Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mistä löytyy E30 runkonumero (muualta kuin tulipellistä?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4645
    • Tuusula

    Mistä löytyy E30 runkonumero (muualta kuin tulipellistä?)

    Tokihan se runkonumero löytyy tulipellin yläreunasta mutta nyt on kyseessä kv/tv - pommi jossa on näemmä runkonumeronkin kanssa pelailtu ja olisi varsin mukava tietää mikä tuo on alunperin ollut? Cabrioissa on muistaakseni hanskalokeron kieppeillä rungossa runkonumerolaatta mutta mites näissä kovakattoisissa? Pre-facelift 2d vuodelta xx on siis kyseessä.


    Kilvissä tuo ei ole ollut pitkään aikaan ja nytkin korista tulee lähinnä varaosia joten sikäli tässä ei nyt yritetä mitään veronkiertoa tai muita hämärähommia harrastaa. Lähinnä kiinnostaisi tietää tuon oikea alkuperä ja vuosimalli.
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Originally posted by Jonsku View Post
    Tokihan se runkonumero löytyy tulipellin yläreunasta mutta nyt on kyseessä kv/tv - pommi jossa on näemmä runkonumeronkin kanssa pelailtu ja olisi varsin mukava tietää mikä tuo on alunperin ollut? Cabrioissa on muistaakseni hanskalokeron kieppeillä rungossa runkonumerolaatta mutta mites näissä kovakattoisissa? Pre-facelift 2d vuodelta xx on siis kyseessä.


    Kilvissä tuo ei ole ollut pitkään aikaan ja nytkin korista tulee lähinnä varaosia joten sikäli tässä ei nyt yritetä mitään veronkiertoa tai muita hämärähommia harrastaa. Lähinnä kiinnostaisi tietää tuon oikea alkuperä ja vuosimalli.
    No konehuoneeseen etuoikealle on niitattu ainakin joku tyyppikilven tapainen , muuta ei tule mieleen.

    Last edited by petrolhead; 27-10-2010, 12:12.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16400
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by petrolhead View Post
      No konehuoneeseen etuoikealle on niitattu ainakin joku tyyppikilven tapainen , muuta ei tule mieleen.
      Juu, ei ole noita purkaessa/pilkkoessa osunut silmään muualla.

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Takakontista löytyy mm. ainakin yksi.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • -Jarno-
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1140
          • Salo

          #5
          Originally posted by Janzki View Post
          Takakontista löytyy mm. ainakin yksi.
          Löytyykö pre-faceliftistä? Ei ole koskaan tullu bongattua kuin noista facelift malleista sitä lätkää kontissa?

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by Janzki View Post
            Takakontista löytyy mm. ainakin yksi.
            Missäpäin? Ei ole '84/'85 vuotisissa minullakaan sattunut silmään vaikka on tullut aikaa melkosesti vietettyä kontissa .

            Ja tosiaan tuosta 1984 vehkeestä ei ole muualta sattunut silmään vaikka on koppa paljaana&palasina.

            Jos vuosimallin tietäminen riittää Jonskulle niin sitä vois yrittää tunnistaa , eroina ainakin kontin oik syvennys , hattuhylly ja etuiskarikoteloiden vahvikeraudat (eri ikäisten prefaceliftien välillä.)
            Last edited by petrolhead; 27-10-2010, 16:38.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #7
              Originally posted by Janzki View Post
              Takakontista löytyy mm. ainakin yksi.
              Silloin, jos auto on tullut Ruåtsista esim. muuttoautona.
              Länsinaapurissa oli ennenvanhaan tapana lätkäistä pieni alumiininen pellinpala popniiteillä johonkinpäin tavaratilaa. Tässä "pellinpalassa" oli sitten tuo alustanumero meistettynä.
              On myös olemassa useita autoja, jotka ovat uutena menneet Ruåtsiin ja lojuneet myymättömänä maahantuojan/piirimyyjän varastoissa. Kun sitten Suomessa on tällaiselle autolle tullut tarvetta, on se työnnetty laivaan ja rahdattu Suomeen, jossa luovutettu ostajalle. Yksinkertainen ja toimiva keino silloin, kun malli ja varusteet natsaavat kohdalleen.
              Esim. useampi E30 318iS on päätynyt tällätavoin Suomeen. Useita muitakin malleja on kokenut saman "kohtalon".

              Nimim. Kaikkien 1962-199? maahantuojan kautta tuotujen BMW autojen tiedot tallessa
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                #8
                Originally posted by T3 View Post
                Silloin, jos auto on tullut Ruåtsista esim. muuttoautona.
                Länsinaapurissa oli ennenvanhaan tapana lätkäistä pieni alumiininen pellinpala popniiteillä johonkinpäin tavaratilaa. Tässä "pellinpalassa" oli sitten tuo alustanumero meistettynä.
                On myös olemassa useita autoja, jotka ovat uutena menneet Ruåtsiin ja lojuneet myymättömänä maahantuojan/piirimyyjän varastoissa. Kun sitten Suomessa on tällaiselle autolle tullut tarvetta, on se työnnetty laivaan ja rahdattu Suomeen, jossa luovutettu ostajalle. Yksinkertainen ja toimiva keino silloin, kun malli ja varusteet natsaavat kohdalleen.
                Esim. useampi E30 318iS on päätynyt tällätavoin Suomeen. Useita muitakin malleja on kokenut saman "kohtalon".

                Nimim. Kaikkien 1962-199? maahantuojan kautta tuotujen BMW autojen tiedot tallessa
                Jees, tämän takia siis omastani tuo löytyy. Ruottistahan se on lähtösin.
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • JD
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1195
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by T3 View Post
                  Silloin, jos auto on tullut Ruåtsista esim. muuttoautona.
                  Länsinaapurissa oli ennenvanhaan tapana lätkäistä pieni alumiininen pellinpala popniiteillä johonkinpäin tavaratilaa. Tässä "pellinpalassa" oli sitten tuo alustanumero meistettynä.
                  ...ja USA versiot on ihan täynnä tarroja joissa runkonumero, varmaan "kymmenkunta" tarraa siellä täällä eri osiin liimattuna. Jopa puskereiden taustalla oli varmaankin sitä varten ettei kukaan varastaisi kaunista Amerikkapuskuria :-)
                  Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                  https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4645
                    • Tuusula

                    #10
                    No saakeli, taitaa jäädä alkuperäinen malli sitten selvittämättä.


                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Jos vuosimallin tietäminen riittää Jonskulle niin sitä vois yrittää tunnistaa , eroina ainakin kontin oik syvennys , hattuhylly ja etuiskarikoteloiden vahvikeraudat (eri ikäisten prefaceliftien välillä.)
                    Ei sulla sattuis olemaan esimerkkikuvia? Vahva epäilys on että tuo kori on alunperin 323i..
                    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Originally posted by Jonsku View Post
                      No saakeli, taitaa jäädä alkuperäinen malli sitten selvittämättä.




                      Ei sulla sattuis olemaan esimerkkikuvia? Vahva epäilys on että tuo kori on alunperin 323i..
                      No..
                      Kaasutinmalleissa ei ole ilmanputsarikotelon korvakkoa/rautaa vasemmalla.
                      1985 eteenpäin olevissa jää pois etuiskarikotelon vahvikeraudan alin reikä pois.
                      1984 jälkeen tulleissa on oik kontin syvennys leveämpi kuin vasen.
                      hattuhylly.. en tiedä/muista missä kohtaa sinne tulee pitkittäiset koteloinnit.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Jonsku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 4645
                        • Tuusula

                        #12
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Kaasutinmalleissa ei ole ilmanputsarikotelon korvakkoa/rautaa vasemmalla.
                        1985 eteenpäin olevissa jää pois etuiskarikotelon vahvikeraudan alin reikä pois.
                        1984 jälkeen tulleissa on oik kontin syvennys leveämpi kuin vasen.
                        hattuhylly.. en tiedä/muista missä kohtaa sinne tulee pitkittäiset koteloinnit.
                        Mjooh, no ruiskumalli tuo ainakin on kun on ilmamäärämittarin rauta vasemmalla puolella. Myöskin "kaikki reiät" löytyvät vahvikkeista joten ei se ihan ensimmäisiäkään siis liene.. oletetaan siis olevan 323i vuosilta '85 - '86 kun ns. "alkuperäisessä kunnossa" oleva alustakin tuosta löytyy isoine jarruineen yms hiluineen.
                        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                        ex. Alpina D10 Touring #33/94
                        ... and many more

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #13
                          Originally posted by Jonsku View Post
                          Mjooh, no ruiskumalli tuo ainakin on kun on ilmamäärämittarin rauta vasemmalla puolella. Myöskin "kaikki reiät" löytyvät vahvikkeista joten ei se ihan ensimmäisiäkään siis liene.. oletetaan siis olevan 323i vuosilta '85 - '86 kun ns. "alkuperäisessä kunnossa" oleva alustakin tuosta löytyy isoine jarruineen yms hiluineen.
                          Eikun vanhemmissa nimenomaan on niitä isoja reikiä. BTW Onko siinä reiät kylkivilkun johdoille?
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • zJark
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 740
                            • Ylöjärvi

                            #14
                            Eikös kojetaulun alla yhdessä kiinnike raudassa ole myös numerot?
                            Jäi sellanen mielikuva kun fraatille touringiin vaihdetti kojelauta. Saatan kyllä muistaa omiani.
                            Last edited by zJark; 28-10-2010, 18:21.
                            MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                            +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #15
                              Originally posted by zJark View Post
                              Eikös kojetaulun alla yhdessä kiinnike raudassa ole myös numerot?
                              Jäi sellanen mielikuva kun fraatille touringiin vaihdetti kojelauta. Saatan kyllä muistaa omiani.
                              Muistatko missäkohtaa suurinpiirtein ja onko se numero meistetty suoraan tuohon rautaan, vai onko siinä raudassa joku lätkä kiinni popniiteillä?
                              Olis vaan yksi E30 tuolla tallissa "siinä tilassa", että tarkistaminen olis aika helppoa, kun tietäis mistäkohtaa osais etsiä.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎