memebuy23buy

Vetarit E30 taka-akselisto+TYP210 yhdistelmään?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jukka81
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 1176

    Vetarit E30 taka-akselisto+TYP210 yhdistelmään?

    Mitä vetareita noissa yhdistelmissä on käytetty, tai käykö sinne kohtuu sovituksella mikään?

    Eli taka-akselisto on E30:n, johon bolt-on E28 535i TYP210 murikka.

    Vetareiden tumpit ilmeisesti sopii kaikista 210 peristä keskenään?
    -E30 325i M-TechII Turbo
    -E39 528iA M-Sport
    -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual
  • Muumi
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1703
    • Rovaniemi

    #2
    Originally posted by Jukka81 View Post
    Mitä vetareita noissa yhdistelmissä on käytetty, tai käykö sinne kohtuu sovituksella mikään?

    Eli taka-akselisto on E30:n, johon bolt-on E28 535i TYP210 murikka.

    Vetareiden tumpit ilmeisesti sopii kaikista 210 peristä keskenään?
    Karpiola auttaa. Itse ainakin tilaan sieltä.

    Vetareiden tumppeja on ainakin kahta erinlaista.
    E24 635csi

    Comment

    • Jukka81
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 1176

      #3
      Originally posted by Muumi View Post
      Karpiola auttaa. Itse ainakin tilaan sieltä.

      Vetareiden tumppeja on ainakin kahta erinlaista.
      Jep, tämä on tiedossa, ja varmaanki täytyy sieltä kysellä, murrokset vaan kuitenkin täytyy jostain soveltaa, kun ei taida karpiola tehdä kuin akseleita?
      -E30 325i M-TechII Turbo
      -E39 528iA M-Sport
      -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

      Comment

      • Muumi
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1703
        • Rovaniemi

        #4
        Originally posted by Jukka81 View Post
        Jep, tämä on tiedossa, ja varmaanki täytyy sieltä kysellä, murrokset vaan kuitenkin täytyy jostain soveltaa, kun ei taida karpiola tehdä kuin akseleita?
        Sisäpään murroshan on helppo, esim. siitä 535:sta.
        Ulkopäähän koko napa vastaavasta et saa sen isoman murroksen, tai sitten esim.325:sen vakio murros, joka myös helpoin toteuttaa.
        E24 635csi

        Comment

        • Jukka81
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 1176

          #5
          Originally posted by Muumi View Post
          Sisäpään murroshan on helppo, esim. siitä 535:sta.
          Ulkopäähän koko napa vastaavasta et saa sen isoman murroksen, tai sitten esim.325:sen vakio murros, joka myös helpoin toteuttaa.
          Sisäpää on joo helppo, ulompaa ei ole tullut vielä mittailtua, että mahtuuko edes muuta kuin 325i:n murros tuohon E30 tukivarsi/napapakettiin.
          -E30 325i M-TechII Turbo
          -E39 528iA M-Sport
          -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

          Comment

          • Muumi
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 1703
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by Jukka81 View Post
            Sisäpää on joo helppo, ulompaa ei ole tullut vielä mittailtua, että mahtuuko edes muuta kuin 325i:n murros tuohon E30 tukivarsi/napapakettiin.
            Kyllähän se iso murros/napa menee, ei kyllä läheskään heittämällä, mutta menee kuitenkin, ruotsalaisillakin. Iskarin alapään kiinitystä joutuu siirtämään hiukan sivummalle jos käyttää isoa murrosta.

            Ja jos käyttää 325:sen murrosta, voihan siihenkin päälle tehdä semmoisen pannan joka tulee sitä murrosta, ei lennä kuulat niin helposti pihalle.
            E24 635csi

            Comment

            • Jukka81
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 1176

              #7
              Originally posted by Muumi View Post
              Kyllähän se iso murros/napa menee, ei kyllä läheskään heittämällä, mutta menee kuitenkin, ruotsalaisillakin. Iskarin alapään kiinitystä joutuu siirtämään hiukan sivummalle jos käyttää isoa murrosta.

              Ja jos käyttää 325:sen murrosta, voihan siihenkin päälle tehdä semmoisen pannan joka tulee sitä murrosta, ei lennä kuulat niin helposti pihalle.
              No joo, hyvä tietää että isompikin nivel sinne menee. Täytyypä katella ruottalaisten rojekteja, niin ei tarvi kaikkea ite keksiä. Vai olisko sulla joku linkki tiedossa?
              -E30 325i M-TechII Turbo
              -E39 528iA M-Sport
              -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #8
                Joskus näin projektin jossa käytettiin e12 vetareita tai ainakin niitä pidettiin aihiona:think
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Jukka81
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 1176

                  #9
                  Originally posted by jannmann View Post
                  Joskus näin projektin jossa käytettiin e12 vetareita tai ainakin niitä pidettiin aihiona:think
                  Ahaa, olisko sitten ulompi nivel sopiva E30 napaan.. vai minkälainen E12 vetarissa lienee navan puoleinen kiinnitys, että onko saman tyylinen mitä E30 vai E34/E28..?
                  -E30 325i M-TechII Turbo
                  -E39 528iA M-Sport
                  -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16577
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by Jukka81 View Post
                    Ahaa, olisko sitten ulompi nivel sopiva E30 napaan.. vai minkälainen E12 vetarissa lienee navan puoleinen kiinnitys, että onko saman tyylinen mitä E30 vai E34/E28..?

                    Comment

                    • Jukka81
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 1176

                      #11
                      Samantyylinen näyttäis olevan, mikä E34/E28:ssa.
                      -E30 325i M-TechII Turbo
                      -E39 528iA M-Sport
                      -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                      Comment

                      • Jezuz
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2005
                        • 165
                        • Varkaus

                        #12
                        Onkos e36 vetarit yhtään samanlaisia kuin e30?

                        Edit. Tjaa ämmässä olikin isompi pyörän laakeri kuin muissa!
                        Last edited by Jezuz; 16-02-2010, 13:26.
                        Pimpanos Los Poslinos

                        Comment

                        • Jukka81
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 1176

                          #13
                          Originally posted by Jezuz View Post
                          Onkos e36 vetarit yhtään samanlaisia kuin e30?

                          Edit. Tjaa ämmässä olikin isompi pyörän laakeri kuin muissa!
                          Mielestäni E36:n vetarit on samantyyliset mitä E30:n, mutta ainakin E36 M3:n vetareissa tietääkseni ulomman pään booriakseli isompi halkaisijaltaan mitä E30:ssa. Ja akselin kokonaispituuskin suurempi E36:ssa mitä E30:ssa.
                          -E30 325i M-TechII Turbo
                          -E39 528iA M-Sport
                          -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                          Comment

                          • Jasu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 2110
                            • Tampere / Isojoki

                            #14
                            Monikos täällä käyttää kyseistä swappia? Itseä kiinnostaisi tietää että onnistuuko tuolla muutoksella vielä pitää orkkis jako sekä jarrut (mukaan lukien käsijarru)?
                            Volvo S80 V8
                            Mercedes C250d
                            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                            Comment

                            • Jukka81
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 1176

                              #15
                              Originally posted by Jasu View Post
                              Monikos täällä käyttää kyseistä swappia? Itseä kiinnostaisi tietää että onnistuuko tuolla muutoksella vielä pitää orkkis jako sekä jarrut (mukaan lukien käsijarru)?
                              Käsijarru säilyi mulla ainaki orkkiksena, jako tietenki muuttui, kun E34 525i navat tuli taakse.
                              -E30 325i M-TechII Turbo
                              -E39 528iA M-Sport
                              -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                              Comment

                              Working...
                              X