Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 m50 tehostimen pumppu mouruaa kovassa ajossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkat
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 309
    • Veteli

    e30 m50 tehostimen pumppu mouruaa kovassa ajossa

    Ohjaustehostimen pumppu vuotaa ja nyt tässä mietin, että mikä tilalle. Autossa on LUK:n tekemä pumppu tällä hetkellä ja m50-koneisessa e36:ssa näyttäs olevan samanlainen. Nyt kuitenkin aprikoitsen, että mitenhän noissa menee nuo työpaineet? Vissiinkin e30:in tehostaja on 110bar paineella toimiva? Onko tuo e36:n pumppu samalla paineella vai mahd. 130bar, jolloin on vaarana, että tehostimen tiivisteet korkkaa? Mitäs pumppua olette käyttäneet?

    Löysin siis pumpun tämmösellä osanumerolla: 32411137952

    Lisäksi eilen ekalla ratakeikalla alko 4 kiekan jälkeen kuulua semmonen mouruaminen pumpusta, että olin varma, että nesteet on kaikki valunu pihalle. Vaan eipä ollut. Öljyä säiliössä normimäärä, mistähän tuo voisi johtua? Ilmaa joka lähti liikkeelle kovemmassa ajossa? Pumpun paineensäätösysteemi paskana ja vetää paineet tappiin? Tuo selittäisi myös sen, miksi pumppu vuotaa vain rata-ajossa, kun huudatetaan kovilla kierroksilla.
    Last edited by jukkat; 03-05-2011, 20:04. Reason: osarno...
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    #2
    Originally posted by jukkat View Post
    Ohjaustehostimen pumppu vuotaa ja nyt tässä mietin, että mikä tilalle. Autossa on LUK:n tekemä pumppu tällä hetkellä ja m50-koneisessa e36:ssa näyttäs olevan samanlainen. Nyt kuitenkin aprikoitsen, että mitenhän noissa menee nuo työpaineet? Vissiinkin e30:in tehostaja on 110bar paineella toimiva? Onko tuo e36:n pumppu samalla paineella vai mahd. 130bar, jolloin on vaarana, että tehostimen tiivisteet korkkaa? Mitäs pumppua olette käyttäneet?

    Löysin siis pumpun tämmösellä osanumerolla: 32411137952

    Lisäksi eilen ekalla ratakeikalla alko 4 kiekan jälkeen kuulua semmonen mouruaminen pumpusta, että olin varma, että nesteet on kaikki valunu pihalle. Vaan eipä ollut. Öljyä säiliössä normimäärä, mistähän tuo voisi johtua? Ilmaa joka lähti liikkeelle kovemmassa ajossa? Pumpun paineensäätösysteemi paskana ja vetää paineet tappiin? Tuo selittäisi myös sen, miksi pumppu vuotaa vain rata-ajossa, kun huudatetaan kovilla kierroksilla.
    Samanlaista tilalle vaan ! Itellä ainaki ihan tuo e34 m50 orggispumppu, tosin mulla on e36 hammastankoki, mutta ohan ne noita käyttäny tuon e30 hammastangonki kans. Ja jos ei sulla oo vielä tuota e36 hammastankoa niin suosittelen lämpimästi . Esim. e36 325 (mikä muistaakseni itelläki on) hammastanko 3,25 ratin kierrosta tapista tappiin vrt. e30 325 oma 3.9 kierrosta. Paljo helpompi korjata luistoja

    Comment

    • Osku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2005
      • 3324
      • Kouvola,Pilkanmaa

      #3
      Omassa on E36 tehostimen pumppu ja orkkis E30 hammastanko ja on toiminu ihan hyvin... Kannattaa tarkistaa että letkut menee oikeinpäin kiinni muuten pullauttaa stefat irti
      E30 24V 5D "Vakio"

      Originally posted by ///Make
      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

      Comment

      • jukkat
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 309
        • Veteli

        #4
        Originally posted by Osku View Post
        Omassa on E36 tehostimen pumppu ja orkkis E30 hammastanko ja on toiminu ihan hyvin... Kannattaa tarkistaa että letkut menee oikeinpäin kiinni muuten pullauttaa stefat irti
        Ihan varmuudeksi, mikä on oikein päin Pistin painepuolen letkun tehostimessa siihen ylempään banjoliittimeen ja paluuletku säiliöön lähtee alemmasta liittimestä. Ja pumpusta lähtee siitä ylemmästä liittiemestä (pienempi banjo) tehostimeen, alemmasta säiliöön (isompi banjo). JA KUN KATSON TUOTA KUVAA: http://static.bmwfans.info/images/epc/Mzg5N19w.png niin on kyllä justiinsa toisin päin Toisaalta taas omassani on tuon mukaisesti: http://www.rmeuropean.com/images/pro...e30_m50_13.jpg

        että auttaisko joku torveloa

        Autossa oli aikasemmin hydraulinen jarrutehostin ja sen letkuja purkaessa yritin arvata noita tehostimen letkuja oikein päin. Oli semmonen putkiletkuviidakko se tehostinhässäkkä, että ei kyllä olisi ihme, jos meni väärin.

        Lisäksi vaatiiko ilmaaminen jotain erikoista? Kaveri neuvo, että eturenkaat ilmaan, kone käyntiin ja ratin veivausta laidasta laitaan. Renkutin eestaas jotain 12 kertaa...
        Last edited by jukkat; 03-05-2011, 18:59.

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1278
          • Kokkola

          #5
          Joskus noita ite kans arponu ja semmonen mielikuva jääny että ei kai noita voi ees periaattees saaha väärin laitettuu ku tietää vaan miten tuo painepuolen letku tulee Ku nuo on nimenomaan eri kokosia nuo banjopultit.

          Niin ja ilmaus ei oo itellä vaatinu ainakaan mitään ihmeellistä. Säiliöön ölppää ja muutaman kerran rattia veivaa laidasta laitaan ja tarkistaa nestepinnan.

          Comment

          • jukkat
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 309
            • Veteli

            #6
            Originally posted by Make H. View Post
            Joskus noita ite kans arponu ja semmonen mielikuva jääny että ei kai noita voi ees periaattees saaha väärin laitettuu ku tietää vaan miten tuo painepuolen letku tulee Ku nuo on nimenomaan eri kokosia nuo banjopultit.

            Niin ja ilmaus ei oo itellä vaatinu ainakaan mitään ihmeellistä. Säiliöön ölppää ja muutaman kerran rattia veivaa laidasta laitaan ja tarkistaa nestepinnan.
            Jouduin teettämään uuden letkun siihen painepuolelle, kun vanha kiersi sen jarrutehostimen paineentasaussysteemin kautta. Eli kyllä tässä on mahdollisuudet vaikka mihin virheisiin...

            Ja tuosta ilmaamisesta sen verran, että ei tuo mulla maantieajossa oirehdi mitään. Vaan kun radalla vähä antaa runtua, niin ei mene montakaan kiekkaa, kun mouruaminen alkaa.
            Last edited by jukkat; 03-05-2011, 19:44. Reason: lisää selityksiä

            Comment

            • jukkat
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 309
              • Veteli

              #7
              Originally posted by jukkat View Post
              Jouduin teettämään uuden letkun siihen painepuolelle, kun vanha kiersi sen jarrutehostimen paineentasaussysteemin kautta. Eli kyllä tässä on mahdollisuudet vaikka mihin virheisiin...

              Ja tuosta ilmaamisesta sen verran, että ei tuo mulla maantieajossa oirehdi mitään. Vaan kun radalla vähä antaa runtua, niin ei mene montakaan kiekkaa, kun mouruaminen alkaa.
              Korjaantui, kun pistin jäähdyttimen tehostinöljylle.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎