Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325i lisää vääntöä??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #31
    .............
    Last edited by mukko; 30-10-2007, 16:32.
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #32
      Originally posted by muggo
      Liekö tuo Suutarin viimeisen perustelu riittävä jo kaikille?
      Mutta ihan lujuustekijöiden nimissä mielummin tiisselin kampura kun etan. Toki ittehän sitä saa tehrä mistä tykkää. Pajukepakkoa löytyy mettästä.
      Eli samantien voidaan sitten jättää käynnistämättä KAIKKI M20-moottorit, joissa on valettu akseli. Montakohan miljoonaa 2,0 2,3 2,5 ja 2,7 konetta yhteensä tehdas onkaan tyhmyyksissään tehnyt.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • L.H
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2481
        • Lohja

        #33
        Originally posted by Wittu_joo
        Eikös se niin ollu että b25 koneessa oli 135mm kanget ja b20,b23 ja b27 oli 130mm.

        Varmaan kannattas pistää nuo 130mm kanget niin sorvaamista ei jää juuri yhtään. Iskuhan muuttuu 75>81mm

        6mm siihen jää. vai laskettiinko se niin että siitä tulee 3mm suuntaan.
        Sillon jää vähän liian kauas kannesta. Pitäs taas lohkoo sorvaa

        Olipas harvinaisen epäselvästi ajateltu :juo
        Oli todellakin epäselvästi ajateltu.. :roll: :oops: Jostain muistelen lukeneeni, että noilla 130mm kangilla männät ottais kampuraan kiinni..
        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

        Comment

        • m-power
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 731
          • TAMPERE

          #34
          itsellä on ainakin etan täyd alakerta.... b20 kannella ym..piristystä... voin lyödä vetoa et ekaks katkee keinu... en usko ainakaan et kanki menis..vai onko jollain menny...mutkalle niin ja jos haluat vääntöö niin lyö siihen etan imusarja... se on pidempi...ja tämä ei ole mainos..saat sen multa vaikka 10€+pk tai sit menee verkon painoks..
          sitä saa mitä tilaa

          http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

          R.I.P. 327i
          R.I.P. 535i
          audi a6 2.7 t

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4647
            • Tuusula

            #35
            Ja eikös noita 25:sia ole tehty vielä eri puristuksilla (eri männillä)? Kellään hajua mistä saisi selville jotta minkälaista puristusta löytyy oman pellin alta? (auton sarjanro ylös ja laakkoselta kysymään?)
            ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • mukko
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 5965
              • Uleåborg

              #36
              ...........
              Last edited by mukko; 30-10-2007, 16:32.
              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

              Save the World, Fuck The Fuel Economy
              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

              Comment

              • jvakeva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2433
                • Kouvola

                #37
                loppujen lopuksi kannattaa käyttää sitä kampuraa, minkä sattuu sopivasti saamaan,, ei noita kuitenkaan joka tallissa ole, vaikkei mistään harvinaisuudesta vielä puhutakkaan..

                ja tuolta saa jotain osviittaa puristussuhteista..



                tai oikeammin täältä..

                B10 V8 # 108
                saab r560 8X4

                Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                Comment

                • bemari320mies
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 788
                  • Suodenniemi

                  #38
                  Originally posted by m-power
                  itsellä on ainakin etan täyd alakerta.... b20 kannella ym..piristystä... voin lyödä vetoa et ekaks katkee keinu... en usko ainakaan et kanki menis..vai onko jollain menny...mutkalle niin ja jos haluat vääntöö niin lyö siihen etan imusarja... se on pidempi...ja tämä ei ole mainos..saat sen multa vaikka 10€+pk tai sit menee verkon painoks..
                  Huomaako sitä vääntölisää, jonka etan imusarja antaa, ajossa? Onko mitään arviota paljonko lisää tehoa/vääntöä? Sopiiko kaikki b20 L-jetin ruisku ym. osat kiinni imusarjaan?
                  Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                  EX: BMW E34 525i -90
                  EX: BMW E28 528iA -85
                  EX: BMW 320i Taxi -86

                  Comment

                  • jvakeva
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2433
                    • Kouvola

                    #39
                    Originally posted by bemari320mies
                    Originally posted by m-power
                    itsellä on ainakin etan täyd alakerta.... b20 kannella ym..piristystä... voin lyödä vetoa et ekaks katkee keinu... en usko ainakaan et kanki menis..vai onko jollain menny...mutkalle niin ja jos haluat vääntöö niin lyö siihen etan imusarja... se on pidempi...ja tämä ei ole mainos..saat sen multa vaikka 10€+pk tai sit menee verkon painoks..
                    Huomaako sitä vääntölisää, jonka etan imusarja antaa, ajossa? Onko mitään arviota paljonko lisää tehoa/vääntöä? Sopiiko kaikki b20 L-jetin ruisku ym. osat kiinni imusarjaan?
                    vääntö siirtyy alemmas, ja teho laskee. :(
                    B10 V8 # 108
                    saab r560 8X4

                    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                    Comment

                    • bemari320mies
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 788
                      • Suodenniemi

                      #40
                      Joo ei sitte ole kyllä hyvä. Laskee ne vähätkin tehot...
                      Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                      EX: BMW E34 525i -90
                      EX: BMW E28 528iA -85
                      EX: BMW 320i Taxi -86

                      Comment

                      • Jacek
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 552
                        • Helsinki

                        #41
                        Älä tee siitä 2.7L vaan 2.8L. Hanki 328i M52 tai 528i kampiakseli - vaihtoakseli suoraan BMWltä ja vaihdossa käy mikä tahansa 6-syl akseli niin et joudu maksamaan vaihtosakkoa. Akseli tulee laakereineen mutta runkolaakerit eivät käy. Viimeksi kun ostin saksasta niin se maksoi hieman yli 500€. Huom - osta siis VAIHTOAKSELI eli ns AT osa. Ei uutta. Akseli on täysin uudenveroinen.

                        M52 on ketjuvetoinen eli siitä puuttuu etupään stefan taso. Sorvauta oikeanlainen holkki akselin kaulaan ja prässäytä se paikalleen.

                        Akselin etupää on 13mm pidempi kun M20 ja siinä on 2 kiilauraa. Laita molemmat kiilat paikalleen ja jos haluat niin voit sorvauttaa akselin M20 akselin mittaiseksi mutta vaihtoehtoisesti osta M52 koneen etupään pultti&aluslevy

                        Sitten 130mm kiertokanget mistä tahansa M20 moottorista paitsi B25. Männänhelmoja joudut hieman lyhentämään ettei veivi ota kiinni ja samoin varmistamaan/koneistamaan hieman lohkon sisäseinää ettei veivi raavi sinne kiinni. Helppoa.

                        Iskunpituutta on 84mm ja kun veivi on 5mm lyhyempi jää mäntä 0,5mm alle lohkon tason kun iskunpituus kasvaa 9mm. Tämä kompensoi mukavasti iskutilavuuden kasvusta johtuvaa puristussuhteen nousua mutta käytä silti ehdottomasti 9.4:1 puristeisia 325i mäntiä eli 25 6E 1 moottoria (171hv ECE -malli, ei Kat)

                        325i on vakiona isompi imusarja, kaasuläppä (60mm) ja 2mm isommat venttiilit. Jos käytät etan alakertaa ongelmana on 325i kannen kanssa oikean puristussuhteen löytäminen. Suurin osa eta -moottoreista on 9.0:1 puristeisia 3ml PIENEMMÄLLÄ palotilalla kun 325i kansi eli puristus jää liian alas.

                        Tarvitset 11.0:1 puristeisilla männillä olevan eta -alakerran 325i kannen kanssa ja niitä on todella harvassa. Pääasiassa ensimmäiset 525e ja 528e USA mallit.

                        2.8L vaihtoehdossa voit käyttää omia mäntiäsi, männänrenkaita saa tarvikkeena (toisin kun 2.7L) ja kampiakselin hankintahintaa helpottaa mukana tulevat kk-laakerit. Runkolaakereita et voi käyttää kun ne ovat M52 moottorissa ns tuplalukoilla.

                        Käytetyt kiertokanget saa puoli-ilmaiseksi melkein mistä vaan. Männät ja kiertokanget on toki syytä tasapainottaa, samoin kampiakseli vauhtipyörän, paineasetelman ja värinänvaimentimen kanssa. Kierrättämisestä on turha kantaa huolta - paras teho tulee kumminkin selvästi alle 6000k/min ja yli sen ei ole mitään järkeä kierrättää.

                        325i männistä ei tule mitään toimivaa kombinaatiota 2,7L kampiakselin kanssa koska niitä sorvatessa niihin jää kumminkin huomattava amme ja puristusta nostava ns kanttireuna on pakko ajaa pois.

                        Vaikka 2,7L kuullostaa aluksi helpolta niin jos käytät 325i kantta törmäät niin moneen ongelmaan puristussuhteen kanssa että sinuna tekisin siitä 2.8L. 3mm enemmän iskua kun 2.7L auttaa selvästi väännössä ja vääntävällä moottorilla on mukava ajella. Ei tarvitse huudattaa.

                        Jos oikein innostuu askartelemaan niin S52 moottorin kampiakselilla ja sopivilla männillä (Opel 1,8L OHC) M20 moottorista saa 3,4L mutta se onkin sitten toinen juttu se.
                        (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                        Osia myytävänä

                        http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                        Comment

                        • qizmo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 234

                          #42
                          Originally posted by bemari320mies
                          Huomaako sitä vääntölisää, jonka etan imusarja antaa, ajossa? Onko mitään arviota paljonko lisää tehoa/vääntöä? Sopiiko kaikki b20 L-jetin ruisku ym. osat kiinni imusarjaan?
                          ite kun tuota kannen työstöä kyselin eripaikoista, niin toi kansiviritys j.kosunen kuopiosta suositteli ehdottomasti sitä etan imusarjaa mulle tohon 2.7l alakerran ja b20kannen kans kun tulee katukäyttöön. liian avara kuulemma se b25. mut paremman huipputehonhan tolla b25lla saa.

                          Hassua oli huomata miten melkeen kaikki paikat mistä kyselin hintoja niin erilailla olivat mieltä miten/mistä osista kannattas kasata konetta

                          Comment

                          • Larry
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2002
                            • 646
                            • höpö

                            #43
                            Originally posted by T3
                            Eli samantien voidaan sitten jättää käynnistämättä KAIKKI M20-moottorit, joissa on valettu akseli. Montakohan miljoonaa 2,0 2,3 2,5 ja 2,7 konetta yhteensä tehdas onkaan tyhmyyksissään tehnyt.
                            No m20 hakkaa ainakin mennen, tullen ja palatesa kaikki hikiset 323 e21 m60 jutut piste. ai niin aihän e21 323 parempaa bemua ole vielä tehtykkään

                            Comment

                            • L.H
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2003
                              • 2481
                              • Lohja

                              #44
                              Originally posted by Larry
                              No m20 hakkaa ainakin mennen, tullen ja palatesa kaikki hikiset 323 e21 m60 jutut piste. ai niin aihän e21 323 parempaa bemua ole vielä tehtykkään
                              Jos lukisi koko topicin, niin tämänkin viestin tarkiotus varmaan selviäisi..
                              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                              Comment

                              • Larry
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2002
                                • 646
                                • höpö

                                #45
                                toi oli pikku vinkki teekolomoselle the orggis e21 323 miehelle...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎