Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 vaatii pitkää starttia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • late^^^
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 58

    m20b20 vaatii pitkää starttia

    Eli -89 touring otsikon koneella.Vaatii kohtuu pitkän startin .jos sammuttaa auton ja heti käynnistää uudestaan niin silloin ei ongelmia.Koneen lämmöillä ei väliä.Eli jos auto seisoo sammuksissa yli 5 min niin vaatii pitkän startin.Välillä myös bensa haisee käynnistyksen aikana,maahan ei kuitenkaan valuta eikä muuten haise.


    Lisäksi 1700-1800 kierroksilla pientä nykimistä.
    Voisiko liittyä toisiinsa?


    Muuten kyllä pelaa ja käy hyvin.
  • hönde
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 103

    #2
    Saattaa olla lämpötila-anturi hajallaan. Itellä oli joskus se romuna ja sai sahata helvetin kauan käyntiin. Syökö paljon bensaa?
    Ex: Golf -91, Sunny -88, Escort -89, 316i -89, 316 -87, 520i -93, Corolla -89, 520i -89, Vectra CD Sport -96, 316i -91

    Comment

    • insp
      BTCF Member
      • Sep 2002
      • 827
      • Iittala

      #3
      Ongelmana on yleinsä vuotavat suuttimet. Vika voi olla myös bensanpaineensäätimessä tai puolassa.

      Suosittelen suuttimien ultraääni pesua ja mittauttamista. Tai vaihtoehtoisesti vaihdat EHJÄT tilalle. Mikäli irroitat suuttimet, muista vaihtaa o-renkaat.
      ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

      Comment

      • late^^^
        Bimmer Rookie
        • Mar 2008
        • 58

        #4
        Paineensäädin itselläkin oli mielessä,Voiko sen toiminnan jotenkin testata?
        Paljonkos lämpöanturin vastus arvo pitäisi olla?

        Ei mielestäni viel ainakaan mitenkään tolkuttomasti ainetta,tosin autokaan ei mulla päivää kauempaa ole ollut joten...

        Comment

        • Samppae39
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1639
          • Vähäkyrö

          #5
          Mulla tekee -85 vuotinen kone samaa. Voiko siinä olla samat kohteet viallisia ja onko siinä ees noita kaikkia

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Omassa kakkosautossa (320i -89) samoja ongelmia aloittajan kanssa, ja mulla bensanpaineet nollissa kun yrittää alkaa starttaamaan, paine nousee hitaasti n. 2-2.5 bar, jolloin lähtee käyntiin, muutaman sekunnin jälkeen tyhjäkäynnillä (vissiin normaali) n.3,4-3,5 bar. jonka jälkeen toimii oikein.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16465
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by insp View Post
              Ongelmana on yleinsä vuotavat suuttimet.

              Suosittelen suuttimien ultraääni pesua ja mittauttamista. Tai vaihtoehtoisesti vaihdat EHJÄT tilalle. Mikäli irroitat suuttimet, muista vaihtaa o-renkaat.
              Sama.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by late^^^ View Post

                Ei mielestäni viel ainakaan mitenkään tolkuttomasti ainetta
                Joten... ?

                Comment

                • insp
                  BTCF Member
                  • Sep 2002
                  • 827
                  • Iittala

                  #9
                  Originally posted by late^^^ View Post
                  Paineensäädin itselläkin oli mielessä,Voiko sen toiminnan jotenkin testata?
                  Paljonkos lämpöanturin vastus arvo pitäisi olla?

                  Ei mielestäni viel ainakaan mitenkään tolkuttomasti ainetta,tosin autokaan ei mulla päivää kauempaa ole ollut joten...
                  Eipä tule näin kotikonsteni muuta mieleen kuin laittamalla mekaanisen polttoaine painemittarin säätimen jälkeen(?!). Niin näet paljonko painetta on oikeasti suuttimille. Myös jos irroitat alipaineletkun ja tukit sen tilapäisesti esim puristamalla, niin silloin pitäisi olla maksimi paineet heti. Tietenkin pelkkä letkun puristaminenkin nostaa paineita hetkellisesti. Tietääkseni homma toimii niin, että kun alipainetta on b-paineet on matalemmat ja kun niitä ei ole (Esim täyskaasulla), niin paineet on ns. maksimit mitä tuon pitäisi edes antaa.
                  ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                  Comment

                  • insp
                    BTCF Member
                    • Sep 2002
                    • 827
                    • Iittala

                    #10
                    Originally posted by isoR View Post
                    Omassa kakkosautossa (320i -89) samoja ongelmia aloittajan kanssa, ja mulla bensanpaineet nollissa kun yrittää alkaa starttaamaan, paine nousee hitaasti n. 2-2.5 bar, jolloin lähtee käyntiin, muutaman sekunnin jälkeen tyhjäkäynnillä (vissiin normaali) n.3,4-3,5 bar. jonka jälkeen toimii oikein.
                    Kuullostaa b-painesäätimen ongelmalta ja/tai suuttimilta. En ole varma pitäisikö tuossa bensalinjastossa olla joku takaiskuventtiili, joka ei päästäisi paineita karkaamaan kun auto ei ole käynnissä? Olettaen tietenkin että suuttimet ei vuoda.
                    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16465
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by insp View Post
                      Eipä tule näin kotikonsteni muuta mieleen kuin laittamalla mekaanisen polttoaine painemittarin säätimen jälkeen(?!). Niin näet paljonko painetta on oikeasti suuttimille. Myös jos irroitat alipaineletkun ja tukit sen tilapäisesti esim puristamalla, niin silloin pitäisi olla maksimi paineet heti. Tietenkin pelkkä letkun puristaminenkin nostaa paineita hetkellisesti. Tietääkseni homma toimii niin, että kun alipainetta on b-paineet on matalemmat ja kun niitä ei ole (Esim täyskaasulla), niin paineet on ns. maksimit mitä tuon pitäisi edes antaa.
                      Painemittari tuloletkuun eli ennen säädintä

                      Comment

                      • insp
                        BTCF Member
                        • Sep 2002
                        • 827
                        • Iittala

                        #12
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Painemittari tuloletkuun eli ennen säädintä
                        Niin, tällähän saa selville sen paineen mitä pumppu tuottaa, mutta mihinkäs se sitten pitäis laittaa että sais selville mitä säädin asettaa? Itsellä tuommoinen mittari oli muistaakseni säätimen jälkeen, jotta sain selville että toimiiko itse säädin edes.
                        ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                        Comment

                        • sleepertuning
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 662
                          • Kotka

                          #13
                          Kyllähän se paineensäätimen asettama painene näkyy juurikin tuloletkussa->jakoputkessa. Jos säädin kusee niin painetta ei ole nimeksikään.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16465
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by insp View Post
                            Niin, tällähän saa selville sen paineen mitä pumppu tuottaa, mutta mihinkäs se sitten pitäis laittaa että sais selville mitä säädin asettaa? Itsellä tuommoinen mittari oli muistaakseni säätimen jälkeen, jotta sain selville että toimiiko itse säädin edes.

                            Comment

                            • otsiR
                              Newbiemmer
                              • Nov 2009
                              • 16
                              • Hki

                              #15
                              Mulla kans on ruvennu ihan tässä lähiaikoina 520 -03 farkku vaatimaan kohtuuttoman pitkän starttauksen jos ensimmäisellä haluaa saada käyntiin.Parilla lyhyemmällä starttauksella lähtee hyvin.Voisko aikansa eläneillä tulpilla olla osuutta asiaan kun jos huoltokirjaan on uskominen niin niillä ois ajettu tuommonen yli 60 tkm? :think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎