Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 318is kytkin ongelmaan apuja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kapanos
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1394
    • Kirkkonummen Westend

    E30 318is kytkin ongelmaan apuja?

    Elikkä auto on foorumilaisillakin ollut 318is -90
    Kone luultavasti vaihdettu -94 e36 mallista mukana tulleen korjaamon lapun mukaan, kone silti sama kuin alkuperäinen

    Alkoi painelaakeri sen verran pahasti ääntämään, että päätin laittaa koko kytkin setin vaihtoon..

    Nyt varmaan 20 kertaa laatikko otettu pois kun ei toimi.

    Asennettu siis Sachsin kytkin asetelma,levy ja painelaakeri. Samankaltaisia kuin vakiot jotka siellä oli eli LUK;in tekeleet.

    Nyt ongelmana se, että kun painan kytkintä niin poljin painuu hieman, kuuluu kolahdus ja poljin menee todella jäykäksi ja ei painu enää yhtään..

    Painelaakeri hyppää ilmeisesti pois paikaltaan ja kolahdus kuuluu "haarukasta" joka tippuu pois paikaltaan..

    Tähän ongelmaan tarvitsisin apuja, todella outo vika ja ei ole kyllä itsellä tullut tälläistä ongelmaa vastaan missään autossa...

    ja kyllä kytkinlevy on oikein päin ja kasattukkin oikein koko paketti..

    Apuja?

    Auttajalle kyllä rahallinen korvaus, sen verran kiire saada auto kuntoon ja takaisin ajoon eikä kiinnosta enää kauheasti laatikkoa irroitella kun se on nyt tehty noin 20 kertaa....

    Auto Kirkkonummella ja nosturilla , paikan päälle saa tulla ihmettelemään ja antamaan neuvoja, kahvit tai kaljat kyllä löytyy varmasti jos apuja on


    Karri
    E30 M50tic -90
    E34 M5 -90
    E91 325d M-sport -07
    Ford F100 -53 LS edition
  • illu^^
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1703
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by Kapanos View Post
    Elikkä auto on foorumilaisillakin ollut 318is -90
    Kone luultavasti vaihdettu -94 e36 mallista mukana tulleen korjaamon lapun mukaan, kone silti sama kuin alkuperäinen

    Alkoi painelaakeri sen verran pahasti ääntämään, että päätin laittaa koko kytkin setin vaihtoon..

    Nyt varmaan 20 kertaa laatikko otettu pois kun ei toimi.

    Asennettu siis Sachsin kytkin asetelma,levy ja painelaakeri. Samankaltaisia kuin vakiot jotka siellä oli eli LUK;in tekeleet.

    Nyt ongelmana se, että kun painan kytkintä niin poljin painuu hieman, kuuluu kolahdus ja poljin menee todella jäykäksi ja ei painu enää yhtään..

    Painelaakeri hyppää ilmeisesti pois paikaltaan ja kolahdus kuuluu "haarukasta" joka tippuu pois paikaltaan..

    Tähän ongelmaan tarvitsisin apuja, todella outo vika ja ei ole kyllä itsellä tullut tälläistä ongelmaa vastaan missään autossa...

    ja kyllä kytkinlevy on oikein päin ja kasattukkin oikein koko paketti..

    Apuja?

    Auttajalle kyllä rahallinen korvaus, sen verran kiire saada auto kuntoon ja takaisin ajoon eikä kiinnosta enää kauheasti laatikkoa irroitella kun se on nyt tehty noin 20 kertaa....

    Auto Kirkkonummella ja nosturilla , paikan päälle saa tulla ihmettelemään ja antamaan neuvoja, kahvit tai kaljat kyllä löytyy varmasti jos apuja on


    Karri
    Ekat e36 is:t oli sillä vanhemmalla koneella..

    Voisiko tuota vikaa lähteä katsomaan työsylinterin suunnalta?:think Ihan vaan näin väsynyttä pohdintaa tähän aikaan yöstä..

    Comment

    • beemers
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 5136
      • Oulunsalo/Oulu

      #3
      taitaa olla turha mut liikkuuhan kytkin levy 100% sujuvasti kytkin akselilla??

      E36Ticompact -95 HELLROT
      -: orava : connection-

      EX:E30///M3 replica Tic
      EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

      Comment

      • Kapanos
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1394
        • Kirkkonummen Westend

        #4
        Työsylintereitä on varmaan 5 uutta kokeiltu ja ei auta asiaan..

        Kytkinlevy on keskitetty ja asetelma myös :think
        E30 M50tic -90
        E34 M5 -90
        E91 325d M-sport -07
        Ford F100 -53 LS edition

        Comment

        • Jampsu87
          BTCF Member
          • Oct 2007
          • 1335
          • Rovaniemi

          #5
          Originally posted by illu^^ View Post
          Ekat e36 is:t oli sillä vanhemmalla koneella..
          Ei e30 is ja e36 is ole ikinä ollut samanlaisella koneella. Is:sän koneestahan on kolme versiota: e30 m42, e36 m42 ja e36 m44.
          E91 lci 330xd.

          Comment

          • Kapanos
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1394
            • Kirkkonummen Westend

            #6
            Originally posted by Jampsu87 View Post
            Ei e30 is ja e36 is ole ikinä ollut samanlaisella koneella. Is:sän koneestahan on kolme versiota: e30 m42, e36 m42 ja e36 m44.
            Mitkä erot m42 koneissa?
            E30 M50tic -90
            E34 M5 -90
            E91 325d M-sport -07
            Ford F100 -53 LS edition

            Comment

            • Jampsu87
              BTCF Member
              • Oct 2007
              • 1335
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by Kapanos View Post
              Mitkä erot m42 koneissa?
              Päälleppäin koko imusarja on heti näkyvin ero ja koneen sisällähän on tehty teknisiä parannuksia. Jos en ihan väärin muista niin edes e30 m42 öljypohja ei käy e36 m42:seen.
              E91 lci 330xd.

              Comment

              • basso72
                BTCF Member
                • Dec 2004
                • 1837
                • Ylä-Pinsiö

                #8
                Originally posted by Kapanos View Post
                Elikkä auto on foorumilaisillakin ollut 318is -90
                Kone luultavasti vaihdettu -94 e36 mallista mukana tulleen korjaamon lapun mukaan, kone silti sama kuin alkuperäinen

                Alkoi painelaakeri sen verran pahasti ääntämään, että päätin laittaa koko kytkin setin vaihtoon..

                Nyt varmaan 20 kertaa laatikko otettu pois kun ei toimi.

                Asennettu siis Sachsin kytkin asetelma,levy ja painelaakeri. Samankaltaisia kuin vakiot jotka siellä oli eli LUK;in tekeleet.

                Nyt ongelmana se, että kun painan kytkintä niin poljin painuu hieman, kuuluu kolahdus ja poljin menee todella jäykäksi ja ei painu enää yhtään..

                Painelaakeri hyppää ilmeisesti pois paikaltaan ja kolahdus kuuluu "haarukasta" joka tippuu pois paikaltaan..

                Tähän ongelmaan tarvitsisin apuja, todella outo vika ja ei ole kyllä itsellä tullut tälläistä ongelmaa vastaan missään autossa...

                ja kyllä kytkinlevy on oikein päin ja kasattukkin oikein koko paketti..

                Apuja?

                Auttajalle kyllä rahallinen korvaus, sen verran kiire saada auto kuntoon ja takaisin ajoon eikä kiinnosta enää kauheasti laatikkoa irroitella kun se on nyt tehty noin 20 kertaa....

                Auto Kirkkonummella ja nosturilla , paikan päälle saa tulla ihmettelemään ja antamaan neuvoja, kahvit tai kaljat kyllä löytyy varmasti jos apuja on


                Karri
                Samankaltaisia osia? Onko osien sopivuus tarkistettu numeroista? Mihin se painelaakeri hyppää? Ei ainakaan kovin kauas.. Haarukka putoaa paikaltaan? Jousihan pitää sitä paikallaan,eikä sekään noin vaan mihinkään putoa,jos oikein kasattu. Laita kuvia ja osien numeroita.
                sigpic
                Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                320i -77

                Comment

                • Kapanos
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1394
                  • Kirkkonummen Westend

                  #9
                  Originally posted by basso72 View Post
                  Samankaltaisia osia? Onko osien sopivuus tarkistettu numeroista? Mihin se painelaakeri hyppää? Ei ainakaan kovin kauas.. Haarukka putoaa paikaltaan? Jousihan pitää sitä paikallaan,eikä sekään noin vaan mihinkään putoa,jos oikein kasattu. Laita kuvia ja osien numeroita.
                  Samankaltaisia osia kyllä, painelaakerissa pieniä näköis eroja, mutta kaikki mitat ym täysin samoja kaikissa osissa. Painelaakeri siis ilmeisesti putoaa haarukasta, eli painelaakeri ja haarukka eivät ole enää "sisäkkäin"
                  Eipä sitä jousta voi hirveän väärinkään kasata.. tai sitä haarukkaakaan, symmetriseltä se näyttää ja tuntuu kyllä.
                  E30 M50tic -90
                  E34 M5 -90
                  E91 325d M-sport -07
                  Ford F100 -53 LS edition

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5857
                    • Joccis City

                    #10
                    Originally posted by Kapanos View Post
                    Samankaltaisia osia kyllä, painelaakerissa pieniä näköis eroja, mutta kaikki mitat ym täysin samoja kaikissa osissa. Painelaakeri siis ilmeisesti putoaa haarukasta, eli painelaakeri ja haarukka eivät ole enää "sisäkkäin"
                    Eipä sitä jousta voi hirveän väärinkään kasata.. tai sitä haarukkaakaan, symmetriseltä se näyttää ja tuntuu kyllä.
                    No, oletkos nyt sitten kokeillut sillä vanhalla ja "saman näköisellä" painelaakerilla. Mitä ratkoittaa ilmeisesti putoaa ? Onko näin kun laatikko otetaan irti, vai ovatko osat mystisesti laatikon irroituksessa taas oikein paikoilaan?
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • basso72
                      BTCF Member
                      • Dec 2004
                      • 1837
                      • Ylä-Pinsiö

                      #11
                      Tuossa vielä kuva haarukka/laakeripaketista. En kyllä ymmärrä mihin se laakeri tai haarukka mahtuu "putoamaan",jos oikein kasattu.

                      sigpic
                      Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                      320i -77

                      Comment

                      • KuuKi
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 1055
                        • Lahti

                        #12
                        Tulipa tässä mieleen...

                        Kun tuossa on kone kuulemma e36:sta, mut veikkaisin et silti e30 318iS:n imusarjalla.. se e36:n kone mahdollisesti ollut ilmastoitu versio, missä on ollut siis kaksoismassa vauhtipyörä. Tällä hetkellä siinä on ns.kova pyörä, joten se kytkin on myös sen mukainen.

                        Onko se mahdollista, että tolla kovalla pyörällä kytkin jää kytkinkotelossa sisempään, ts. eri kohdassa suhteessa painelaakerin + haarukan paikkaan kaksoismassa vauhtipyörän kera.

                        Ihan ihmettelen vaan tässä ajatuksiani ääneen. voi olla, et oon tosi pahasti metsässä...
                        KuukiFix palvelee...
                        sigpic
                        NYT: A1 8X, T3, 190e
                        EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                        Comment

                        • Kapanos
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1394
                          • Kirkkonummen Westend

                          #13
                          Toimii!

                          Jostain kumman syystä asetelma jäi liian sisälle ja "hampaat" menivät myös liian sisälle. NYt prikat asetelman ja vauhtipyörän välissä niin rokkaa ja hyvin rokkaakin
                          E30 M50tic -90
                          E34 M5 -90
                          E91 325d M-sport -07
                          Ford F100 -53 LS edition

                          Comment

                          • KuuKi
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 1055
                            • Lahti

                            #14
                            Originally posted by Kapanos View Post
                            Toimii!

                            Jostain kumman syystä asetelma jäi liian sisälle ja "hampaat" menivät myös liian sisälle. NYt prikat asetelman ja vauhtipyörän välissä niin rokkaa ja hyvin rokkaakin
                            Rokkaako ässä-peräkin?
                            KuukiFix palvelee...
                            sigpic
                            NYT: A1 8X, T3, 190e
                            EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #15
                              Originally posted by Kapanos View Post
                              Toimii!

                              Jostain kumman syystä asetelma jäi liian sisälle ja "hampaat" menivät myös liian sisälle. NYt prikat asetelman ja vauhtipyörän välissä niin rokkaa ja hyvin rokkaakin
                              Kuhan ei luistelemaan rupeaisi, ei tule jousipainetta tarkoitettua määrää, jos siirtää asetelmaa kauemmas vauhtiksesta.
                              Olli.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎