Löytyiskö joltain kytkentäkaavaa/johtojen värejä mainituista osista?Bensamittari,lämpömittari,"puhaltimen säätö",sähkölasit. Kaikki nämä menivät pimeeksi samaan aikaan,sulakkeet on ehjät,jotain kosketus häikkää?Tiätäisi vaan et mistä sieltä ratin alta alkaisi etsimään ko.piuhoja.Autohan on 325 touring 89.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 sähköt vm89
Collapse
X
-
ainakin suuntaa antavaa jossei muuta
edittiäkulkineet e38 740, e38 728, e32 750ia
RIP
vm 87 e32 735ia, e34 520i, e30 320 msport vm 85, e21 315 vm82, e30 320ia vm 86, e28 518i vm 86, e28 518i vm 85, e30 316 vm 87/88,
ford escort lx 1.6 vm 84, volvo 242 2.0 vm 85
_______________________________________
Team BTCF-World Of Pirates
sigpic
-
-
No tuskinpa nuo kaikki sinne ratin alle on maadoitettu. Siellä tosiaan pari maadoituspistettä heti ratin takana siellä suojamuovien suojassa...
Itsellä hieman "vastaava" vika muutama viikko sitten, pyyhkijät/vilkut/ lakkasi toimimasta. Vika löytyi sitten sulakepoksin alaosasta löytyvästä maadoitusjohdosta, jonka liitin oli hieman kärvähtänyt ja kontaktit huonot...
Onkos sulla ollut sulakkeet ihan manuaalin amppeerimäärien mukaan laitettu, ettei ole mikään johto sen takia kärvähtänyt?
Comment
-
-
-
Re: E30 sähköt vm89
Originally posted by ahtajaLöytyiskö joltain kytkentäkaavaa/johtojen värejä mainituista osista?Bensamittari,lämpömittari,"puhaltimen säätö",sähkölasit. Kaikki nämä menivät pimeeksi samaan aikaan,sulakkeet on ehjät,jotain kosketus häikkää?Tiätäisi vaan et mistä sieltä ratin alta alkaisi etsimään ko.piuhoja.Autohan on 325 touring 89.
Uudemmissa e30 malleissa on "laajempi" apulaitteitten virransyötön katkaisu starttauksen ajaksi ja useiden apulaitteiden releet maadoittuvatkin yllättäen startin kautta...
muistaakseni mittaristo ei kuitenkaan maadoitu em. kautta, mutta voitha mitata saavatko apulaitteiden releet maata.
Tässä on myös pätevä syy miksi e30 autoon ei saa laittaa väärän ikäistä startti moottoria, joissain malleissa on startilla ylimääräinen napa jäänteenä kivi kaudelta, johon tulee +12 startatessa ja uudemmissa taas on napa joka katkoo maata startatessa...Olli.
Comment
-
-
Juu, useimmiten sieltä löytyy 1-2 relettä, jotka kytkevät "apulaitteet" pois starttauksen ajaksi. Näitä ovat mm. puhallin, pyyhkijät, takalasin lämppäri yms.
Olisikohan ko. rele/releet nyt syystä tai toisesta sökönä. Tai sitten kytkennässä (piuhoissa, maadoituksissa, liittimissä.. häikkää).
Ja kuten todettiin, niiden "power saving relay'den (relay = rele)" vetokelan maa tulee virtalukon pinnin 50 kautta. Sama piuha, joka menee startin solenoidille => maadoittuvat periaatteessa startin kautta. Kun virtalukko käännetään asentoon "III", virta kytketään solenoidille => nämä "virransäästöreleet" pamahtavat päälle ja virta katoaa "apulaitteilta".
t: timo
Comment
-
Comment