Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 öljynkiertoon liittyviä ongelmia ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masa320
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 84
    • oulu

    #16
    Joo siellä oli jaot vituillaan, ja samal hokattiin että se on nokkakaselin stefa mikä myös vuotaa...

    Kysymys kuuluu: meneekö nokkaakselin b20 stefa tuohon b25? et onko samaa kokoa.

    Comment

    • bmwe30turbo
      BTCF Member
      • May 2008
      • 203
      • espoo

      #17
      stefa

      pitäs olla sama stefa b20 ja b25 ainaki realoemin mukaan
      E39 530DA - 00
      E39 530DA-01
      E34 "520i" s38+hx60 - 91
      E34 m5 -91 projekti
      E34 m5 -88 turboprojekti
      MAN 12.224 isompi huoltoauto

      Comment

      • masa320
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 84
        • oulu

        #18
        kiitos tiedosta, tuommonen löyty hyllystä niin sama se on vaihtaa ja jos ei passaa niin huomenna törkytorille

        Comment

        • jaskap
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 524
          • Finland Rovaniemi

          #19
          Löysää jäi

          Kiristin löysälle (kiristetään keskipultilla löysimpään asentoon), hihna pujotetaan kampiakselille, sitten väliakselille- Hihna kireälle eli löysät pois. Väliakselin asennolla ei ole merkitystä.

          ->

          hihna nokka-akselille ja lopuksi kiristimen selkään.

          Hihna pitäisi mennä kyllä ihan kevyesti paikalleen, eikä voimaa tarvita.

          Jos käytitte voimaa (astaloa), kannattaa vaihtaa suosiolla koko hihna uuteen.

          Teillä jäi varmaankin löysää siihen väliakselille= ainakin yhden hampaan heitto.

          Ei muuta kun jako kohdalleen ja kovaa ajoa. Puristukset voi mitata, jos epäilee venttiilin vääntyneen.

          Siinä värinänvaimentimessa on muuten myös merkit, pitää tulle oikein paikoilleen. Tuo bensan valuminen putkessa viittaa kyllä siihen, että venttiili on väärällä hetkellä auki.

          Jossain täällä foorumilla on muuten ihan ansiokkaat ohjeet tuon koneen hihnan vaihtoon.

          EDIT:
          Ja tuollahan ne ovatkin:
          Attached Files
          Last edited by jaskap; 12-10-2010, 19:19. Reason: Linkki ja kirotusvirheet,erheet
          e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
          e32 750 iA -88 DoubleSex.
          Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

          Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
          e32 735 1/18
          e34 M5 1/18
          e24 635 Csi 1/18
          e9 3.0 CSi 1/18
          e31 850 Csi

          Comment

          • masa320
            Bimmer Rookie
            • Sep 2007
            • 84
            • oulu

            #20
            jaskap, kiitti ohjeista, mutta sain laitettua sen jo aikaisemmin.

            MUTTA, ajoin jotain 2pv ihan ok, mutta sitten koneeseen synty pieni sivuääni, ihana nakutus koneen etupäästä vuotaa öljyä vieläkin kylmänä (varmaan se kampiakselin stefa vaikka se on jo vaihdettu kertaalleen). Huomasin että kun öljykorkin otti pois niin ei vaikuttanut käyntiin juuri ollenkaan kun yleensä se pysyy juuri ja juuri käynnissä ilman korkkia. voisiko alakerrassa olla jotenkin kova paine ja ei päästä öljyjä kanteen kunnolla=tukos?

            ajattelin tuossa kun alkaa tulla valoisampaa niin mennä katseleen autoo et mitä sielt löytys, ainakin jos öljyt valuttas pois ja kattois ne huohotinletkut ainakin että olisiko tukossa.

            Onko muita ehdotuksia mitä samalla voisi tarkistaa? Siis ihan parkkipaikka fiksauksil ku paja ei nyt ole käytös

            edit: kävinpä tsiigaan mut enpä löytäny mittään letkuja(paitsi se mikä menee kannesta ilmanputsarin alkupäähä) enkä muutakaan... help?
            Last edited by masa320; 19-10-2010, 11:51. Reason: ....

            Comment

            • masa320
              Bimmer Rookie
              • Sep 2007
              • 84
              • oulu

              #21
              Joo, enpä oikein osannut tehdä mitään, yhtä letkuu käytin vain irti(se mikä lähtee venttiilikopasta) ja totesin ehjäksi ja puhtaaksi.
              Jotenkin tuntuis ku katselin venttiilikoneistoon lampun kans auton käydessä että olisi kuivempaa kun normaalisti
              Voisiko vika mahd olla venttiilikopan sisässä? jossain voiteluhommassa tai jotain.

              Kumminkin kun käden pisti sen öljyreijän päälle niin imua tuntui... mut merkillinen toi että se käy suht normaalisti kun öljykorkki on pois paikaltaan

              pitää varmaan käydä ostaan natsipulkan korjausopas ku ei ole mikään ûber mekaanikko, mut onneks täältä saa viisaita neuvoja silti

              Comment

              • masa320
                Bimmer Rookie
                • Sep 2007
                • 84
                • oulu

                #22
                sry upitus ut ei kellään olis mitään hajua mistä vikaa lähteä etsimään? Olisi vain mukava vielä ku on + kelit niin saada korjattua koska en ala kyl pakkasel enää tekeen mitään

                Comment

                • masa320
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2007
                  • 84
                  • oulu

                  #23
                  pakkaset tulloo ja kohta ei korjaus onnistu enää omin käsin.....

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #24
                    Ei siinä oikein muuta kun venttiilikoppa pois ja nokan voiteluputki putsaukseen tai mieluummin vaihtaa uuteen.
                    Osa nro.3
                    Last edited by JJT; 24-10-2010, 20:04.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • masa320
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2007
                      • 84
                      • oulu

                      #25
                      voiteluputken putsasin..... tuntu ainakin et olis ollu puhdas ku noit liuttimii siit läpi puhateli.

                      Mut kysymys kuuluu: Kuuluuko voiteluputkesta öljyn joko TIHKUA(paineella tulla) vai valua ihan hissukseen?
                      Ilman voiteluputkee käytin käynnissä varmaan sekunnin niin koko konehuonehan se oli öljyssä sen jälkee muttako laittaa putken paikalleen niin tippasee ihan pikkuisen niistä reijistä vaik ei vaikttanu yhtään tukkinaiselta...

                      Comment

                      • Zetz
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 3229
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by masa320 View Post
                        voiteluputken putsasin..... tuntu ainakin et olis ollu puhdas ku noit liuttimii siit läpi puhateli.

                        Mut kysymys kuuluu: Kuuluuko voiteluputkesta öljyn joko TIHKUA(paineella tulla) vai valua ihan hissukseen?
                        Ilman voiteluputkee käytin käynnissä varmaan sekunnin niin koko konehuonehan se oli öljyssä sen jälkee muttako laittaa putken paikalleen niin tippasee ihan pikkuisen niistä reijistä vaik ei vaikttanu yhtään tukkinaiselta...
                        oma villi veikkaus, jos ei nosta kunnolla öljyä kanteen asti. ö-pumppu menossa sököksi... oma b20 ei voidellut kantta, ja vikana oli hajonnut "korkki" keinupukissa... vuoti keinupukista suoraan öljyt paluu aukkoon

                        siinä muutama mahdollinen
                        puh/txt/whatsapp: 0452673541
                        näillä mennään talvella:
                        e39 523ia arctic silver
                        e87 116i Japanrot
                        ja näillä kesällä:
                        e30 328i *Rot m50b28

                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                        Comment

                        • masa320
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2007
                          • 84
                          • oulu

                          #27
                          Originally posted by Zetz View Post
                          oma villi veikkaus, jos ei nosta kunnolla öljyä kanteen asti. ö-pumppu menossa sököksi... oma b20 ei voidellut kantta, ja vikana oli hajonnut "korkki" keinupukissa... vuoti keinupukista suoraan öljyt paluu aukkoon

                          siinä muutama mahdollinen
                          tuossa tuntus että se kerää jotenki painetta alakertaan ku tippasee ihan kunnolla öljyä kampiakselin etupäästä, vaikka oon vaihtanu sen ja nokka-akselin tiivisteen :S yläkertaan ei oikein tahdo öljyä tulla... mutta tulee jonkiverran silti.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎