Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 ohjaustehostin temppuilee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henkken
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 1241
    • Helsinki

    e30 ohjaustehostin temppuilee?

    Search ei antanut suoraan apua joten :


    Vika:
    Auto e30 316i -91, 200tkm , orkkis ohjaustehostin.
    Nesteet OK eikä vuotokohtia löydy.

    -kuukausia sitten ohjaustehostin lopetti toimiinnan vasempaan suuntaan - oikealle toimi vallan mainiosti. Pumppu ei silloin huutanut vaikka käänsi kaikki vasemmalle.

    -kaksi viikko sitten (sen jälkeen ku käänsin kaikki vasemmalle ja pidin siellä pidemmän ajan, huomasin että pumppu toimii molempiin suuntiin) alkoi tehostamaan myös vasemmalle.

    -> toimi hyvin viikon

    -Nyt toimii välillä - välillä ei (alkaa olemaan vaarallista jo) , nyt on oikealle kääntäminenkin alkanut takkuilemaan.
    -Jotta tehostin toimii molempiin suuntiin se vaatii voimakkaan nykäsyn/kääntämisen ratista jolloin kuuluu kolahdus, kolahduksen jälkeen tehostaa taas normaalisti.

    Tiivistesarja?
    Hammastanko yksinkertaisesti paskana?
    Auto on ostettu jehovilta, elää omaa sielunelämäänsä?
    Jotain muuta?


    Syyshuolto lähestyy, olisi mukava korjata samaan aikaan

    Kiitos jo etukäteen vastanneille
  • Henkken
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 1241
    • Helsinki

    #2
    Enään ei tehosta ollenkaan, hemmetin jäykkä kääntää. Anyone?

    Huomenna puran koko systeemin.

    Comment

    • Aslakki
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 359
      • Kuusamo

      #3
      Olisko antaa vinkkejä kun ohjaustehostin temppuilee autossa E30 318i vm. 1992.
      Tekee siis niin, että rattia kääntäessä tehostin tuntuu tehostavan, mutta väliin jää ns. tehostamattomia alueita. Aika ärsyttävä. Luulin, että vetää ilmaa säiliön letkuista ja vaihdoin ne, mutta ei apua. Vuotoja ei näy missään, letkut, säiliö, kaikki liitokset katsottu eikä tihku. Säiliön öljy ei vaahtoa. Yritetty ilmata eturenkaat ilmassa ja käännelty rattia ääriasennosta toiseen puoli tuntia😁.

      Pitäisikö muuten eturenkaat ILMASSA ja auton käydessä tuntua ohjaus kevyemmältä kuin jos auto ei ole käynnissä? Nyt ei mitään eroa onko käynnissä vai ei, mutta "pykältää" kummassakin tapauksessa. Onko pumppu siis entinen?
      E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

      Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

      Comment

      • pazq
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 3167
        • 47200

        #4
        tarkistele ne ohjausakselin ristikot. En usko pumpusta tuon johtuvan

        Comment

        • puliukk0
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 71
          • Helsinki

          #5
          Voisin veikata tankoa, jumittaa sisältä. Varsinkin kun toiminut toiseen suuntaan ja nykäsyllä toiseenkin.

          Yleensä jos tehostimen säiliössä on kierron merkkejä (öljy pyörii siellä) niin pumppu on ehjä.

          Comment

          • Aslakki
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 359
            • Kuusamo

            #6
            Originally posted by pazq View Post
            tarkistele ne ohjausakselin ristikot. En usko pumpusta tuon johtuvan

            Ristikot oli kunnossa ei välystä. Mutta miten tämän pitäisi toimia:

            "Pitäisikö muuten eturenkaat ILMASSA ja auton käydessä tuntua ohjaus kevyemmältä kuin jos auto ei ole käynnissä? Nyt ei mitään eroa onko käynnissä vai ei, mutta "pykältää" kummassakin tapauksessa. Onko pumppu siis entinen?"


            Siis ihan samalta tuntuu onko käynnissä vai ei:think


            Originally posted by puliukk0 View Post
            Voisin veikata tankoa, jumittaa sisältä. Varsinkin kun toiminut toiseen suuntaan ja nykäsyllä toiseenkin.

            Yleensä jos tehostimen säiliössä on kierron merkkejä (öljy pyörii siellä) niin pumppu on ehjä.

            Pitää kattoa vielä kunnolla tuo säiliön kierto.
            E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

            Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

            Comment

            • Jauhaja
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 95
              • Kotka

              #7
              Voisikohan olla hammastangossa jotain hämminkiä tai likaa päässyt jotenkin sisään?
              E30 m20b25

              Comment

              • Aslakki
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 359
                • Kuusamo

                #8
                Originally posted by Jauhaja View Post
                Voisikohan olla hammastangossa jotain hämminkiä tai likaa päässyt jotenkin sisään?

                Tuohon hammastankoon en enää usko, koska tuli öljynvaihdon jälkeen heti esiin. Nyt otin kolmannen kerran öljyt ulos ja kurkkasin vielä tuota säiliötä, paluu puolelta ei tule kuin pikku kusiliru öljyä ulos kun täytin sen ja valutin vuorotellen molemmista yhteistä öljyt ulos. Olisko tosiaan sihti tukossa säiliössä ja öljy ei pääse virtaamaan normaalisti. Laitoin säiliön tilaukseen.
                E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                Comment

                • Aslakki
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 359
                  • Kuusamo

                  #9
                  Otin tehostimen kokonaan irti. Olihan sekin aikamoinen homma kun kaikki liitokset jumissa. Kaikki letkut ja putket sitten irti ja puhaltelin ne pienetkin putket puhtaaksi.
                  Nyt hävisi ainakin toistaiseksi se "pykällys". Eli siellä oli paskaa sen verran jossain, että öljy ei päässyt liikkumaan oikein. Jossain vaiheessa uudet öljyt taas sisään ja katsotaan vieläkö sinne jäi kökköä. Jos ongelmat jatkuu niin sitten pitää purkaa koko systeemi ja vaihdella nuo tiivisteet siinä samalla. Öljyvuotoja ei tosin nyt ole ollut.
                  E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                  Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎