Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 318is lämpöongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nik3
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 22
    • Äänekoski

    E30 318is lämpöongelma

    Missähän vois olla vika, auto nostaa lämmöt yli puolen välin (melkeen viimeselle valkoselle viivalle). Vaihdettu vesipumppu, kiertovesipumppu ja termostaatti. Ei pitäis olla ilmaa järjestelmässä, ainakin puhaltaa hyvin lämpöstä sisälle, eikä hävitä nestettä. Iteltä alkaa ideat loppumaan mistä vois johtua tuo lämmön nousu?
    ex: e30 318is -90, e30 325i -89, e30 320i -87, e30 316i -88
  • ka00z
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1805
    • Varsinais-Suomi

    #2
    Oletko varma mittarin toiminnasta? Eikös kolmekympin mittaristo ala elämään omaa elämäänsä, kun ne paristot / akut loppuvat?

    Oletko varma, että kone on muuten ok? Jos termari on ostettu motonetistä, se saattaa olla jo uutena susi.
    W124 voll, markalla pidemmälle

    Comment

    • nik3
      Newbiemmer
      • Sep 2005
      • 22
      • Äänekoski

      #3
      Originally posted by ka00z View Post
      Oletko varma mittarin toiminnasta? Eikös kolmekympin mittaristo ala elämään omaa elämäänsä, kun ne paristot / akut loppuvat?

      Oletko varma, että kone on muuten ok? Jos termari on ostettu motonetistä, se saattaa olla jo uutena susi.
      100% varma ei voi mittaristosta olla, bensamittari toimii vähän miten sattuu mutta muut mittarit on kyllä toiminut hyvin. En usko että koneessa mitään vikaa on, ainakin toiminu hyvin ja tehotki tuntuis olevan tallella. Termostaatti ostettu kl-varaosilta, nosti kyllä lämpöjä jo ennen termarin vaihtoa.
      ex: e30 318is -90, e30 325i -89, e30 320i -87, e30 316i -88

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Nostaako ajossakin vai vaan paikallaan?
        Voi se lämpömittarin anturikin olla rikki.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • nik3
          Newbiemmer
          • Sep 2005
          • 22
          • Äänekoski

          #5
          Originally posted by JJT View Post
          Nostaako ajossakin vai vaan paikallaan?
          Voi se lämpömittarin anturikin olla rikki.
          Nostaa ajossakin. Flektikin vaikuttais toimivan normaalisti. Kun laittaa puhaltaan lämmintä niin pysyy siinä neulan pari yli keskivälin, viileetä puhaltaessa nousi jo lähemmäs seuraavaa viivaa.
          ex: e30 318is -90, e30 325i -89, e30 320i -87, e30 316i -88

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10057
            • KVLA

            #6
            Oletko kokeillut toisella lämpömittarin anturilla?Eli onko moottorin lämmönnousu "todellista",vai ainoastaan mittarin virhenäyttämä?
            Eikö tuo bensamittarin oireilukin voisi viitata myös itse mittariston virheeseen.

            Comment

            • nik3
              Newbiemmer
              • Sep 2005
              • 22
              • Äänekoski

              #7
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Oletko kokeillut toisella lämpömittarin anturilla?Eli onko moottorin lämmönnousu "todellista",vai ainoastaan mittarin virhenäyttämä?
              En ole kokeillu, täytyy käydä hakemassa tuo anturi ja kokeilla mitä näyttää.
              ex: e30 318is -90, e30 325i -89, e30 320i -87, e30 316i -88

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #8
                Yksi helppo konsti kokeiluun. Kun lämmöt alkavat olla "ylhäällä" kokeile alavesiletkua. Kuumeneeko kunnolla, eli aukeaako termostaatti. Kyllä uusikin termostaatti voi olla rikki. Joko ei aukea ollenkaan, tai ei kunnolla.
                Samalla kun lämmöt ovat (mittarin mukaan) korkealla, kopauta vaikka nyrkillä kojelautaan lämpömittarin kohdalle, Jos neula heilahtaa kunnolla (yleensä alaspäin) on mittaristossasi maadoitusvika.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • Kam1kazee
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2011
                  • 56
                  • JKL

                  #9
                  Mulla on vähä samalaista onkelmaa mut 316:sessa. Täytyy kokeilla tota alavesiletkua. On erillinen lämpömittari niin pitäis pitää paikkansa. Termostaattiki uusi mut ei näistä tiiä...
                  ex.E30 316 Cosmosblau Metallic

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16465
                    • Asikkala

                    #10
                    Näihin ikuisiin termariepäilyihin on varma konsti, testaus kattilassa kinkkulämpömittarin kanssa.
                    Eikä keitetä ensin vettä ja sitten termari sinne vaan heti kun levy on käännetty päälle ja kumpikaan, termari ja mittari ei saa ottaa kiinni kattilan pohjaan/reunoihin.

                    Comment

                    • alaska
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2009
                      • 595
                      • PKS

                      #11
                      itsellä oli joskus sama ongelma kun oli paisarin paluuletku tukossa anturi noin 10e hintaa harvemmin mittari rupeaa fibaamaan vaan nimeomaan anturi vika mutta jos mittari ei heittele holtittomasti vaan tuntuu nousevan tasaisesti yms niin lämmöt todennäköisesti oikeasti nousussa
                      Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                      Comment

                      • nik3
                        Newbiemmer
                        • Sep 2005
                        • 22
                        • Äänekoski

                        #12
                        Kylmänähän se alaletku tuntu pysyvän. Täytyy kokeilla kattilassa että aukeeko se termari. Oli kyllä niin työn ja tuskan takana saada se termostaattikotelo pitämään nesteet sisässä että ei hirveesti kiinnostais irrotella mut ei kai siinä auta
                        ex: e30 318is -90, e30 325i -89, e30 320i -87, e30 316i -88

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16465
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by nik3 View Post
                          Kylmänähän se alaletku tuntu pysyvän. Täytyy kokeilla kattilassa että aukeeko se termari. Oli kyllä niin työn ja tuskan takana saada se termostaattikotelo pitämään nesteet sisässä että ei hirveesti kiinnostais irrotella mut ei kai siinä auta
                          Jos mittaat mittarin anturin ensin, ei tarvi nesteiden kanssa lutrata ? Infrapunalämpömittarilla koneen todellinen lämpö ?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎