Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 pakokaasupäästöt metsässä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rumilus
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 366
    • Tuusula

    e30 pakokaasupäästöt metsässä

    Tämmönen ongelma ilmeni, kun päästöt mittautin: Kaikki arvot päin vittua, eniten ihmetystä aiheutti hc, joka oli 1400. Ohjearvo on 300. Tyhjäynnissä jotain häikkää, välillä meinaa sammua ja etäisesti muistuttaa kolmella käyvää

    Myöhemmin kiinnitin huomion kummaan suhinaan konehuoneessa. Huomasin, että yksi alipaineletku irti, ja joku paksumpi ihan korppua. Vaihdoin letkut, ja taas katsomaan päästöjä.Tälläkertaa hc näytti 500, ja joku toinen arvo myös pielessä. Jäännöshappi liian iso, putki vuotaa. Paikkailin putken ja vaihdoin virranjakajan kannen, pyörijän, tulpat, tulpanjohdot, öljyt ja suodattimen.

    Tyhjäkäynti oli nyt paljon tasaisempi. No taas viereiseen halliin päästökoneeseen ja mitäsmitäs, kaikki arvot aivan viturallaan: hc 1800. 2000rpm ylöspäin päästöt paranevat. Imm seosruuvin säädöllä ei vaikutusta.
    Päästökoneen lambda sanoo, että käy laihalla, vaikka haisee aika härösti pakokaasulta. Jäännöshappi muistaakseni 3% eli ei putkikaan enään oikeastaan vuoda.

    Kyseessä on -89 e30 316i M40B16, ei vähäpäästöinen.
    Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.
  • tsbmw
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 1495
    • Ilvola

    #2
    Kato nyt varmasti että kaikki alipaineletkut imusarjaan ovat kiinni. Helposti jää huomaamatta joku kolmesta imupaketin alle tulevasta esim. alipainetehostimeen lähtevä.
    Ilmamassamittari ok?Kansi auki ja kokeile ettei takkua missään asennossa ja jokseenkin jämäkkä vastus, kiristäen tyhjäkäyntiseos laihenee.
    Onko ilmamassamittarin pohja on kiinni (irtoaa vanhemmiten vastapotkussa ja muutkin imusarjan kumiosat takuusti uusia ja pitäviä.
    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
    - E28 528i, 528i+, M5

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16465
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by Rumilus View Post
      Jäännöshappi muistaakseni 3% eli ei putkikaan enään oikeastaan vuoda.
      Jäännöshappi yli 2 % niin sotkee mittaustulosta, jostakin Hemin postauksesta jäänyt mieleen.

      Comment

      • Rumilus
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 366
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        Jäännöshappi yli 2 % niin sotkee mittaustulosta, jostakin Hemin postauksesta jäänyt mieleen.
        Mutta se nyt tässä hämää, että hc nelinkertainen salittuun? Muut arvot melko lähellä. Ja pakokaasut ei haise öljylle, eikä auto myöskään hukkaa äljyä mihinkään. Pitäis puristukset kattoa, yksi visionääri meinasi, että joku/jotkut imuventtiilit kantaa?

        E: Onko jossain jotain kuvaa tosta imm, että vähän tajuais mitä sille pitää tehdä tai jotain. Ei toimi haku voorumilla
        Last edited by Rumilus; 29-03-2010, 16:05.
        Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

        Comment

        • rizkavaa
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 187
          • Nastola

          #5
          päästöt aivan metässä

          kolme vuotta on ehitty tappelemaan noiden kanssa ja nyrkkipajalta saatu aina lappu käteen huudattamisen ja määrämittarin kiekon pyörityksellä.. Nyt pomppasi sitten ja pistokokeena konttorilla pillittivät... --> täydellinen kansipoka ja yksi rikkinäinen alipaine putki vaihdettu. EI MITÄÄN vaikutusta !

          tarvikelambda vaihettu käytettyyn boschiin. Ilmamäärämittari vaihdettu käytettyyn hyväkuntoseen.

          tuosta imm kiekon säätämisestä, kun kaiken saa kohillee kierroksilla (2000) niin Samat säädöt tyhjäkäynnillä HC pomppaa pahimmassa tapauksessa yli 1000... CO pysyy kutakuinki samana kokoajan. Jotenki NYT hämää, onko seos vituillaan, katalysaattori, lambda, jokin muu, mikä?

          imm alkuperäis asennossa HC on lähes nolla, tyhjäkäynnillä, että kierroksilla, mutta lambda jotai 1,400 luokkaa... Pakoputkisto tarkastettu, imuvuotoja EI löydy, mitä seuraavaksi?

          autona e30 -90, koneena (ei varmaankaan tuu yllätyksenä) m40b16
          Last edited by rizkavaa; 03-06-2013, 23:11.

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6205
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by rizkavaa View Post
            imm alkuperäis asennossa HC on lähes nolla, tyhjäkäynnillä, että kierroksilla, mutta lambda jotai 1,400 luokkaa... Pakoputkisto tarkastettu, imuvuotoja EI löydy, mitä seuraavaksi?
            Jos muuten ok, mutta tuo lambda on tuo, niin eikö silloin tuo kyseinen lambda oo rikki:think:think
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • intfreak
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 2966
              • Uusikaupunni

              #7
              Originally posted by Sädde View Post
              Jos muuten ok, mutta tuo lambda on tuo, niin eikö silloin tuo kyseinen lambda oo rikki:think:think
              Ei välttistä, tuosta ei voi päätellä mitään kun ei ole muita arvoja kerrottu. Ja mitatulla lambda-arvolla ei ole tekemistä lambda-anturin kanssa.
              N62 Money Spender Club

              Comment

              • MikeDry
                BTCF Member
                • May 2006
                • 6205
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by intfreak View Post
                Ei välttistä, tuosta ei voi päätellä mitään kun ei ole muita arvoja kerrottu. Ja mitatulla lambda-arvolla ei ole tekemistä lambda-anturin kanssa.
                ok, no nyt senkin tietää tarkemmin
                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎