Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 voimansiirron välykset/ristitapit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    E30 voimansiirron välykset/ristitapit

    Alkanut pikkuhiljaa hermostuttamaan, kun vaihtaessa saa kytkimen käyttöön keskittyä oikein kunnolla, ettei kuuluisi, sellaista kumahdusta/kolahdusta. Liikkeellelähtiessä auto myös helposti 'nytkähtää'.

    Tutun Volvossa oli vastaavanlaisia oireita, ja ne paranivat täysin kardaanin ristitapit vaihtamalla. Minkälainen homma tuo vaihto on E30:sessä? Onko auttanut välyksiin? Ja toiseksi : mistä muusta tuo väljyys voisi johtua?

    P.S. Tuli myös mieleen, että olisiko kardaanissa jotain "kiristysruuvia" tai vastaavaa välysten säätöön?

    P.P.S. malli on 320i
  • Sami
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1332
    • Kajaani

    #2
    Kato ensin takana ne apurungon isot puslat....Tai ainakin aika paljon ajettu tarvii olla että menee ristikot väljäksi....

    Comment

    • SledgeHammer82
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1651
      • Pk-seutu

      #3
      Originally posted by Sami
      Kato ensin takana ne apurungon isot puslat....Tai ainakin aika paljon ajettu tarvii olla että menee ristikot väljäksi....
      Puslat on uusittu. Siis jos tarkoitat puslia, jotka on merkitty 3:lla tässä kuvassa :

      Ja jos nyt palataan siihen Volvoon, niin ei se ollut ajettu kuin 150t, kun ristikot piti vaihtaa.

      Comment

      • Sami
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1332
        • Kajaani

        #4
        Joo nuo just yleesä suurimmat kolinan aiheuttajat....Kardaaneja sen verran tutkineena voin kertoa että 350 tkm - 400tkm ajetut kardaanit eivät ole olleet väljiä....en tiedä sitten onko niitä rempattu joskus vai ovatko olleet erityisen hellässä käsittelyssä....Mutta tietysti kannattaa vilkaista sinne pohjan alle ja tutkiskella löytyskö välyksiä ja mistä...

        Comment

        • -Tk-
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2002
          • 387
          • Jyväskylä

          #5
          Perässä tai vetoakselien nivelissä väljää, voi olla molemmissakin.
          325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #6
            Kannattaa kattoa myös peränkannatinkumi.
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • jannel
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 283

              #7
              Juu peränkannatin kumia epäilisin myös! Kannattaa kattoa vaihdelootan ja moottorin tyynyt kans! Itellä 380 tkm mittarissa eikä kardaanissa mitään häikkää!

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎