Missähän vois olla vika, auto nostaa lämmöt yli puolen välin (melkeen viimeselle valkoselle viivalle). Vaihdettu vesipumppu, kiertovesipumppu ja termostaatti. Ei pitäis olla ilmaa järjestelmässä, ainakin puhaltaa hyvin lämpöstä sisälle, eikä hävitä nestettä. Iteltä alkaa ideat loppumaan mistä vois johtua tuo lämmön nousu?
E30 318is lämpöongelma
Collapse
X
-
Oletko varma mittarin toiminnasta? Eikös kolmekympin mittaristo ala elämään omaa elämäänsä, kun ne paristot / akut loppuvat?
Oletko varma, että kone on muuten ok? Jos termari on ostettu motonetistä, se saattaa olla jo uutena susi.W124 voll, markalla pidemmälle
-
100% varma ei voi mittaristosta olla, bensamittari toimii vähän miten sattuu mutta muut mittarit on kyllä toiminut hyvin. En usko että koneessa mitään vikaa on, ainakin toiminu hyvin ja tehotki tuntuis olevan tallella. Termostaatti ostettu kl-varaosilta, nosti kyllä lämpöjä jo ennen termarin vaihtoa.Originally posted by ka00z View PostOletko varma mittarin toiminnasta? Eikös kolmekympin mittaristo ala elämään omaa elämäänsä, kun ne paristot / akut loppuvat?
Oletko varma, että kone on muuten ok? Jos termari on ostettu motonetistä, se saattaa olla jo uutena susi.ex: e30 318is -90, e30 325i -89, e30 320i -87, e30 316i -88
Comment
-
Nostaako ajossakin vai vaan paikallaan?
Voi se lämpömittarin anturikin olla rikki.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Nostaa ajossakin. Flektikin vaikuttais toimivan normaalisti. Kun laittaa puhaltaan lämmintä niin pysyy siinä neulan pari yli keskivälin, viileetä puhaltaessa nousi jo lähemmäs seuraavaa viivaa.Originally posted by JJT View PostNostaako ajossakin vai vaan paikallaan?
Voi se lämpömittarin anturikin olla rikki.ex: e30 318is -90, e30 325i -89, e30 320i -87, e30 316i -88
Comment
-
En ole kokeillu, täytyy käydä hakemassa tuo anturi ja kokeilla mitä näyttää.Originally posted by Heguli 31 View PostOletko kokeillut toisella lämpömittarin anturilla?Eli onko moottorin lämmönnousu "todellista",vai ainoastaan mittarin virhenäyttämä?ex: e30 318is -90, e30 325i -89, e30 320i -87, e30 316i -88
Comment
-
Yksi helppo konsti kokeiluun. Kun lämmöt alkavat olla "ylhäällä" kokeile alavesiletkua. Kuumeneeko kunnolla, eli aukeaako termostaatti. Kyllä uusikin termostaatti voi olla rikki. Joko ei aukea ollenkaan, tai ei kunnolla.
Samalla kun lämmöt ovat (mittarin mukaan) korkealla, kopauta vaikka nyrkillä kojelautaan lämpömittarin kohdalle, Jos neula heilahtaa kunnolla (yleensä alaspäin) on mittaristossasi maadoitusvika..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Näihin ikuisiin termariepäilyihin on varma konsti, testaus kattilassa kinkkulämpömittarin kanssa.
Eikä keitetä ensin vettä ja sitten termari sinne vaan heti kun levy on käännetty päälle ja kumpikaan, termari ja mittari ei saa ottaa kiinni kattilan pohjaan/reunoihin.
Comment
-
itsellä oli joskus sama ongelma kun oli paisarin paluuletku tukossa
anturi noin 10e hintaa harvemmin mittari rupeaa fibaamaan vaan nimeomaan anturi vika mutta jos mittari ei heittele holtittomasti vaan tuntuu nousevan tasaisesti yms niin lämmöt todennäköisesti oikeasti nousussa
Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
Comment
-
Kylmänähän se alaletku tuntu pysyvän. Täytyy kokeilla kattilassa että aukeeko se termari. Oli kyllä niin työn ja tuskan takana saada se termostaattikotelo pitämään nesteet sisässä että ei hirveesti kiinnostais irrotella mut ei kai siinä auta
ex: e30 318is -90, e30 325i -89, e30 320i -87, e30 316i -88
Comment
-
Jos mittaat mittarin anturin ensin, ei tarvi nesteiden kanssa lutrata ? Infrapunalämpömittarilla koneen todellinen lämpö ?Originally posted by nik3 View PostKylmänähän se alaletku tuntu pysyvän. Täytyy kokeilla kattilassa että aukeeko se termari. Oli kyllä niin työn ja tuskan takana saada se termostaattikotelo pitämään nesteet sisässä että ei hirveesti kiinnostais irrotella mut ei kai siinä auta
Comment
Comment