Niin se mikä menee miinusnavalta siihen etutolpan päähän? Täytyy tuo tarkastaa mutta epäilen koska jossain vaihees koitin ylimääräisella maakaapelillakin, ei vaikutusta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325i m20b25 vm.-86 ei lähde käyntiin!!
Collapse
X
-
Originally posted by -Markus- View PostNo tavallaan ehkä "ongelma" on tuo että ei tarpeeks räväkästi pyöritä. Mutta luulen, että se on enemmän juurikin niin että jännite tippuu liian alas - > ei tule kipinää -> ei käynnisty.
Siis varmasti tolla "starttausnopeudella" pitäs auton kun auton käynnistyä. Mut jos ei varsinaista vikaa tosta löydy niin täytyy varmaan vaan hakee uusi iso akku. Tai luulenpa, että tollakin akulla kesäaikaa auton ollessa aktiivikäytössä pärjäilee jos ei autoa paria vrk pitempään seisota kerralla.
E: Niin eli puola osaa tehdä tollasta, että välillä toimii, välillä ei? Melkeen vois sit ehkä uuden puolan panostaa....
Comment
-
-
Originally posted by -Markus- View PostOnko ideoita kun oma 325i cabriolet -87 ei lähde käyntiin ilman apuvirtaa? Eli omalla akulla pyörittää kohtuullisesti mutta ei lupaakaan. Ja kun antaa toisella autolla virtaa lisää, tärähtää käyntiin samantien. Ja tällöin luonnollisesti starttikin pyörittää rajummin.
Kipinä ainakin puuttuu kun omalla virralla yrittää käyntiin. Bensantuloa en ole vielä varmistanut.
Pari vuotta sitten oli samat oireet ja tuntui että puolan johdon vaihdolla olisi korjaantunut. Mutta ilmeisesti varsinainen vika ei nyt siinä sitten ollutkaan.Originally posted by -Markus- View PostKipinä sieltä tuntuu olevan hukassa. Bensaa tulee ainakin bensapaineensäätäjälle asti. Nyt ei lähteny enää viikon pakkasessa seisomisen jälkeen edes lisävirrallakaan käyntiin eikä tosiaan sitä kipinää anna.
Auto meni talvisäilöön seisomaan. Voi olla että vasta keväällä/kesällä jaksaa paneutuu tuohonOriginally posted by -Markus- View PostTulipa tätäkin koitettua käyntiin kun kelit meni plussan puolelle. Hyvällä isolla akulla ja järeillä käynnistyskaapeilla lähti käymään samantien. Auton oma akku siis paikallaan. Jälkeen päin vaan mietin, että olis pitäny eka koittaa pelkästään sillä omalla ladatulla akulla.
Hetken aikaa annoin käydä. Sammutin auton ja apuvirta irti ja starttaamaan niin auto lähti omalla akulla nyt käyntiin.
Täytyy pari vrk antaa seisoo ja koittaa omalla akulla. Kyllähän se tosta virran määrästä tuntuu olevan kiinni, mutta jotenkin tuntuu että auto vaatii suhtettoman hyvän/ison/tehokkaan akun jotta lähtee käyntiin. Tätyy vielä tuo lataustaso mitata että varmasti lataa riittävästi.
Voiko puola olla jotenkin niin "rajoilla" että tekee tuollaista?
Muutamia huomioita joita tuli tehtyä vian selvittelyssä: Kampiakselinasentotunnistin on siellä laatikon vasemmalla kyljellä. Lukee vauhtipyörältä. Siellä on kaksi samanlaista anturia, toinen vissiin kierrolukumittarille ja toinen tuo kampuran tunnistin. Tais olla taaemmin/alempi tuo kampuran tunnistin.
Auto vaatii käynnistyäkseen molemmat anturit kytkettynä.
Puolalle tulee virta vasta kun starttaa.
Ja taitaa näissä bensaa tulla vaikka kampuran tunnistin rikki, kipinää ei tule.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by -Markus- View PostNo niin, palataanhan astialle taas....Nyt aika vahvasti näyttää siltä että ongelmana ollut tuossa mun autossa temppuileva kampiakselinasentotunnistin. Mutta palaan asiaan vielä kunhan saa kilometrejä/starttauksia tuolle kertymään.
Muutamia huomioita joita tuli tehtyä vian selvittelyssä: Kampiakselinasentotunnistin on siellä laatikon vasemmalla kyljellä. Lukee vauhtipyörältä. Siellä on kaksi samanlaista anturia, toinen vissiin kierrolukumittarille ja toinen tuo kampuran tunnistin. Tais olla taaemmin/alempi tuo kampuran tunnistin.
Auto vaatii käynnistyäkseen molemmat anturit kytkettynä.
Puolalle tulee virta vasta kun starttaa.
Ja taitaa näissä bensaa tulla vaikka kampuran tunnistin rikki, kipinää ei tule.
Milläs koneella tää sun vehkees on? En meinaa ainakaan yhdessäkään m20 ole vauhtiksella tuota anturaa nähny...
Vaan päinvastoin antura on aina löytyny koneen etuosasta triggeriä lukemasta... On yhdellä pultilla kiinni pidikkessään(olikohan viel kuusiokolo alkuperäisenä)
Comment
-
-
Originally posted by pamppu16 View PostMilläs koneella tää sun vehkees on? En meinaa ainakaan yhdessäkään m20 ole vauhtiksella tuota anturaa nähny...
Vaan päinvastoin antura on aina löytyny koneen etuosasta triggeriä lukemasta... On yhdellä pultilla kiinni pidikkessään(olikohan viel kuusiokolo alkuperäisenä).
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Comment