Announcement

Collapse
No announcement yet.

316i -89 m40 ei kierrä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nipafox
    Newbiemmer
    • Dec 2010
    • 25
    • Parikkala

    #16
    eikös se alempi muovi oo kampiakselin hihna pyörän ja vesipumpun hihnapyörän takana jumissa ja sen alla sit taas kiristin johon pitäis päästä käsiks. en yhtään muista nyt miten nää jutut siellä oli mut kai se sit selviää ku purkaa..

    Comment

    • beemers
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 5136
      • Oulunsalo/Oulu

      #17
      Originally posted by Nipafox View Post
      eikös se alempi muovi oo kampiakselin hihna pyörän ja vesipumpun hihnapyörän takana jumissa ja sen alla sit taas kiristin johon pitäis päästä käsiks. en yhtään muista nyt miten nää jutut siellä oli mut kai se sit selviää ku purkaa..
      joo siis onhan se jakopään alakoppa siellä hihnapyörän alla. mut kyl sinne mahtuu väliin ilman vesiä pudottamatta.

      E36Ticompact -95 HELLROT
      -: orava : connection-

      EX:E30///M3 replica Tic
      EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

      Comment

      • MarQu
        Moderator
        • Mar 2006
        • 5517
        • Vaasa

        #18
        Jakoremmin pois otto ja uuden vaihto menee samas ajassa kun pitsan haku T3:sen talli -> laihian keskustasta. eikä nesteitä tarvi ottaa pois MUTTA samalla nyt vaihtaa termarin ja vesipumpunkin joten suositeltavaa on nesteiden tiputtaminen. Eikä tarvi heti ensi viikolla kirjoitella lämpöongelmista. Vastaus olisi luokkaa vesipumppu tai termari tiensä päässä. ei ole iso homma tosin auttaa kovasti jos kaikki työkalut käsillä.
        Tuossa vielä jakoremmin osat ja kannattaa tutustua noihin sivuihin muutenkin.

        Mutta vaihda nyt ihmeessä se haitariletku jos sitä on teipillä korjattu. Maksaa jotain 20-30e luokkaa ja saattaa vika jo sillä korjaantua tosin nokka näistä aina menee. Liekö syynä pitkät öljynvaihtovälit vai tyyppivika.
        Last edited by MarQu; 23-12-2010, 09:57.
        sigpic

        Comment

        • Juzbe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1066
          • Pori

          #19
          Välillä oma m40 tekee samaa, kiertää välillä rajottimelle asti ja välillä jää rötäämään ~5800rpm,kuulostaa samalta kuin sillä hetkellä lyötäisiin "lisärikastus" päälle. Uusia osia pyörijä,virranjakajan kansi,tulpanjohdot mitattu,uudet tulpat.

          Nokka-akseli oli silminnähden kunnossa,ei suurempia koloja tai kulumia,tietysti jumittavat nostat tai kuluneet keinut voivat vaikuttaa asiaan,ihmetyttää vaan koska pitää normaalia m40 hiljaisempaa ääntä..

          http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2831587.jpg Kuva nokka-akselista jossa huomaa että hieman kulunut on mutta ei kuitenkaan ihan ääripää vielä. Esim kynnellä kokeiltaessa ei huomaa mitään.

          Comment

          • Nipafox
            Newbiemmer
            • Dec 2010
            • 25
            • Parikkala

            #20
            joo se ois ihan plussaa jos kiertäs ees sen 5800rpm. ja -32 kun oli pakkasta niin auto kierti mainiosti 6500 mittariin. ja jakoremmi ja vesipumppu on vaihdettu 5tkm sitten. ja normaali pakkasilla kiertää vain 3500. jonka jälkeen alkaa kuulostaa juuri siltä että tukehtuis??

            Comment

            • aniemiko
              Newbiemmer
              • Dec 2010
              • 10
              • pornainen

              #21
              .

              terve korjaantuko vika nokan vaiholla? itellä samaa vikaa. m40 1.8

              Comment

              • AlpinWeiss
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 927
                • West coast

                #22
                Itsellä juurikin mainitun kaltaiset ongelmat. Uusi nokka tulossa, ilmoitan heti kun saan jumpattua paikalleen!
                MBCLK240 -02
                E36 318 -93
                E46 320 Ci -01
                E46 330 CiA -01
                E60 520i -04
                E93 325i -07
                F36 420xi -16

                Comment

                • AlpinWeiss
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2007
                  • 927
                  • West coast

                  #23
                  Noniin, vaihtelin tuossa nokka-akselin eikä vieläkään ota kierroksia niin kuin kuuluisi. Viiden ja puolentuhannen kohdilla alkaa röpeltämään hanttiin ja veto poistuu, vähän kuin tulisi rajotin vastaan. Vanhassa nokassa oli sormintuntuvaa kulumaa, mutta ainut reaktio vaihtoon oli että nakutus hiljeni jonkun verran. Enpäs keksi mitä sitä seuraavaksi alkaisi vaihtamaan. Tulpat suhteellisen uudet, pyörijä ja virranjakajan kansi ihan hyvässä kunnossa - pintaa ei paljoakaan vähempää kuin uudessa.Oliskos kellään tähän väliin ideoita jaossa, ja onko muilla röpellykset selvinneet?
                  MBCLK240 -02
                  E36 318 -93
                  E46 320 Ci -01
                  E46 330 CiA -01
                  E60 520i -04
                  E93 325i -07
                  F36 420xi -16

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    #24
                    Suuttimet tarkistettu?
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • AlpinWeiss
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 927
                      • West coast

                      #25
                      Originally posted by peltone View Post
                      Suuttimet tarkistettu?
                      Pari kertaa oon ainakin nykässyt puhdistusaineet läpi, mutta miten kunnon tarkastus hoituu noin niinkuin virallisesti?
                      MBCLK240 -02
                      E36 318 -93
                      E46 320 Ci -01
                      E46 330 CiA -01
                      E60 520i -04
                      E93 325i -07
                      F36 420xi -16

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8092
                        • Willähde

                        #26
                        Originally posted by AlpinWeiss View Post
                        Pari kertaa oon ainakin nykässyt puhdistusaineet läpi, mutta miten kunnon tarkastus hoituu noin niinkuin virallisesti?
                        No jos ne läpi menee ni mikäs siinä sitte. Itellä oli yks melkein täysin tukossa ja oireet alkoi suurinpiirtein noin.
                        Lopuksi auto kävi kolmella eikä menny yhtää mihinkää. Oli vain veikkaus kun niitä kysyit.
                        Voisko imm vaikuttaa, ootko kokeillu ilman pistoketta? :think heitto tämäki
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • AlpinWeiss
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 927
                          • West coast

                          #27
                          Originally posted by peltone View Post
                          No jos ne läpi menee ni mikäs siinä sitte. Itellä oli yks melkein täysin tukossa ja oireet alkoi suurinpiirtein noin.
                          Lopuksi auto kävi kolmella eikä menny yhtää mihinkää. Oli vain veikkaus kun niitä kysyit.
                          Voisko imm vaikuttaa, ootko kokeillu ilman pistoketta? :think heitto tämäki
                          Pitäisikö kiertää paremmin loppuun mikäli otan pistokkeen irti? Käynnissä ollessa sammuu jos ottaa irti, en ole ilman koittanut startata suorilta kertaakaan..

                          Joo, ja lisätään vielä että touhillasseni en tosiaan huomannut irroitusvaiheessa että nokkapyörässä on pieni välys, eikä mene automaattisesti samaan kohtaan jossa irroitettaessa. Eli hyvällä tuurilla ajoitus on maks. 1,5 hammasta pielessä, mutta todennäköisyyksien vallitessa kuitenkin vähemmän. Eipä käynti nyt noin niinkuin muutenkaan muuttunut, ja koitin käsidynolla saada samaan kohtaan jossa luulen tuon mokoman olleen... Eihän noin pieni ajoitusvirhe edes kykenisi moista oiretta luomaan? Vai mitä sanoo raati?
                          Last edited by AlpinWeiss; 25-06-2012, 21:48. Reason: lisäys
                          MBCLK240 -02
                          E36 318 -93
                          E46 320 Ci -01
                          E46 330 CiA -01
                          E60 520i -04
                          E93 325i -07
                          F36 420xi -16

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎