Announcement

Collapse
No announcement yet.

316i -89 m40 ei kierrä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nipafox
    Newbiemmer
    • Dec 2010
    • 25
    • Parikkala

    316i -89 m40 ei kierrä.

    Joo eli otsikosta selviää suunnilleen kaikki. ongelma on siis se että välillä auto saattaa kiertää jopa 6000rpm ja sitten välillä kiertäminen jää siihen 4000rpm tietämille, yleensä kiertää maksimissaan 5000? olen lueskellut että nokka ois loppu mutta kun auto toimii muuten hyvin ja tyhjäkäyntikin on tasainen niin voiko olla näin?? ja nakutus ei ole mikään kovin kamala? osaa on uusittu virran jakajan kansi, pyörijä,puola, pa-suodatin, ilmansuodatin, imm, tulpat, tulpan johdot, mo- boksi. ja suuttimet on putsattu. bensan paineista en tiedä kun ei satu mittaria olemaan mutta bensapumppu ainakin hörsköttää tasaiseen tahtiin koko ajan. imusarjan alta vaihdettu haperot letkut uusiin ja niiden ei pitäis vuotaa. haitari putki on paikattu teipillä ja sen vuodoista en ole varma,
    ei kyllä silmä määräisesti reikiä näkynyt.
    myös tämä induktio johto systeemi vai mikä nyt lieneekään on tulpan johdolta poikki joten otin sen irti sieltä toisesta päästä kokonaan-
    alkaa olla ideat vähissä että mikä autoa vaivaa joten jos jollain on noita ideoita niin otan kyllä mielelläni neuvoja vastaan.
    kiitos jos joku edes jaksoi lukea koko tekstin.
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16362
    • Leppävirta

    #2
    Oletko siis tarkastanut sen nokan kunnon?
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Nipafox
      Newbiemmer
      • Dec 2010
      • 25
      • Parikkala

      #3
      venttiili kopan käytin auki ja ei nokassa naarmuja ainakaan ollu ja ei mitenkään kärsineeltä näyttänyt mut mites sen kunnon sit voi selvittää varmasti. onko siihen jotain ihan omia lukuja jolla voi mitata esim nokan kulman korkeuden/pituuden/mikä nyt onkaan.

      Comment

      • Bemon82
        Bimmer Rookie
        • Feb 2009
        • 98
        • keski-suomi

        #4
        mulla ainakin johtui nokka-akselin kuluneisuudesta ettei 1.6 m40 kiertänyt kuin n.4000rpm... joskus vuosia sitten oli 1.8 m40 sellanen vika että hakkas "rajottimelle" 3500-4000rpm kohdalla ja silloin vika oli imm:ssa!

        Comment

        • Pretoriaani
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 3842
          • Hyvinkää, Finland

          #5
          Nokka-akseli tuli täälläkin ensimmäisenä mieleen.
          I don't lose sleep over the opinion of sheep.

          Comment

          • Nipafox
            Newbiemmer
            • Dec 2010
            • 25
            • Parikkala

            #6
            mutta kun sit taas välillä kiertää jopa 6000. ja vapaalla jos kierrättää niin kiertää 5000-6000 ja heijaa sillä välillä tai sit pysyy tasasesti jossain kohtaa. alkaa vain röpöttää tai pätkiä tai jotain. en nyt tiedä miten asian tekstillä selittäis.ja kertaakaan en ole autosta naputtavaa rajotinta löytänyt että kuuluisko sellainen olla.?

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              Kyllä sanoisin että yläkerta siellä lopun enteitä antaa. Muutenkin tuon koneen huudattaminen paikallaan 6000rpm on kyllä typerää, enemmän sellaisen rauhallisen ajon kone, kuin lintassa joka mutkassa.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8092
                • Willähde

                #8
                Originally posted by Janzki View Post
                Kyllä sanoisin että yläkerta siellä lopun enteitä antaa. Muutenkin tuon koneen huudattaminen paikallaan 6000rpm on kyllä typerää, enemmän sellaisen rauhallisen ajon kone, kuin lintassa joka mutkassa.
                Ai?
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                • ruupanen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 5159
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Janzki View Post
                  Kyllä sanoisin että yläkerta siellä lopun enteitä antaa. Muutenkin tuon koneen huudattaminen paikallaan 6000rpm on kyllä typerää, enemmän sellaisen rauhallisen ajon kone, kuin lintassa joka mutkassa.
                  Originally posted by peltone View Post
                  Ai?
                  Höhöö, M40 on kyllä just semmonen kone, joka on kuin luotu rääkkiin. Esim penkkojen levitykseen just sopiva.

                  Nokkaa veikkailen minäkin viaksi topikin autoon.
                  E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                  Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                  Comment

                  • kaksvitska
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 44
                    • Virrat

                    #10
                    Originally posted by Nipafox View Post
                    mutta kun sit taas välillä kiertää jopa 6000. ja vapaalla jos kierrättää niin kiertää 5000-6000 ja heijaa sillä välillä tai sit pysyy tasasesti jossain kohtaa. alkaa vain röpöttää tai pätkiä tai jotain. en nyt tiedä miten asian tekstillä selittäis.ja kertaakaan en ole autosta naputtavaa rajotinta löytänyt että kuuluisko sellainen olla.?
                    mun ex m40 pommi kiersi välillä normaalisti rajottajalle ja välillä se alko sprötään jo 4000 kierroksilla. nokka oli kulunu ja lisäks nostajat jumitti välillä oikein kunnolla.

                    Comment

                    • Jabo1234
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 54
                      • -

                      #11
                      99% varmuudella nokka kulunut
                      Kokeile pikkuhiljaa nostaa kierroksia ja sitten vertaa kun annat nopeammin tallaa.
                      Hiljaa kun nostaa jenkoja nokka pysyy vielä mukana. Hieman kovemmin kaasuttaa niin heti prötää

                      Comment

                      • zeneg
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 1238
                        • Oulu

                        #12
                        Täältä kanssa nokalle ääni. Tuostahan ei pitäisi olla kummakaan homma ottaa vaikka irti se nenäkeppi jos paikoillaan ei näe, niin on helpompi tarkastella nokan kuntoa.

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16362
                          • Leppävirta

                          #13
                          Niin ja eikös M40 saanut nokan vaihdettua ihan tuosta vaan? Ei tartte kantta päästellä. Jos oikein muistelen.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • Nipafox
                            Newbiemmer
                            • Dec 2010
                            • 25
                            • Parikkala

                            #14
                            niinhän sen saa vaihdettua.joutuu vaan taas jako pään purkamaan auki ja sitä myötä taas kaikki syyläristä lähtien että mahtuu remmin pois ottamaan.

                            Comment

                            • beemers
                              BTCF Member
                              • Oct 2005
                              • 5136
                              • Oulunsalo/Oulu

                              #15
                              Originally posted by Nipafox View Post
                              niinhän sen saa vaihdettua.joutuu vaan taas jako pään purkamaan auki ja sitä myötä taas kaikki syyläristä lähtien että mahtuu remmin pois ottamaan.
                              miks syyläri pitää irrottaa?? siinähän on vaikka tilaa tanssia ku ottaa tuulitunnelin poies.

                              E36Ticompact -95 HELLROT
                              -: orava : connection-

                              EX:E30///M3 replica Tic
                              EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎