Ohjaustehostimen pumppu vuotaa ja nyt tässä mietin, että mikä tilalle. Autossa on LUK:n tekemä pumppu tällä hetkellä ja m50-koneisessa e36:ssa näyttäs olevan samanlainen. Nyt kuitenkin aprikoitsen, että mitenhän noissa menee nuo työpaineet? Vissiinkin e30:in tehostaja on 110bar paineella toimiva? Onko tuo e36:n pumppu samalla paineella vai mahd. 130bar, jolloin on vaarana, että tehostimen tiivisteet korkkaa? Mitäs pumppua olette käyttäneet?
Löysin siis pumpun tämmösellä osanumerolla: 32411137952
Lisäksi eilen ekalla ratakeikalla alko 4 kiekan jälkeen kuulua semmonen mouruaminen pumpusta, että olin varma, että nesteet on kaikki valunu pihalle. Vaan eipä ollut. Öljyä säiliössä normimäärä, mistähän tuo voisi johtua? Ilmaa joka lähti liikkeelle kovemmassa ajossa? Pumpun paineensäätösysteemi paskana ja vetää paineet tappiin? Tuo selittäisi myös sen, miksi pumppu vuotaa vain rata-ajossa, kun huudatetaan kovilla kierroksilla.
Löysin siis pumpun tämmösellä osanumerolla: 32411137952
Lisäksi eilen ekalla ratakeikalla alko 4 kiekan jälkeen kuulua semmonen mouruaminen pumpusta, että olin varma, että nesteet on kaikki valunu pihalle. Vaan eipä ollut. Öljyä säiliössä normimäärä, mistähän tuo voisi johtua? Ilmaa joka lähti liikkeelle kovemmassa ajossa? Pumpun paineensäätösysteemi paskana ja vetää paineet tappiin? Tuo selittäisi myös sen, miksi pumppu vuotaa vain rata-ajossa, kun huudatetaan kovilla kierroksilla.
Comment