Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vähäpäästöisyys ongelma E30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pablo
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 732
    • Pirkanmaa

    #31
    Originally posted by petrolhead View Post
    Kyllä sellasen ei vähäpäästöisen löytää kun käy muutamaa kattomassa. Omani ostin varsin edullisesti päästörajoilla HC 1000 ppm / CO 4,5%.

    Eikä 20 vuotiasta autoa mistään löydy järkirahaan virheettömällä maalipinnalla , kyllä sen saa pyyhkästä yli jos priiman haluaa.

    summa summarum , ei melko tervekorisen ei vähäpääst E30:n löytäminen mikään mahdottomuus ole. Minä en ainakaan taistelisi vähäpäästöisen kanssa, mun mielestä melko tyhjä arpa. Voisin viinapullosta lyödä vetoa että me ei tulla näkemään kumminkaan laillisesti leimattua vähäpääst. kolmekymppiä ahtimen kera.
    Noinkohan on että voi oikein valita millasen "vähäpäästöttömän" ostaa???

    Omaa projektia (E30 Touring/E34 M5) metsästin ja kymmenkunta autoa silloisen aken sivuilla tekstarilla tarkistin päästörajan..

    Viiimein natsas.Löyty toukka joka ei ollu vähäpästöinen, mutta kunto myös sen mukainen, että moni olis jättäny ostamatta..Onneks hinta oli kohtuullinen ja mukaan tarttui+, että prokkis jo voiton puolella koritöiden suhteen.. Monta kertaa kävi mielessä saksantuontikoppa ja numeronvaihto jne, mut ei perkele luonto anna periks..

    Sinällään ymmärrän sen että jos itsellä on hyvä koppa joka osoittautuukin vähäpäästöseks. Siitäpä on mukava lähteä ehostamaan mätää 500 tkm ajettua suomikoppaa entisen tilalle muutaman "muodollisuuden" takia

    -Anssi

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #32
      ---------------
      Last edited by jannmann; 27-02-2012, 02:51.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #33
        Originally posted by jannmann View Post
        Petroli varmaankin tarkoitti perus 2d/4d malleja. Toukkaahan ruvettiin tekemään kun "katti" oli jo muodissa.. Normi 2d/4d mallia ilman kattia ei liene vaikea löytää.
        Juuri näin. Multa meni ohi että tässä topikissa puhuttiin nimenomaisesti E30 touringista ja / tai joistain valmiiksi tehdyistä sellaisista joissa on vähäpääst. ongelma. Eli turhaa huutelua mun osalta.

        Ittellä on vaan noita jeesuksenaikasia '84 2d vehkeitä.


        Peace.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Osku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2005
          • 3324
          • Kouvola,Pilkanmaa

          #34
          Originally posted by Mörökölli View Post
          Kyllä mä ymmärrän että jos luulee varmasti ostavansa vähäpäästöisen, ja se osoittautuukin muuksi että se v-tuttaa, niinkuin topicin aloittajalla on tainnut käydä. Silloin olisi kiva saada se merkintä pois, jos on vielä sattunut jo tekemään remonttia ja muita ratkaisuja kyseiseen vehkeeseen, esim. purkamaan. Saatikka jos on sitä alunperin konttorilta kysynyt ja saanut itseä miellyttävän vastauksen.


          Muuten tietty olen samaa mieltä kuin Petroolisetä, että varmasti ei-päästöinen koppa aihioksi. Omassa tapauksessa seuraava e30-aihiokoppa(jos sellainen joskus tulee vielä) on -85 tai vanhempi. Sitä voi jokainen miettiä miksi, ja varmaan suurin osa sen tietääkin.

          Oskun tapauksessa sanoisin että eikös se ole ihan sama kuinka paljon siellä otteessa on laillista voimaa, kun jostain topikista tuli ilmi että tavoitteet taitaa olla mahdollisten ahtopainelukemien perusteella joka tapauksessa ainakin teoriassa paperin ulkopuolella Viitaten siis tuohon postissa 11 kirjoitettuun viimeiseen lauseeseen.

          Vähäpäästöisyyden poistoon en sano mitään, kun en ole tutkinut asiaa. Itse olen yhdestä ennen 1.12.88 rekatusta e30stä merkinnän pois saanut.

          Hyvää Jussin päivää kaikille
          Autohan on tulossa katuliikenteeseen ja tulee täyttämään/menemään sallittuihin arvoihin/rajoihin.

          Originally posted by Tonton View Post
          mä en nyt ymmärrä miksi väännät tästä, kun hyvin tiedät että kyse on oskun harraste autosta joka on jo koriltaan käyty läpi mutta tekniikka petti
          eli ei kannata myydä ja vähäpäästöisyys rajoittaa uuden tekniikan vaihtoehtoja
          Ei se oo vielä pettänyt niin etteikö liikkuis omillaan eteen/taaksepäin mutta olishan se vähän mielekkäämpää jos siellä olisi alavääntöä tulevaisuudessa enempi Huomenna asemalle käymään kyselemään.
          Lähden pessimistisellä asenteella niin ei tuu sitten paha mieli


          Originally posted by petrolhead View Post
          Juuri näin. Multa meni ohi että tässä topikissa puhuttiin nimenomaisesti E30 touringista ja / tai joistain valmiiksi tehdyistä sellaisista joissa on vähäpääst. ongelma. Eli turhaa huutelua mun osalta.

          Ittellä on vaan noita jeesuksenaikasia '84 2d vehkeitä.
          Peace.
          Se onkin eri asia jos on oikea E30
          eikä tämmönen elämäntapa räpellys

          Noita sedaneita löysemmillä päästöillä ois tossa nyt jo 3kpl tiedossa jotka ei maksais mitään mutta ei oikee innosta alkaa "tyhjästä" rakentamaan kun pihassa on pienillä muutosprosenteilla valmis "aihio"
          E30 24V 5D "Vakio"

          Originally posted by ///Make
          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

          Comment

          • Osku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2005
            • 3324
            • Kouvola,Pilkanmaa

            #35
            Ei onnistunut! yksinkertainen vastaus. En saa muuttaa ajoneuvon moottoria ahtamalla koska käytönaikainen päästömittaus ei riitä toteamaan että ajoneuvo muutoksen jälkeen täyttäisi sille asetetut pakokaasupäästönormit.

            12.12.1988 on otettu käyttöön auto joten se on merkitty rekisteröintikatsastuksessa vähäpäästöiseksi ja sen tulee täyttää E15/04 mukaiset asetukset.

            Eli jos haluat ahtaa moottorin henkilöautosta niin sen tulee olla E15/03 mukaisella päästörajalla jolloin sen katsotaan täyttävän sille asetetut määräykset kun siinä on katalysaattori ja happitunnistin.

            Tämä päästöraja on sellaisissa autoissa jotka on tyyppihyväksytty tieliikenteeseen suomessa ennen vuotta 1.1.1991 Tämän jälkeen auton pitää täyttää nämä normit.
            Helpompaa on siis ostaa suomessa ensirekisteröity ennen vuotta 1991 E30

            E15/03normin täyttämiseksi riittää katalysaattori ja happitunnistin. ja tämän jälkeen päästöjen puolesta ton saa rekisteröityä.

            Mutta jos ostat saksasta 2.12.1988 ensirekisteröidyn E30 korisen (oli se sitten vuosimallia 61 tai ihan mitä vaan siltä väliltä)niin sen pitää täyttää E15/04 Normi.

            Eihän tämä mitenkään väärin ole mutta jotainhan tossa mättää jos osa on ja osa ei ole ja ne jotka on niin ei saa olla jos niin haluaisi...

            Kumpaa on sitten enemmän en osaa sanoa..
            ennen vuotta 2003 maahantuodut taitaa olla näitä "ei vähäpäästöisiä" koska tuo asetus jota itse luin näyttäis tulleen voimaan vuonna 2003.

            Eli en laillisesti "halvemmalla" voi ahtaa autoni moottoria.

            Tuo minulla on spoilerilehden kooste tekniikkamuutoksista karahti aika pahasti paskapuheeksi kun asian virallista kantaa kysyin konttorilta.
            siellähän on painettuna että vm.1987-1991 henkilöautoon riittää todisteeksi päästöarvon täyttymisestä riittää katalysaattori ja happitunnistin,sekä käytönaikainen päästömittaus.
            Last edited by Osku; 27-06-2011, 17:14.
            E30 24V 5D "Vakio"

            Originally posted by ///Make
            1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              #36
              Originally posted by Osku View Post
              Ei onnistunut! yksinkertainen vastaus. En saa muuttaa ajoneuvon moottoria ahtamalla koska käytönaikainen päästömittaus ei riitä toteamaan että ajoneuvo muutoksen jälkeen täyttäisi sille asetetut pakokaasupäästönormit.

              12.12.1988 on otettu käyttöön auto joten se on merkitty rekisteröintikatsastuksessa vähäpäästöiseksi ja sen tulee täyttää E15/04 mukaiset asetukset.

              Eli jos haluat ahtaa moottorin henkilöautosta niin sen tulee olla E15/03 mukaisella päästörajalla jolloin sen katsotaan täyttävän sille asetetut määräykset kun siinä on katalysaattori ja happitunnistin.

              Tämä päästöraja on sellaisissa autoissa jotka on tyyppihyväksytty tieliikenteeseen suomessa ennen vuotta 1.1.1991 Tämän jälkeen auton pitää täyttää nämä normit.
              Helpompaa on siis ostaa suomessa ensirekisteröity ennen vuotta 1991 E30

              E15/03normin täyttämiseksi riittää katalysaattori ja happitunnistin. ja tämän jälkeen päästöjen puolesta ton saa rekisteröityä.

              Mutta jos ostat saksasta 2.12.1988 ensirekisteröidyn E30 korisen (oli se sitten vuosimallia 61 tai ihan mitä vaan siltä väliltä)niin sen pitää täyttää E15/04 Normi.

              Eihän tämä mitenkään väärin ole mutta jotainhan tossa mättää jos osa on ja osa ei ole ja ne jotka on niin ei saa olla jos niin haluaisi...

              Kumpaa on sitten enemmän en osaa sanoa..
              ennen vuotta 2003 maahantuodut taitaa olla näitä "ei vähäpäästöisiä" koska tuo asetus jota itse luin näyttäis tulleen voimaan vuonna 2003.

              Eli en laillisesti "halvemmalla" voi ahtaa autoni moottoria.

              Tuo minulla on spoilerilehden kooste tekniikkamuutoksista karahti aika pahasti paskapuheeksi kun asian virallista kantaa kysyin konttorilta.
              siellähän on painettuna että vm.1987-1991 henkilöautoon riittää todisteeksi päästöarvon täyttymisestä riittää katalysaattori ja happitunnistin,sekä käytönaikainen päästömittaus.
              ece 15/03:n ja oikeastaan ece15/04:kin täyttämiseksi ei tarvita kattia eikä happitunnistinta
              tämä riittänee http://www.ake.fi/pdf/BMW%20ohje2.pdf

              oliko heillä jokin vastaus siihen miksi sitä rastia ei saanut pois?
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • Osku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2005
                • 3324
                • Kouvola,Pilkanmaa

                #37
                Originally posted by Tonton View Post
                ece 15/03:n ja oikeastaan ece15/04:kin täyttämiseksi ei tarvita kattia eikä happitunnistinta
                tämä riittänee http://www.ake.fi/pdf/BMW%20ohje2.pdf

                oliko heillä jokin vastaus siihen miksi sitä rastia ei saanut pois?
                Ei ollut vastausta.
                Sanoin kyllä monta kertaa että mikä on se syy/asetus/pykälä millä verukkeella sitä ei saa sieltä poistaa. Vastausta ei tullut. Tarvii kokeilla toista konttoria jos sieltä sais virallisen vastauksen ja selvityksen mihin tämä asia perustuu.
                E30 24V 5D "Vakio"

                Originally posted by ///Make
                1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎