Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 öljynkiertoon liittyviä ongelmia ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masa320
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 84
    • oulu

    e30 öljynkiertoon liittyviä ongelmia ?

    Joooh. Eli kone on m20b25 motronicilla. Piti vaihtaa kampiakselin etupään stefa ja tietty samal piti purkaa se koko keula.
    Noh, sitten auto laitettiin kasaan ja käyntiin niin nakutti aika häijysti muttei niin kauheana kun lisäsi öljyä, bensaa tulee putkesta, tehoja hukassa, varsinkin 3000rpm kohdalla käy tuskaisesti... ...ja sitä prkleen öljyä tippasee vieläkin

    asioita mitkä ehkä meni pieleen jos niillä nyt vaikutusta on:
    -kampiakselin se tunnistinlautanen ei mennyt todennäköisesti samassa asennossa paikalleen
    -pyöritin konetta(muuten kasassa auto) ja virranjakajan kansi oli irti
    (mutta minusta tuolla ei ainakaan ole merkitystä)

    Se jakoremmi meni aika tuskaisesti paikalleen sillain että ei meinannu saada hammasta oikealle kohdalle mutta se loppujen lopuks meni.
    Voiko olla että se jotenki silti meni 1 hampaan pieleen ku oli niin tiukassa tosiaan saada siihen se?

    Kiitos vastauksista valmiiksi. Yritin searchia mutta enpä löytänyt mitään niin jos ette mainitse tästä uuden topicin tekemisestä mitään
    Last edited by masa320; 24-10-2010, 19:36. Reason: ...
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Originally posted by masa320 View Post
    Joooh. Eli kone on m20b25 motronicilla. Piti vaihtaa kampiakselin etupään stefa ja tietty samal piti purkaa se koko keula.
    Noh, sitten auto laitettiin kasaan ja käyntiin niin nakutti aika häijysti muttei niin kauheana kun lisäsi öljyä, bensaa tulee putkesta, tehoja hukassa, varsinkin 3000rpm kohdalla käy tuskaisesti... ...ja sitä prkleen öljyä tippasee vieläkin

    asioita mitkä ehkä meni pieleen jos niillä nyt vaikutusta on:
    -kampiakselin se tunnistinlautanen ei mennyt todennäköisesti samassa asennossa paikalleen
    -pyöritin konetta(muuten kasassa auto) ja virranjakajan kansi oli irti
    (mutta minusta tuolla ei ainakaan ole merkitystä)

    Se jakoremmi meni aika tuskaisesti paikalleen sillain että ei meinannu saada hammasta oikealle kohdalle mutta se loppujen lopuks meni.
    Voiko olla että se jotenki silti meni 1 hampaan pieleen ku oli niin tiukassa tosiaan saada siihen se?
    Jos kampuralta vuotaa edelleen niin stefakin on varmaan jääny vinoon.
    Kiitos vastauksista valmiiksi. Yritin searchia mutta enpä löytänyt mitään niin jos ette mainitse tästä uuden topicin tekemisestä mitään
    Jako metässä, triggeripyörä väärässä asennossa(siinä on kyllä kohdistustappi) SILLÄ ON MERKITYSTÄ, siis uudemmassa motronic koneessa jossa dampperin kehä on hammastettu. Jakohihnakin menee kyllä helposti paikalleen kun vetää kiristimen löysälle ja pultin kiinni.
    Last edited by JJT; 09-10-2010, 22:08.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • masa320
      Bimmer Rookie
      • Sep 2007
      • 84
      • oulu

      #3
      öö, siis meinaat tosiaan että kussu se kajohihnan laitto? nyt kun ei muista että kumpaan suuntaan se sit olis heittäny :think ja hihna silti merkittiin 2 paikkaa, nokkaakselilta ja siitä toisesta rullasta mikä siin sivus on niin silti outo ajatus et oli menny pieleen. kiristin oli kyllä niin löysälle laitettu kun sai mutta silti sen kans sai tapella jonku minuutin... kiitos nopeasta vastauksesta.

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Sanoisin että jako pielessä, riittää että heittää hampaankin niin mäntä ja venttiili kohtaa.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • masa320
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 84
          • oulu

          #5
          ei mikään viisain veto mut ajoin sen kotiin (1,5km) pajalta kyllä se muuten käy ihan ok mut tosiaa 3000 kohdalla vähän mietiskelee. Ja luulis et jos se menisi yhden hampaan heitolla pieleen niin se olis menny jo rikki ja tuskin kävisi ollenkaan :think

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Originally posted by masa320 View Post
            ei mikään viisain veto mut ajoin sen kotiin (1,5km) pajalta kyllä se muuten käy ihan ok mut tosiaa 3000 kohdalla vähän mietiskelee. Ja luulis et jos se menisi yhden hampaan heitolla pieleen niin se olis menny jo rikki ja tuskin kävisi ollenkaan :think
            Ei se totaali tuhoa tee..Vena kieroon jne..Kulkeehan se sen jälkeenkin, mutta vaurio kuitenkin on.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • masa320
              Bimmer Rookie
              • Sep 2007
              • 84
              • oulu

              #7
              jooh

              eli laitoin triggeripyörän oikeeseen asentoon. noh, se kävi oikeestaan juuri samanlailla ku rempan jälkee, kysymys kuuluu, kompaan suuntaan luulisitte että pitää heittää hampaan ? käy muuten melko normaalisti ut tosiaan 3000 kohdalla alkaa yskimään ja röpöttään. vai kannatteeko edes mennä laittamaan sitä enää että onko se kansiremppa tiedossa ennenku voi ajella? :S

              Vai voiko sen jotenki testata kumpaan suuntaan pitäisi laittaa?
              Last edited by masa320; 10-10-2010, 15:39. Reason: ...

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #8
                Entä jos purat vielä ja tarkistat onko ne merkit kohdallaan?

                Jos en väärin muista niin m20 kestää olla 1 hampaan jompaan kumpaan suuntaan pielessä. Riippuu tietenkin miten kantta on plaanailtu yms.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • masa320
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2007
                  • 84
                  • oulu

                  #9
                  merkit on kyllä kohdillaan, merkkasin nokkapyörästä ja siit pienestä rullasta oikealla puolen, mutta on mahd että se on siinä asennus/kiristys kohdassa voinut mennä hampaan pieleen. hihna laitettiin ensin alhaalta ja sit siitä eteenpäin ja muistan kuin se oli vaikea saada nokkapyörän merkki oikeaan kohtaan.

                  pitäisiköhän kokeilla kääntää nokkapyörää hampaan vastapäivään ku se mahtoi ehkä olla sillain että se hihna ei niinkuin ei riittänyt sinne asti kunnolla (mut vängällä sen sai sinne) vai just toiseen suuntaan.... :EE
                  Last edited by masa320; 10-10-2010, 16:42. Reason: ...

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #10
                    Ei siinä pitäis mitään ongelmia olla saada merkkejä kohdalleen paitsi jos kantta olis laskettu reilusti.
                    Niin kai katoit ajoituksen niistä alkuperäisistä merkeistä jotka löytyy nokkapyörästä ja kampiakselin hihnapyörästä?
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • masa320
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2007
                      • 84
                      • oulu

                      #11
                      Originally posted by JJT View Post
                      Ei siinä pitäis mitään ongelmia olla saada merkkejä kohdalleen paitsi jos kantta olis laskettu reilusti.
                      Niin kai katoit ajoituksen niistä alkuperäisistä merkeistä jotka löytyy nokkapyörästä ja kampiakselin hihnapyörästä?

                      öh, en kyl oo varma mist puhut, eli en ole varmaan kattonut.

                      tänään olisi tarkoitus kokeilla siirtää hampaalla, ajattelin kokeilla sillain että liikuttaa sitä autoa kampiakselin pultin päästä

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16409
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by masa320 View Post
                        öh, en kyl oo varma mist puhut, eli en ole varmaan kattonut.

                        tänään olisi tarkoitus kokeilla siirtää hampaalla, ajattelin kokeilla sillain että liikuttaa sitä autoa kampiakselin pultin päästä
                        Laitas ne alkup. merkit kohdalleen ja arvotaan sitten lisää.

                        Comment

                        • masa320
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2007
                          • 84
                          • oulu

                          #13
                          öh, anteeksi typeryyteni mut puhutko nyt jostain sellaisita merkeistä mitkä on siel jossain metallissa, vai niit minun merkkejä?

                          Comment

                          • -Jarno-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1140
                            • Salo

                            #14
                            Tossa näkyy molemmat merkit. Noi kun laitat kohilleen niin jakoa ei saa pieleen.


                            Comment

                            • masa320
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2007
                              • 84
                              • oulu

                              #15
                              TODELLA suuret kiitosket kuvista! pitääpäs mennä tässä päivällä kattomaan onko noi pielessä miten.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎