Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325i Tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ferdinand
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 43

    E30 325i Tyhjäkäynti

    Ongelma:

    Tyhjäkäynti hummaa ~500 rpm väliä ja on liian korkea.

    > Ratkaisu ilmeisesti löytyisi kuvan letkua seuraamalla, koska kun letkun puristaa kiinni niin tyhjäkäynti tasaantuu ja madaltuu.

    Kysymys: Mikä on tuon metallisen haaroittimen tarkoitus tuolla imusarjan alla johon tämäkin letku menee?

    Olen kyllä lukenut juttuja tyhjäkäynti venttiilistä, mutta piru kun tarviis tietää missä se tässä kopterissa on? Kaks letkua (ainakin) ja sähköliitin, sen tiedän, mutta... Vai onko koko imusarja raavittava irti ennenkun sitä näkee edes?


  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by Ferdinand View Post
    Ongelma:

    Tyhjäkäynti hummaa ~500 rpm väliä ja on liian korkea.

    > Ratkaisu ilmeisesti löytyisi kuvan letkua seuraamalla, koska kun letkun puristaa kiinni niin tyhjäkäynti tasaantuu ja madaltuu.

    Kysymys: Mikä on tuon metallisen haaroittimen tarkoitus tuolla imusarjan alla johon tämäkin letku menee?

    Olen kyllä lukenut juttuja tyhjäkäynti venttiilistä, mutta piru kun tarviis tietää missä se tässä kopterissa on? Kaks letkua (ainakin) ja sähköliitin, sen tiedän, mutta... Vai onko koko imusarja raavittava irti ennenkun sitä näkee edes?


    Kuvassa on l-jet kone, joko 320i t. 323i ?? Pun. nuolen alap. näkyvä alumiiniosa noiden kahden klemmarin välissä on vedenlämmöllä toimiva lisäilmaluisti jota ei ole 325i koneessa koska siinä on motronic jossa taas on sähköinen ko. osa kaasuläppäkotelon vieressä.

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Kuvassa on l-jet kone, joko 320i t. 323i ?? Pun. nuolen alap. näkyvä alumiiniosa noiden kahden klemmarin välissä on vedenlämmöllä toimiva lisäilmaluisti jota ei ole 325i koneessa koska siinä on motronic jossa taas on sähköinen ko. osa kaasuläppäkotelon vieressä.
      Sigun perusteella kaverilla on harvinaisempi auto, eli 85vm 325i cabrio :think
      Tollasia korinvaihto/tekniikanvaihto pommeja on vittumaista neuvoa varsinkaan jos omistaja ei ole ihan kartalla pelin suhteen.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • Ferdinand
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 43

        #4
        Originally posted by jannmann View Post
        Sigun perusteella kaverilla on harvinaisempi auto, eli 85vm 325i cabrio :think
        Tollasia korinvaihto/tekniikanvaihto pommeja on vittumaista neuvoa varsinkaan jos omistaja ei ole ihan kartalla pelin suhteen.
        Korinvaihto tehty -98, edellisen omistajan toimesta. Motronic boxi on kyllä hanskalokerossa joten olettaisin, et on motronic. Alfamerin kirjakin on hankittu jo ajat sitten edellisiä autoja varten, mutta pirulaisest oli raavittu tän konetyypin sähkökuvat uuninsytykkeiksi.

        Ja paintshopskillien olemattomuudesta johtuen tuon nuolen kuului osoittaa letkua, joka menee tuolle ilmamassamittari <-> kaasuläppä väliselle haitariputkelle.

        Kuristin eilen sen putken ja ajelin moottori kauniisti hyrräten kotiin. Tutkinnat jatkuu viikonloppuna kunhan saa hallille kaljaa.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by Ferdinand View Post
          ilmamassamittari <-> kaasuläppä väliselle haitariputkelle.

          Kuristin eilen sen putken ja ajelin moottori kauniisti hyrräten kotiin. Tutkinnat jatkuu viikonloppuna kunhan saa hallille kaljaa.
          .........

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #6
            Originally posted by Ferdinand View Post
            Motronic boxi on kyllä hanskalokerossa joten olettaisin, et on motronic.
            Mutta kun toi kone on L-jetti....
            FAQ osiosta pitäis löytyä kytkennät tohonkin.

            ps. Näissä on vielä ilmamäärämittari, ei massamittaria.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Ferdinand
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 43

              #7
              Originally posted by jannmann View Post
              Mutta kun toi kone on L-jetti....
              FAQ osiosta pitäis löytyä kytkennät tohonkin.

              ps. Näissä on vielä ilmamäärämittari, ei massamittaria.
              Olet ihan oikeassa. Tuli vaan perse edellä puuhun mallisesti tämän auton korjaukset aloitettua.

              L-jettihän tässä on, koska lisäilmaluistinkin löytyi autosta. Ja se tässä ilmeisesti ongelmia aihettaa niinkuin edellä mainitsin, että kun kuvan letkua puristaa niin käynti tasaantuu.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎