Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 mittariston liitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jvakeva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2433
    • Kouvola

    e30 mittariston liitin

    rupesin tossa äsken tutkimaan että miksi kiekka ja kulutusmittarit ei pelaa..

    ja totesin että keskimmäinen "isompi" liitin puuttuu kokonaan.

    vai kuuluisiko siinä ollakkaan mitään?

    vastauksia mielellään pikaisesti, että saan auton taas läjään,.
    B10 V8 # 108
    saab r560 8X4

    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
  • ZoMbiE
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2583
    • Lohja, Virkkala

    #2
    ei kuulu olla mitään, ainakaan mulla ei ole, ja toimii, kun akut oli tyhjät niin ei toiminu kiekka => uudet akut => toimii

    Comment

    • jvakeva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2433
      • Kouvola

      #3
      ei niitten akkujen pitäis vaikuttaa millään tavalla,, ainakin vanhassa oli akut kabut, mut muuten mittaristo pelas ihan niinkun pitikin.

      ja tossa pitäis olla akutkin kunnossa.. ainakin, mikäli huoltovaloihin on luottamista.. :?
      B10 V8 # 108
      saab r560 8X4

      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

      Comment

      • jvakeva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2433
        • Kouvola

        #4
        Originally posted by jvakeva
        ei niitten akkujen pitäis vaikuttaa millään tavalla,, ainakin vanhassa oli akut kabut, mut muuten mittaristo pelas ihan niinkun pitikin.

        ja tossa pitäis olla akutkin kunnossa.. ainakin, mikäli huoltovaloihin on luottamista.. :?
        mut no.. eiköhän se tosta.. otan sen irti ja katon liitokset läpi.. kyllä se saa luvan alkaa vörkkimään.
        B10 V8 # 108
        saab r560 8X4

        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

        Comment

        • mekstrm
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 836
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by jvakeva
          ei niitten akkujen pitäis vaikuttaa millään tavalla,, ainakin vanhassa oli akut kabut, mut muuten mittaristo pelas ihan niinkun pitikin.

          ja tossa pitäis olla akutkin kunnossa.. ainakin, mikäli huoltovaloihin on luottamista.. :?
          Kyllä tällä klubilla on kymmenittäin porukkaa jotka ovat saaneet kiekkamittarinsa toimimaan akkujen vaihdolla. Minä yksi niistä, kahdessa bimmerissä.
          Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

          Comment

          • jvakeva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2433
            • Kouvola

            #6
            Originally posted by mekstrm
            Originally posted by jvakeva
            ei niitten akkujen pitäis vaikuttaa millään tavalla,, ainakin vanhassa oli akut kabut, mut muuten mittaristo pelas ihan niinkun pitikin.

            ja tossa pitäis olla akutkin kunnossa.. ainakin, mikäli huoltovaloihin on luottamista.. :?
            Kyllä tällä klubilla on kymmenittäin porukkaa jotka ovat saaneet kiekkamittarinsa toimimaan akkujen vaihdolla. Minä yksi niistä, kahdessa bimmerissä.
            oliko kulutusmittari samaanaikaan pois pelistä`?
            en nimittäin keksinny mitään vikaa... :?
            B10 V8 # 108
            saab r560 8X4

            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

            Comment

            • mekstrm
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 836
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by jvakeva
              Originally posted by mekstrm
              Originally posted by jvakeva
              ei niitten akkujen pitäis vaikuttaa millään tavalla,, ainakin vanhassa oli akut kabut, mut muuten mittaristo pelas ihan niinkun pitikin.

              ja tossa pitäis olla akutkin kunnossa.. ainakin, mikäli huoltovaloihin on luottamista.. :?
              Kyllä tällä klubilla on kymmenittäin porukkaa jotka ovat saaneet kiekkamittarinsa toimimaan akkujen vaihdolla. Minä yksi niistä, kahdessa bimmerissä.
              oliko kulutusmittari samaanaikaan pois pelistä`?
              en nimittäin keksinny mitään vikaa... :?
              Kyllä sekin oli mykkä.
              Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

              Comment

              • jvakeva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2433
                • Kouvola

                #8
                ok, eli se pelaa näissä uudemmissa face-lift malleissa vähän eritavalla..
                mutta: missäköhän vitun välissä kerkeäis päivän autoon hakemaan uudet akut, kun puolustusvoimat työllistää niin innokkaasti.. :(

                voi kissan pippeli ja kilin vittu!
                B10 V8 # 108
                saab r560 8X4

                Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                Comment

                • bmwbmw
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1370
                  • Kainuu

                  #9
                  Kyllä muuten on vaikutusta niillä akkuilla!
                  sigpic
                  Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                  Comment

                  • jvakeva
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2433
                    • Kouvola

                    #10
                    Originally posted by bmwbmw
                    Kyllä muuten on vaikutusta niillä akkuilla!
                    ok, no sovitaan niin. mutta edellisessäni ei ainakaan ollut paskan vitun merkitystä oliko virtaa vai ei.
                    B10 V8 # 108
                    saab r560 8X4

                    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                    Comment

                    • bmwbmw
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1370
                      • Kainuu

                      #11
                      Originally posted by jvakeva
                      Originally posted by bmwbmw
                      Kyllä muuten on vaikutusta niillä akkuilla!
                      ok, no sovitaan niin. mutta edellisessäni ei ainakaan ollut paskan vitun merkitystä oliko virtaa vai ei.
                      Kyllä minun mittaristo näyttää e30 meleko paskan vitun hilijaselta!
                      sigpic
                      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                      Comment

                      • ZoMbiE
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2583
                        • Lohja, Virkkala

                        #12
                        Juu kyl ne akut vaikuttaa, mullaki oli ensi tyhjät akut ,ja kiekkamittari toimi, mut sit kun vaihdoin uudet ja niiden juotokset repes irti, ni pimahti kiekka, ja sit kun otin akut pois (siksi aikaa kunnes sain uudet, jalalliset) niiin kiekka ei toiminu, eli oli tuuria kun toimi tyhjillä akuilla.. Jos joku on niin kovis et tietää kaiken noist kulutusmittareist, ni voi tulla kunnostaa ton munki kun en saa sitä toimimaan, ku oon aika paska lukemaan noit sähkökaavioita
                        :oops:

                        Comment

                        • pönde
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2004
                          • 49

                          #13
                          Joo siis akut TODELLA vaikuttavat mittariston toimintaan. Itellä ne oli niin jumissa että läpi ei menny virtaa ollenkaan. Kannattaa siis tsekata yleismittarilla. Rupes mittarit pelittää ku laitto uudet akut.

                          Comment

                          • mika68
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2004
                            • 1966
                            • ......

                            #14
                            Eiköhän kannattaisi tutkia sulakkeet ensin!
                            Helpoin keino aloittaa vian paikannus!

                            Comment

                            • tihuovin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1422
                              • Oulu

                              #15
                              Yleensä, jos mittariston sulake on kaputt, ei pelaa ensimmäinenkään mittari. Toki sulakkeet on ja pitää olla ensimmäinen tarkistuskohde, kun auton sähkövikaa alkaa tutkimaan.

                              Sököillä akuilla vain tahtoo olla se paha tapa että se tuhoaa pikkuhiljaa myös piirilevyn. Piirilevyjen kuparijohtimet ("vedot") on kovin ohkaisia, vain muutamia kymmeniä mikrometrejä (eli nii maar perusteellisen ohkasia), että ne lähtee siitä atomi atomilta kävelemään. Liekö sama efekti kuin rautapaattien pronssipotkureissa.... .

                              Jos ja kun haluaa säilyttää mittariston toimintakunnon (myös service/inspection ilmaisin), kannattaa toimimattomat akut vaihtaa heti eikä viidestoista päivä. Liian usein olen joutunut tuusaamaan niitä kuntoon.

                              Piirikaavioita/scemoja siinä ei tarvitse osata lukea vähääkään. Jos kolvata osaa (pitää olla säädettävä juotoskolvi, liian kuuma kolvi, liian "julmalla" nokalla tuhoaa piirilevyn varmasti) ja yleismittaria käyttää, niin temppu onnistuu keneltä tahansa. Mutta yleensä jos ei osaa lukea piirikaavioita, ei kolvailujakaan ole harrastettu, ainakaan sellaista "tarkempaa".

                              t: Timo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎