Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B20 alavesiletku kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herma
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 18
    • Oulu

    M20B20 alavesiletku kylmänä

    Eli kaverin e30 320 l-jet kone nostaa lämpöjä ja pitää alavesiletkun kylmänä. Eikä sitä saada millään konstilla kuriin. Itselläkin, vaikka vain jeesaamassa olenkin, alkaa vitutustaso hieman nousta... Autoon tehtiin talvella täysremppa, jolloin yläkerta meni uusiksi (kieron kannen tilalle kunnostettu versio). Kasauksen jälkeen autoa koitettiin ilmata kaikilla mahdollisilla ja mahdottomilla tavoilla (ilmaruuvista, kokispullolla, syylärin yläpäästä lähtevästä pikkuletkusta ja mistä ikinä keksiikään...), eikä auttanut. Termostaatti vaihdettu kolme kertaa, vesipumppu kerran, flekti/visko vaihettu, syyläri putsattu (kaupan aineilla ja ihan irti ottamalla), lisätty erillinen lämpömittari ja suurimpiirtein kaikki muukin mahdollinen tehty. EIKÄ SE SAATANA SILTI TOIMI!! Niimpä pyydän mitä nöyrimmin apua ja neuvoja kaikilta pemarifoorumin vähänkään asiasta tietäviltä guruilta, sekä muilta tallimöröiltä. aamen

    edit: Niin ja tietysti kaikki asiaa käsittelevät topicit on luettu n. kuuteen kertaan... (eli siis periaatteessa aika turha topic tämä koska luulis kaiken faktan löytyvän vanhoista..)
    Last edited by herma; 06-08-2010, 00:31. Reason: lisäystä
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    M20-moottori, yksi helpoimmista ilmattavista. Ilmautuu lähestulkoon itsestään, jos kaikki on oikein.

    Onhan lämmityslaitteen kennolle menevät letkut oikeinpäin? Kannelta menee alempaan reikään ja ylemmästä palaa termostaatikotelolle. Jos nuo kääntää väärinpäin, jää lämppärin kennolle takuuvarmasti ilmatasku. Lämmityslaitehan pitää olla "täysin auki" ilmausta tehtäessä.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • herma
      Newbiemmer
      • Feb 2009
      • 18
      • Oulu

      #3
      Originally posted by T3 View Post
      M20-moottori, yksi helpoimmista ilmattavista. Ilmautuu lähestulkoon itsestään, jos kaikki on oikein.

      Onhan lämmityslaitteen kennolle menevät letkut oikeinpäin? Kannelta menee alempaan reikään ja ylemmästä palaa termostaatikotelolle. Jos nuo kääntää väärinpäin, jää lämppärin kennolle takuuvarmasti ilmatasku. Lämmityslaitehan pitää olla "täysin auki" ilmausta tehtäessä.
      Näinhän se pitäisi tosiaan olla. Ja letkut on oikein ja lämmitys täysillä... Kiitoksia kuitenkin vinkeistä
      Ja tosiaan kaveri sai kamppeensa toimimaan poraamalla termariin reiän. Kaikki muut konstit tuli kyllä kokeiltua...

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        Originally posted by herma View Post
        Näinhän se pitäisi tosiaan olla. Ja letkut on oikein ja lämmitys täysillä... Kiitoksia kuitenkin vinkeistä
        Ja tosiaan kaveri sai kamppeensa toimimaan poraamalla termariin reiän. Kaikki muut konstit tuli kyllä kokeiltua...
        Tällöin järjestelmään vuotaa kannentiivisteen välistä todennäköiesti hieman painetta, jolloin reiättömällä termostaatilla tulee joka kerta ilmatasku hetken kuluttua, reiällisestä ilma menee kiertoon, silti todellinen vika kannattaa korjata ennenkuin se pahenee, toivottavasti kannen kiristys on suoritettu oikein, oikeassa järjestyksessä ja kunnon työkaluilla vakio otteella vetäen.
        Alavesiletkun tuleekin toki olla aina kylmä, muutoin jäähdyttimen ilmaraot ovat tukossa tai visko ei toimi tai jäähdytin on alimitoitettu.
        Ylävesiletkusta jäähdyttimelle tulee kuuma neste jonka on tarkoitus jäähtyä jäähdyttimessä ja palata alavesiletkua pitkin kylmänä koneelle!

        Comment

        • Guest's Avatar

          #5
          Originally posted by WSE1 View Post
          Alavesiletkun tuleekin toki olla aina kylmä, muutoin jäähdyttimen ilmaraot ovat tukossa tai visko ei toimi tai jäähdytin on alimitoitettu.
          Ylävesiletkusta jäähdyttimelle tulee kuuma neste jonka on tarkoitus jäähtyä jäähdyttimessä ja palata alavesiletkua pitkin kylmänä koneelle!
          Kyllä omissa romuissa on aina jonkin verran lämmin tuo alavesiletku, ei tietenkään yhtä lämmin kun ylävesiletku, mutta ei se kylmä ole jos termostaatti on auki.

          Comment

          • joni_wt
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 3627
            • Yka

            #6
            Onko termostaatti oikein päin?

            Itse olen m40:ssä onnistunut kerran laittamaan sen väärin päin. Sai siinä etsiä vikaa kun ei oikeen alkanu kiertämään
            e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7
              Originally posted by joni_wt View Post
              Onko termostaatti oikein päin?

              Itse olen m40:ssä onnistunut kerran laittamaan sen väärin päin. Sai siinä etsiä vikaa kun ei oikeen alkanu kiertämään
              Eipä passannu väärinpäin ainakaan -89 m20b20 sai vähä ihimetellä ku ei kotelo sovi kiinni

              Comment

              • 525TurboIC
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 663
                • Pomarkku

                #8
                Ääni kans kannentiivisteen vuodolle. Ite vaihdoin kans pari viikoa sit kannentiivisteen (autona kylläkin 525tds) mut samat oireet. Vaihdoin ensin termostaatin, vesipumpun, viskon, syylärin mut aina nosti lämpöjä. syy oli vuotava kannentiiviste. teki painetta jäähdytysjärjestelmään vaikka miten ilmasi. nyt on pelannut moitteetta eikä tee juuri painetta, sen verran mitä normaalisti kuuluukin.
                ja alavesiletku pysyy kyllä aika kylmänä jos visko toimii kunnolla.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎