Announcement

Collapse
No announcement yet.

Taka akseli e21 600hp/800nm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeemu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1844
    • 67700

    #16
    Originally posted by Jonnyboy View Post
    Onkos tuo perän "kehto" e34:sta peräisin vai mistä?
    Sama kai seo mistä sen sinne sepittää, ku duunaa joutuu kuitenki?
    B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

    Comment

    • Hannu_H
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 410
      • Paskakaupunni

      #17
      Originally posted by pablo View Post
      Anteeksi off topic. Onko tämä nyt varmasti faktaa:think Luulen ettei mene ihan "muutoskatsastamalla" Finlexistä seuraavaa:
      Kyllä. Kun vaan tekee ja sitten vasta ihmettelee katsastusta ja osat on sattuneista syistä olleet vahingossa suoraan toisesta auto(i)sta

      E: eihän tuossa lakitekstissä kielletä tuollaista muutosta kun vaan muut ehdot täyttyvät. Ainahan voi trafin jeesuksille soittaa ja kysellä niin säästyy monelta mutkalta ja harmilta, kun nekin on kuitenkin ihan ihmisiä. Ihan normaaleilla ja järkevillä perusteilla saa tehtyä vaikka ja mitä kun kertoo mitä on tekemässä ja miksi. Esimerkiksi vähäpäästöiseen autoon voi vaihtaa ahtimen erilaiseen, jos osaa sen hyvin perustella
      Last edited by Hannu_H; 11-09-2010, 03:07.

      Comment

      • pablo
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 732
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by Hannu_H View Post
        Kyllä. Kun vaan tekee ja sitten vasta ihmettelee katsastusta ja osat on sattuneista syistä olleet vahingossa suoraan toisesta auto(i)sta

        E: eihän tuossa lakitekstissä kielletä tuollaista muutosta kun vaan muut ehdot täyttyvät. Ainahan voi trafin jeesuksille soittaa ja kysellä niin säästyy monelta mutkalta ja harmilta, kun nekin on kuitenkin ihan ihmisiä. Ihan normaaleilla ja järkevillä perusteilla saa tehtyä vaikka ja mitä kun kertoo mitä on tekemässä ja miksi. Esimerkiksi vähäpäästöiseen autoon voi vaihtaa ahtimen erilaiseen, jos osaa sen hyvin perustella
        Tuokin on varmaan kyllä taas ihan konttorista kiinni? Trafin jeesuksille on kyllä soiteltu muissa merkeissä ja eipä sieltäkään kyllä ihan suoria vastauksia kysymyksiin saa

        Comment

        • r.w.
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2509
          • Länsirannikko

          #19
          Originally posted by Hannu_H View Post
          E: eihän tuossa lakitekstissä kielletä tuollaista muutosta kun vaan muut ehdot täyttyvät. Ainahan voi trafin jeesuksille soittaa ja kysellä niin säästyy monelta mutkalta ja harmilta, kun nekin on kuitenkin ihan ihmisiä. Ihan normaaleilla ja järkevillä perusteilla saa tehtyä vaikka ja mitä kun kertoo mitä on tekemässä ja miksi. Esimerkiksi vähäpäästöiseen autoon voi vaihtaa ahtimen erilaiseen, jos osaa sen hyvin perustella
          Lakiinhan se kielto ei perustukaan, vaan sen samaisen Trafi-Jeesuksen antamaan ohjeistukseen. Kyllä mun mielestäni se jäykkä akseli pitäisi tapauskohtaisesti olla ihan helpostikin katsastettavissa "muutoksen kohteena olevaa autoa vastaaviin autoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutososiin", jos löytää konttorilta sellaisen inssin, johon on mahdollista saada järkevä keskusteluyhteys.

          Käytännössä helpointa lienee hommata johonkin vastaavan kokoiseen jenkkipulkkaan tarkoitettu erillisjousitettu -> jäykkä -muutoskitti, tai teettää se "alan yrityksellä", lujuuslaskelmistakin luulisi insinöörin pitävän. Tuollaiseen 70-luvun miinaan ei luulisi erinäisillä hyväksynnilläkään niin väliä olevan. "Jeemun vauhtiputka - E21 drag axle XXL (TM)" alle ja kovaa ajoa.

          Suurempi järkytys sille inssille varmaan kuitenkin on se kalkattava sepelimylly konepeiton alla..?
          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

          Comment

          • Muumi
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 1702
            • Rovaniemi

            #20
            Originally posted by Jonnyboy View Post
            Onkos tuo perän "kehto" e34:sta peräisin vai mistä?
            E34:sen kehto E30:sen poikkipalkissa.
            E24 635csi

            Comment

            • jeemu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1844
              • 67700

              #21
              Yhen katsurin kans keskustelin aiheesta eikä se tyrmänny jäykän akselin asentamista. Kuha ny samanmoisille massoille.
              B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

              Comment

              • S.Kaulaote
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1579
                • Woikkaalla

                #22
                Originally posted by jeemu View Post
                Yhen katsurin kans keskustelin aiheesta eikä se tyrmänny jäykän akselin asentamista. Kuha ny samanmoisille massoille.
                Käy sä ekana koittaas konttorilla ni mä tuun sit perässä..

                Ei tarvi niitä lupia lähtä hakemaa turhaa!
                Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                -Mitsubishi "runkkari"

                Comment

                • jeemu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1844
                  • 67700

                  #23
                  Originally posted by S.Kaulaote View Post
                  Käy sä ekana koittaas konttorilla ni mä tuun sit perässä..

                  Ei tarvi niitä lupia lähtä hakemaa turhaa!
                  No näin niii

                  Millä palikoilla toi sun 5pullti etunapa o toteutettu?
                  B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                  Comment

                  • aae30
                    BTCF Member
                    • May 2010
                    • 2728
                    • .fi

                    #24
                    Originally posted by jeemu View Post
                    No näin niii

                    Millä palikoilla toi sun 5pullti etunapa o toteutettu?

                    Eli isot tolpat ja e12 navat.
                    Sorry I'm Not Sorry
                    E34 540iA 93 sedan
                    E34 540iA 93 sedan
                    E39 530iA 00 touring

                    Comment

                    • kahvakuula
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2009
                      • 40
                      • k-suomi

                      #25
                      Käy sä ekana koittaas konttorilla ni mä tuun sit perässä..



                      Täällä kanssa samat ongelmat edessä taka-akselin kanssa :think ja auto alkaa muuten olemaan valmis säätökeikalle,ainoana vaan 168 perällä mikä räjähtää hyvin pian..

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎