittää.. :roll: no, ihan miten vaan :juo
                          B10 V8 # 108
                          saab r560 8X4

                          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                          Comment

                          • L.H
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 2481
                            • Lohja

                            #28
                            Originally posted by jvakeva
                            ja kannattaa myös huomioida, että nuo bemun mahtavat alumiini-keinut eivät ole kestävimmästä päästä.. joten sitä kierrättämistä kannattaa miettiä, vaikka ois mikä diesel-turbo-hyper kampura..

                            vaihtolistalla: kampura, männät, ja kiertokanget.. ellei halua sorvata 2,5 mäntiä.. mikä ei ole kyllä ollenkaan huono vaihtoehto, koska sylinteri ja mäntä olisi edelleen samaa "paria" mihin se on vuosien saatossa kulunut
                            Paljonkos noista männistä pitäis sorvata? Koneen pitäis olla se 8.8:1 puristeinen..
                            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                            Comment

                            • wj
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 3253
                              • Järvenpää

                              #29
                              Eikös se niin ollu että b25 koneessa oli 135mm kanget ja b20,b23 ja b27 oli 130mm.

                              Varmaan kannattas pistää nuo 130mm kanget niin sorvaamista ei jää juuri yhtään. Iskuhan muuttuu 75>81mm

                              6mm siihen jää. vai laskettiinko se niin että siitä tulee 3mm suuntaan.
                              Sillon jää vähän liian kauas kannesta. Pitäs taas lohkoo sorvaa

                              Olipas harvinaisen epäselvästi ajateltu :juo
                              - 2006 Mustang cabriolet
                              - Sleekcraft Enforcer 28'

                              Comment

                              • Suutari
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2003
                                • 3064
                                • Suomi

                                #30
                                Originally posted by jvakeva
                                Originally posted by T3
                                Originally posted by jani
                                suutarin kertoma pitää kutinsa...

                                etahan on suunniteltu kiertämään noin 3000rpm suurimmas osan ajastaan.. sillä ei paljoa kannata vinguttaa 6800rpm
                                Jaa... No onkos diesel sitten suunniteltu kiertämään kokoajan tuo 6800rpm? :roll:
                                joo! noi bemun vanhat m21 diisselit kiertää ajossa helposti 12000 kiekkaa minuutissa. suuniteltu kestämään jatkuvasti 10kkierrosta minuutissa jatkuvasti.

                                :lol: kyl vois ihmiset vähän perustellakkin näitä tarinoitaan.

                                essonbaari jutut on jo kuultu,

                                ps. enkä oo kyllä kuullu et bemusta ois ikinä menny kampura paskaksi, vaikka ois kierrätetty mitä.. mut ei kai se sit kestä, kun "JOKU" niin väittää.. :roll: no, ihan miten vaan :juo
                                Joo eihän ne kierrä, mutta on siinä hiukka enenmpi kestoa kierrätääkkin. Mietippä mitkä rutut on dieselissä ja mitkä on bensakoneessa. Huomioon ottaen myös dieselin palamistapahtuman kulun ja sen aiheuttamien rasitusten vaikutuksen etenkin kylmäkäynnistyksessä . On mitotettu hiukan eri tavalla tuo kompura. Puhumattakaan siitä et takokompura vastaan tavanvalu on hiukan kesto eroa.

                                En nyt rupea tässä selittämään mistään lujareista kun jokainen voi varmaan talukosta hakea lujuusarvot arvot N/mm2 valulle(pallografiitti/suomu/harmaa yms..mitä valua nyt sitten onkaan se ETA:n kompura) sekä takoteräkselle muokkausasteen mukaan ja laskea siitä kätevästi leikkaus/vääntöarvot ennen myötörajan saavuttamista, tietty ottaen huomioon myös rotaation aiheuttamat voimat kulmanopeuden mukaan.

                                Tässä esimerkki takokampuran tekemisestä.


                                :wink:
                                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                                -Official BTCF-Sauna Team-
                                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                                -Team BTCF Top Alcohol-
                                -Team Pimp My Bride-
                                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎