Mikä mahtaa olla syynä ettei kovinkaan lämmintä tule sisään vaikka puhallin toimii kohtuullisen hyvin ja moottori on erillisellä mittarilla talvella -20 pakkasellakin lähes 100c? Jos kaiken ilman ohjaa tuulilasiin, niin tuulilasin puhallusaukot lämpiävät pikkuisen yli käden lämpöiseksi kun aikaa kuluu eli ei selvästi kuitenkaan "kuumaksi". Ja tämä ilmiö mutuna (ei mitattuna) toistuu niin suurilla kuin pienillä pakkasilla, joten ei ole vain paukkupakkasten ongelma.
Onko tässä mallissa jotenkin älykäs lämmitys eli ei suostu koskaan kuumaksi lämmittämään lämmityskennoa? Konetilassa rintapellissä on jokin hieman nyrkkiä pienempi osa, johon kennon letkuja ilmeisesti menee? Onko tässä mahdollisesti termostaatti ja voisin ohittaa sen kokonaan näin talvella? Vai onko tämä automalli herkkä vetämään ilmaa lämmityskennoon, joka on myös lämmitystehosta pois? Tai lämmönsäätöläppä (ilma ohjattu kun reagoi heti?) ei mene tarpeeksi tiiviisti kiinni (täys kuuma asento) ja sekaan tulee hieman kylmää ilmaa kuitenkin?
Autossa kuitenkin tarkenee, mutta takkia ja jopa pipoa saa pitää päällä pitkään kun lähtee liikkeelle...
EDIT: Pahus, laitoin vahingossa kysymyksen väärälle alueelle...
Onko tässä mallissa jotenkin älykäs lämmitys eli ei suostu koskaan kuumaksi lämmittämään lämmityskennoa? Konetilassa rintapellissä on jokin hieman nyrkkiä pienempi osa, johon kennon letkuja ilmeisesti menee? Onko tässä mahdollisesti termostaatti ja voisin ohittaa sen kokonaan näin talvella? Vai onko tämä automalli herkkä vetämään ilmaa lämmityskennoon, joka on myös lämmitystehosta pois? Tai lämmönsäätöläppä (ilma ohjattu kun reagoi heti?) ei mene tarpeeksi tiiviisti kiinni (täys kuuma asento) ja sekaan tulee hieman kylmää ilmaa kuitenkin?
Autossa kuitenkin tarkenee, mutta takkia ja jopa pipoa saa pitää päällä pitkään kun lähtee liikkeelle...
EDIT: Pahus, laitoin vahingossa kysymyksen väärälle alueelle...
Comment