Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 M10 Keinuvipujen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmery
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 21
    • Turku

    E21 M10 Keinuvipujen vaihto

    Tosiaan, kaksi keinua mennyt poikki, olisiko ykkös ja kakkos sylinteristä (ei keulan puoleiset)

    Tarviiko kantta avata ja mitä muuta tossa työssä olis hyvä ottaa huomioon?

    Ja tietty jos joku turun nurkilta suostuu ojentamaan auttavaa kättään niin sehän parasta.
    -Turku Connection-
  • VaihtoVirta
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 558
    • Kuusamo

    #2
    Jep, kansi pois.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16465
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by VaihtoVirta View Post
      Jep, kansi pois.
      Syy tähän on että akselit eivät lähde pois jos kannenpultit ovat paikallaan.

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Ja jos keinut/nokka on loppuun kuluneet niin vaihtaa kaikki kerralla, ettei tarvii heti uudestaan olla avaamassa. Myös nokka-akselin voiteluputken vaihto tai vähintään puhdistus kannattaa.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • .:Dam:.
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 178

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Syy tähän on että akselit eivät lähde pois jos kannenpultit ovat paikallaan.
          Kuvasta huonosti näkyy keinuakseleissa olevat koloset jotka pitää niitä paikoillaan kansipulttien kohdalla. Ja kansi pitää ottaa senkin takia pois että helpottaa huomattavasti hommaa kun sen voi tehdä pöydällä. Ennenkuin irroittaa nokasta rattaan, se kannattaa vetää nippusiteellä kiinni alapuolelta ettei mene jako pahasti sekaisin. Ja kuten JJT jo sanoikin, voiteluputki kannattaa putsata ja kunnolla jos jopa ei uusia. Se pudistus kannattais tehdä muutenkin joka toisella tai neljännellä öljynvaihdolla. Jos keinuakseli ei tuu suosiolla pois, sekin pitää vaihtaa. Kokonaisuudessaan helppo homma ja FAQ puolelta löytynee jotain opastusta jos ei ole mitään kirjaa autosta jonka mukaan edetä. Ainoa tosin mitä tarvii kirjasta on kiristysmomentit

          Jos liikaa alkaa jänskättämään, voin demota irrallisella kannella miten osat vaihdetaan... Auttamaan sen enemmin en jouda, se on oman auton värkkäämisestä pois
          Attached Files

          Comment

          • bimmery
            Newbiemmer
            • Sep 2006
            • 21
            • Turku

            #6
            kiitos ohjeista, hyötyä oli =)
            -Turku Connection-

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎