Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Ei lämpene...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SEPI-K
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 42
    • Laukaa

    E30 Ei lämpene...

    Eli ongelma on seuraavanlainen, autossa on siis kylmä...

    Ongelma esiintyy isollatiellä ajaessa esim 100km/h, moottorinlämmöt pysyvät normaalissa (mittarin mukaan) mutta lämmityslaite puhaltaa kylmää/haaleaa, taajamassa ajaessa taas ongelma on pienempi, puhaltaa haaleaa mutta ei todellakaan niin lämmintä kuin pitäisi.

    Ja sanottakoon vielä että kiertovesipumppu pelaa, termari on uusi, syyläri uusi,nesteet vaihdettu termarin vaihdon yhteydessä, ilmattu etupää ilmassa kunnolla joten mikä mättää?

    Mietityttää vaan että voisiko tuo lämpötila anturi olla sökönä kun välillä tuo lämpömittari "väpättää" eli neula viskoo ees taas

    Auto on siis e30 m40b18 moottorilla varustettu alkuperäinen suomiauto...

    Alkaa vaan ärsyttämään miksi tuo kottero ei lämpene! Alkutalvesta lämpesi mutta jotain on mennyt "itsestään pieleen"


    EDIT: mikä muuten mahtaa olla semmoinen sisupastillin kokoinen pyöreä rivoitettu juttu siinä lämmönsäätö hanikan vasemmalla yläpuolella, tämä on vaivannut pitkään, onko se joku sisätilan lämpötilän haistelia?
    Last edited by SEPI-K; 16-03-2010, 17:43.
  • SEPI-K
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 42
    • Laukaa

    #2
    Ongelmaan tarvitsisin edelleen ratkaisua, hakukaan ei auta kun heittää vain valkoista sivua :(

    Comment

    • MarQu
      Moderator
      • Mar 2006
      • 5510
      • Vaasa

      #3
      Siellä apukuskin vasemman jalan vieressä lähelä tulipeltiä on se läppä mikä vaikuttaa kylmänilman tuloon. Monesti se vaijeri mikä säätää tätä läppää kuluu ja kiinni meneminen vaikeutuu, eli läppä jää auki. Se kuori kuluu siitä vaijerista. Tarkista se ainakin.
      Se neulan viskominen on todennäköisesti oire huonoista mittariston akuista.
      sigpic

      Comment

      • SEPI-K
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 42
        • Laukaa

        #4
        Originally posted by MarQ83 View Post
        Siellä apukuskin vasemman jalan vieressä lähelä tulipeltiä on se läppä mikä vaikuttaa kylmänilman tuloon. Monesti se vaijeri mikä säätää tätä läppää kuluu ja kiinni meneminen vaikeutuu, eli läppä jää auki. Se kuori kuluu siitä vaijerista. Tarkista se ainakin.
        Se neulan viskominen on todennäköisesti oire huonoista mittariston akuista.
        Pitääpä huomenna katsoa kun menee tallille tuo juttu, mutta olen käsittänyt tämän akku homman siten että jos ne on sököt niin huoltovalo ja kulutus / kierrosluku mittari sekoaisivat, mutta nämä pelittää aivan normaalisti...

        Eipä olisi kyllä iso projekti ottaa mittaristoa auki ja kolvata uudet...

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #5
          Originally posted by SEPI-K View Post
          Eli ongelma on seuraavanlainen, autossa on siis kylmä...

          Ongelma esiintyy isollatiellä ajaessa esim 100km/h, moottorinlämmöt pysyvät normaalissa (mittarin mukaan) mutta lämmityslaite puhaltaa kylmää/haaleaa, taajamassa ajaessa taas ongelma on pienempi, puhaltaa haaleaa mutta ei todellakaan niin lämmintä kuin pitäisi.

          Ja sanottakoon vielä että kiertovesipumppu pelaa, termari on uusi, syyläri uusi,nesteet vaihdettu termarin vaihdon yhteydessä, ilmattu etupää ilmassa kunnolla joten mikä mättää?

          Mietityttää vaan että voisiko tuo lämpötila anturi olla sökönä kun välillä tuo lämpömittari "väpättää" eli neula viskoo ees taas

          Auto on siis e30 m40b18 moottorilla varustettu alkuperäinen suomiauto...

          Alkaa vaan ärsyttämään miksi tuo kottero ei lämpene! Alkutalvesta lämpesi mutta jotain on mennyt "itsestään pieleen"


          EDIT: mikä muuten mahtaa olla semmoinen sisupastillin kokoinen pyöreä rivoitettu juttu siinä lämmönsäätö hanikan vasemmalla yläpuolella, tämä on vaivannut pitkään, onko se joku sisätilan lämpötilän haistelia?

          Koitappa huvikses vaihtaa sieltä tulipellistä ne kennolle menevät letkut toistepäin, tämä auttoi joskus vastaavaan ongelmaan, rupes lämmintä tulemaan ihan eri tavalla.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎