Originally posted by B4574RDO
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 340i
Collapse
X
-
Originally posted by kalkkuna View PostTiedä sitten sitä. Mutta eikös sen pitäs olla mahdollista jos yhdistelmä on laillinen ja katsastettu esim. saksassa. Tä? Konttorilla meinaan näytettiin vihreetä valoa jos muutoskatsastuksella onnistuu saksanmaalla tuo homma.
Ei vaan ehtinyt ostaa sitä autoa. Jos olis niin sitten tiedettäs enemmän. Eikös tämä ole rinnastettavissa samaan asiaan kun niitä tuv hyväksyttyjä ahdinsarjoja saa asentaa saksassa laillisesti ja semmosen auton saa täällä kilpiin.
Korjatkaa toki jos olen väärässä, olisihan se mukava importata saksasta joku E30 + V12 / S38 / S62 - paketti ja saada moinen laillisesti kilpiinkin vielä- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostEi saa, koska teho- ja tilavuusrajat paukkuvat reilusti. Tuo "muutoskatsastettu saksassa, saa suomessakin kilpiin" koskee ymmärtääkseni lievempiä muutoksia. Esim. M30B34 jossa ainoastaan tilavuus ylittyy 0,07 litralla jne..
Korjatkaa toki jos olen väärässä, olisihan se mukava importata saksasta joku E30 + V12 / S38 / S62 - paketti ja saada moinen laillisesti kilpiinkin vieläEi riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostEi saa, koska teho- ja tilavuusrajat paukkuvat reilusti. Tuo "muutoskatsastettu saksassa, saa suomessakin kilpiin" koskee ymmärtääkseni lievempiä muutoksia. Esim. M30B34 jossa ainoastaan tilavuus ylittyy 0,07 litralla jne..
Korjatkaa toki jos olen väärässä, olisihan se mukava importata saksasta joku E30 + V12 / S38 / S62 - paketti ja saada moinen laillisesti kilpiinkin vieläLast edited by petrolhead; 17-03-2010, 22:54.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostToki joka poika rakentaisi e30+LS7:n ja kävisi Saksassa laittamassa kilpiin ja leimaan sen , sitten takaisin Suomeen jos se noin kävisi.
Jostain syystä AKE/Trafi on ilmeisesti päättänyt, ettei hyväksy kotimaiset pykälät ylittäviä laillisesti muussa EU-maassa katsastettuja tuontiautoja vaikka EU lainsäädäntö minusta näin selkeästi edellyttäisi. Veikkaan kuitenkin, että kilvet sieltä heilahtaisivat, jos jaksaisi lähteä käräjille saakka tappelemaan. Pitäisi nimittäin mielivaltaisen päätöksen sijaan pystyä näyttämään toteen, että tuotu auto on vaaraksi liikenneturvallisuudelle ja, että toisen EU-maan viranomainen on tehnyt virheen hyväksyessään sen rekisteriin alunperinkään, ei ole tapahtumassa.
Jos Jonskun mainitsemat "pienemmät" muutokset hyväksytään, pitäisi kaikki muussa EU-maassa lailliset muutokset hyväksyä yhtä lailla. Muutokset joko ylittävät Suomen kansalliset pykälät tai eivät, sillä kuinka paljon, ei ole, tai ei pitäisi olla mitään merkitystä. Silkkaa vittuilua ja mielivaltaa.Last edited by r.w.; 17-03-2010, 23:30.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostLähinnä se on siitä kiinni, että viitsiikö leikkiin lähteä.
Jostain syystä AKE/Trafi on ilmeisesti päättänyt, ettei hyväksy kotimaiset pykälät ylittäviä laillisesti muussa EU-maassa katsastettuja tuontiautoja vaikka EU lainsäädäntö minusta näin selkeästi edellyttäisi. Veikkaan kuitenkin, että kilvet sieltä heilahtaisivat, jos jaksaisi lähteä käräjille saakka tappelemaan. Pitäisi nimittäin mielivaltaisen päätöksen sijaan pystyä näyttämään toteen, että tuotu auto on vaaraksi liikenneturvallisuudelle ja, että toisen EU-maan viranomainen on tehnyt virheen hyväksyessään sen rekisteriin alunperinkään, ei ole tapahtumassa.
Jos Jonskun mainitsemat "pienemmät" muutokset hyväksytään, pitäisi kaikki muussa EU-maassa lailliset muutokset hyväksyä yhtä lailla. Muutokset joko ylittävät Suomen kansalliset pykälät tai eivät, sillä kuinka paljon, ei ole, tai ei pitäisi olla mitään merkitystä. Silkkaa vittuilua ja mielivaltaa.
Tämä on aivan totta, tarvittaisiin jääräpää jolla olisi intoa, aikaa sekä valuuttaa lähteä moista oikeudessa ajamaan kuten autoverotuksen kanssa aikoinaan kävi.
Noh, lottovoittoa odotellessa.. 20-30ke auton hankkiminen talliin odottamaan oikeusprosessin läpimenoa, joka sekin on kallista, ei ihan heti ole onnistumassa, vaikka kovasti kyllä houkuttaisi.
Vaikka tuo epäkohta saataisiin korjattua, en usko että suomeen ilmestyisi kovin montaa "älyttömän tehokasta" autoa. Sen verran hintavia ja jollain tavalla järjettömiä ovat, ettei niitä jokainen matti meikäläinen ala hankkimaan..- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
Comment